Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til udbetaling af løn

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en selvstændigt virksomhed hvor jeg primært arbejder med B2B. Men nu har jeg fået en privat person til at lave noget opgave for mig som derfor skal have udbetalt lidt løn.

Har været vant til bare at sende en faktura til virksomheden men her hvor der skal afregnes af skat også ved jeg ikke helt hvad jeg skal gøre!

Det drejer sig om ca. 2000 kr der skal betales.

Håber der er en der kan hjælpe!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvis han ikke har CVR.nr., er det vel almindelig A-indkomst efter gængse regler.

 

MvH

Peter

Fra København
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

jo eller b-indkomst... men er lidt i vildrede hvordan det fungere og hvordan jeg henter skattekort jeg skal bruge!

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekortet kan du hente via tastselv - du bestiller det og så har du det dagen efter.

Du skal blot indtaste hans personnummer.

Skat kan også give dig oplysningerne hvis du ringer ind og oplyser hans personnummer.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du rekvirerer skattekort er det ikke nok at beregne lønnen. Desværre er du også nødt til at lave om på din registrering, så du skal lave en ændring til registreringen hos Erhvervs- og selskabsstyrelsen, så du bliver arbejdgiver med "sporadisk udbetaling af A-indkomst". Ellers kan SKAT ikke finde ud af at placere de penge (A-skat/AM-bidrag), du sender dem, korrekt.

Det letteste er at udbetale pengene som honorar (B-indkomst), det skal stadig indberettes på tast-selv, men du skal ikke indeholde hverken AM-bidrag eller A-skat. Derimod bør du gøre modtageren tydeligt opmærksom på, at beløbet ikke er beskattet endnu. Det er ganske vist ikke 100% efter intentionerne (SKAT foretrækker A-indkomst), men når der er tale om et så lille beløb og et enkeltstående tilfælde, vil jeg mene, at det er OK, fordi administrationen ved at udbetale som A-indkomst er så meget større.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

Fra København
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

okay super tak for det :)

 

Hvad skal jeg gøre i mit regnskab? Skal jeg skrive beløbet også udregne en moms af det eller skal momsen helt glemmes her!?

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved udbetaling af A- eller B-indkomst er der ikke moms involveret.

Dbh
Anette

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)