Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode iværksætter citater

Side 1 ud af 39 (381 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 3 person
Har du et godt citat der kan motivere, inspirere, hjælpe eller på anden måde bringe os iværksættere videre, så hit med det...

Og jeg starter som sædvanligt:
Her er lidt guldkorn fra Albert Einstein:

* Den vanskeligste ting at forstå i denne verden, er indkomstskatten.
* Det kræver en helt ny måde at tænke på for at løse de problemer vi har skabt på grund af den gamle måde at tænke på.
* Fantasi er vigtigere end kundskab.
* Almindelig, sund fornuft er den samling af fordomme, man har erhvervet sig i attenårsalderen.
* Læsning afleder efter nogen tid vores tanker for meget fra dens skabende opgave. Alle der læser for meget og anvender deres hjerne for lidt, forfalder til dovne tanker.
* Enhver som ikke har lavet en fejltagelse, har aldrig prøvet noget nyt.
* Intet får mig til at tro, at Gud spiller terninger med universet.

Dbh Martin

(Gode Citater)
Fra København
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person
Dette citat er fra ukendt:

"Første klasses mennesker ansætter første klasses mennesker. Anden klasses mennesker ansætter tredje klasses mennesker"

:-)
Fra Vesterbro
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

En dejligt citat, når forvirringen er total:

Forhindringer er de ting, man ser, når man fjerner sine øjne fra målet..
Henry Ford


 

Michael Nilsson

Software udvikler jo ikke sig selv..
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

En investor kan lave penge.
En ingenør kan lave maskiner.


En ingenør og en investor kan lave en penge-maskine.

 

(ukendt)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 3 person
"En leder med succes er ham, som kan delegere alt ansvaret, placere al kritikken hos andre og indkassere al æren."
- Den er måske under bæltestedet? ;)

Der er en, jeg altid godt har kunnet lide - men jeg kan ikke rigtig huske den korrekt. Den er noget i retningen af: "En god leder er en der er i stand til at finde de rigtige medarbejdere til den rigtige opgave, og så lade værer med at blande sig når de udfører den".
Måske fordi den beskriver den ledertype jeg foretrækker - de ledere der går for meget op i micro-management er jeg ikke bygget til at arbejde under.

Inspiration til at sparke sig selv i gang, når man går og tænker for meget over tingene i stedet for at smøge ærmerne op:
Striving for success without hard work is like trying to harvest where you haven''t planted.
--David Bly
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Dato: 4/11/2005 6:01:16 PM Forfatter: Tommy Frøkjær ''En leder med succes er ham, som kan delegere alt ansvaret, placere al kritikken hos andre og indkassere al æren.'' - Den er måske under bæltestedet? ;) Der er en, jeg altid godt har kunnet lide - men jeg kan ikke rigtig huske den korrekt. Den er noget i retningen af: ''En god leder er en der er i stand til at finde de rigtige medarbejdere til den rigtige opgave, og så lade værer med at blande sig når de udfører den''. Måske fordi den beskriver den ledertype jeg foretrækker - de ledere der går for meget op i micro-management er jeg ikke bygget til at arbejde under. Inspiration til at sparke sig selv i gang, når man går og tænker for meget over tingene i stedet for at smøge ærmerne op: Striving for success without hard work is like trying to harvest where you haven''t planted. --David Bly


Det citat slutter jeg altid mit lederforedrag af med. Det er af Theodor Roosevelt og lyder sådan her:

Den bedste chef er den, der har fornuft nok til at vælge gode medarbejdere til at gøre arbejdet, og selvbeherskelse nok til at lade være med at forstyrre dem, mens de gør det.

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 6 person
Den største fare for os danskere er, at vi anerkender vores fejl og så går rundt og hygger os med dem.
Ninon de Lenclos
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

 


Hey alle, jeg havde følgende hængende over hovedet de første 3 år som selvstændig " Selv i ordbogen kommer arbejde før succes"

 

Jeg kan oplyse at nu er den et andet sted ( der hvor der er nye kollegaer )

 

BR - Jens...

 

(Vi har i virksomheden ca. 100 A4 rammer til at hænge med ordsprog i som vi jævnligt udskifter lidt efter lidt og lidt efter behov, det er super inspirende og svært at miste fokus på "målene" når man lige meget hvor man kigger hen ser STORE ORD SPROG)
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person
"Hvorfor sparer 500kr, hvis man kommer tilat ærgre sig for 1000?"

Alt om både i Danmark

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person
Selv i ordbogen kommer arbejde før succes


Den var egentlig ret god ;)
Side 1 ud af 39 (381 indlæg)