Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsætning af konverteringsmål

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Adwords eksperter. Jeg forsøger mig lidt frem med Adwords og får også besøgende.

Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at måle hvor mange af mine adwords besøgende, som jeg konverterer til Facebook og Twitter followers. Jeg har forsøgt at sætte en konverteringssporing op i Adwords, men kan ikke rigtigt hitte ud af hvordan det skal sættes op. Jeg er godt klar over, at jeg får svært ved at måle hvor mange der vælger at følge mig. Men vil i bund og grund gerne se hvor mange af mine adwords besøgende, som trykker på et Facebook og et Twitter link på min side.

Er der nogen som kan hjælpe mig lidt på vej?

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas

Tak for linket til den meget interessante artikel.

Artiklen beskriver dog hvordan dette opsættes i google analytics. Jeg vil egentlig gerne sætte det op som et konverteringsmål i adwords, da jeg på den måde kan sammenligne CPC med konvertering. Nogen ide til hvordan dette gøres, eller om det automatisk sker ved tilføjelse af onclick handlers til min udgående links?

Hilsen Thomas

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Det kan godt lade sig gøre med et mindre "hack" af adwords-salgsporingskoden og tracke udgående links. Min kollega Jesper Jørgensen har skrevet om det her: Adwords salgssporing på onClick event. Så undgår du også inflation af page views i Analytics og modtager data direkte på Adwords kontoen.  Metoden kræver du holder tungen lige i munden mht. conversion id og conversion label

Analytics-metoden har naturligvis sine fordele, fordi du tracker på alle besøg og ikke kun adwords-besøg, ligesom du kan analysere på andre adfærdsmønstre.

Mvh, Mikkel

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)