Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kopiering af oversat tekst

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Tak for de fine svar.

For lige at opsummere, der er konstateret:

1. Direkte kopiering af varebeskrivelse. (Copy-paste/Duplicate Content/Duplicate Scraping).

2. Fiktive udsalgspriser

3. Pris dumping, hvilket ikke er tilladt iflg. leverandøren

Hvad mener i, hvordan skal forhandleren nu reagere?

Selv tage kontakt?

Kontakt via advokat?

 

MvH

Peter

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Nr. 3 kan i ikke gøre så meget ved, da det er ulovligt at aftale priser..... Leverandøren kan gå ind og sige, at han ikke vil sælge til den pågældende, men ligefrem bestemme priserne må han ikke! Jeg vil tage en masse screen shots og ellers sørge for dokumentationen er i orden, hvorfor efter jeg vil sende en opkrævning på 1500kr pr tekst og skrive at de skal fjerne dem selvom de betaler, da det har skadet jer i søgemaskinerne mv.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian.

 

Tak for dit svar.

Lyder godt..men måske en advokat lige har tid til at verificere dit svar.

Jeg tager fat i Simply Law.

MvH

Peter

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:
Jeg tager fat i Simply Law.

God ide ;)

/allan

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Overordnet: En oversættelse er en bearbejdelse af et originalt værk = den oprindelige tekst. Oversætteren har rettighederne til oversættelsen. MEN: Oversætteren kan kun udøve rettighederne med tilladelse fra ophavsmanden til den oprindelige tekst.

Et eksempel: Hvis jeg oversætter en bog har jeg isoleret set rettighederne til oversættelsen. Men jeg ville krænke forfatterens rettigheder hvis jeg udgav min oversættelse uden tilladelse.

I det her tilfælde er det derfor bl.a. vigtigt at vide hvilke præcise betingelser leverandøren har sat for brug og oversættelse af den oprindelige tekst. 

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

3. Pris dumping, hvilket ikke er tilladt iflg. leverandøren

"Pris dumping" er da en noget underlig betegnelse for den fri prisdannelse. Det er faktisk et vigtigt grundlag for at der overhovedet kan eksistere et frit marked og det er derfor også helt naturligt direkte ulovligt at kræve at forhandlere holder en bestemt pris.

Med hensyn til kopiering af dine oversatte tekster er det ikke tilladt - uanset hvilke aftaler du så måtte have med ophavsmanden til de originale tekster. Juridisk er spørgsmålet alene, om det er dig eller den oprindelige forfatter den der kopierer forbryder sig imod. Kopieringen er i alle fald ulovlig.

Men det er naturligvis en vigtig pointe at få på plads hvilke rettigheder du havde til at lave oversættelsen. For har du ikke de rettigheder på plads kan det sikkert godt blive svært, at gøre dine krav gældende.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel.

Ja..ved godt der er fri prisdannelse. Men den udenlandske leverandør dikterer altså

tilbudspris og udsalgspris. Det er et eksempel på, hvor en forhandler fik 24 timer til at

tilrette priserne, ellers blev han ekskluderet.

Leverandøren leverer globalt, og den enkelte forhandler har rettighederne til at oversætte

til lokalt sprog fra engelsk.

 

MvH

Peter

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, Peter, jeg ved da godt at der er masser af virksomheder der skider på lovgivningen. Der findes også bankrøvere og voldtægtsforbrydere. Men når du kalder det "prisdumping" så synes jeg du giver udtryk for, at det er i orden at bryde konkurrencelovgivningen - ja, du håner ligefre,m dem, der forsøger at leve op til den. Og det synes jeg giver et temmelig usympatisk billede af dine forretningsmetoder.

At du så samtidig med, at du taler FOR at man bryder loven, vil have hjælp til at jagte andre der også bryder den - på et andet punkt, virker helt absurd for mig. Hvis du vil drive kriminel virksomhed, så er det jo op til dig, men at forvente at alle andre så opfører sig lovligt i forhold til din kriminelle virksonmhed, det synes jeg simpelt hen er for latterligt.

De svarer altså til, hvis en norkohandler ringer til politiet, hvis han har indbbrud og får stjålet narkoen :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel!

Jeg tror desværre, at du har misforstået mig fuldstændigt!

Denne sag handler slet ikke om mig, men om en af mine klienter.

Vi skal også lige helt på plads, at vi taler om en udenlandsk leverandør.

Denne udenlandske leverandør har også danske forhandlere.

Og selvsamme udenlandske leverandør sætter prisen for forhandlerne, og følges den ikke får forhandlerne 24 timer til at synkronisere priserne med forhandlerens.

Ellers er det ud!

Samme udenlandske leverandør bruger udtrykket prisdumpning, ikke jeg!

Min klient har selv lavet alle oversættelser, og ser nu konsekvensen af, at en ny forhandler har direkte brugt funktionen copy-paste!

Det være sig på omsætningen + på SEO!

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Ingen andre, som har nogle kommentarer?

Jeg vil hermed pointere, at jeg tager kraftigt afstand fra Mikkels fuldstændig absurde beskyld-

ninger...som fuldstændig har ødelagt essensen i denne tråd.

Det er for en klient jeg spørger, og jeg har aldeles ikke på nogen måde givet udtryk for

mine holdninger.

 

MvH

Peter

 

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)