Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Følger Amino lovgivningen?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige fornyet mit PLUS-abonnement i et naivt håb om, at dette på et tidspunkt vil gøre en forskel for mig eller i det mindste tjene sig ind. Men naturligvis med den rare tanke, at være med til at støtte et fremragende forum, der er til hjælp for rigtige mange, og da også giver mig meget indsigt.

Men studser over fakturaen...

Er af den overbevisning, at lovgivningen forskriver, at både sælger og købers CVR-numre skal være til stede på en faktura. Det er måske mig, der tager fejl? Der er i hvert fald ingen på Amino´s faktura.

Desuden oprette jeg også en kampagne, men har ingen faktura modtaget på denne indbetaling (måske Amino er ved at skrive CVR-numre på denne?!)

mvh.

 

Brian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg modtaget faktura på sponsorlink, men stadig ingen CVR-numre...!

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tlf.: 8824 5341 (E-mail foretrækkes)

I øvrigt er der vel ingen grund til at lave et indlæg om det eller? Du kender jo reglerne.

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke 100 % sikker, men jeg tror det er nok med sælgers CVR.

Iflg. skat står der ikke noget om købers CVR nummer. Den er godt nok fra 2003, men jeg kan ikke se at der skulle være lavet noget om, når jeg søger derinde.

Så jeg tror, at den er ok. Vi modtager da i hvert fald ofte fakturaer, hvor vores CVR nummer ikke står på.

Men der er vist noget med at man både skal kontrollere at CVR er aktivt når man udskriver en faktura, og når man betaler en. Men det er selvføælgelig en helt anden sag :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Tlf.: 8824 5341 (E-mail foretrækkes)

I øvrigt er der vel ingen grund til at lave et indlæg om det eller? Du kender jo reglerne.

Håber jeg da jeg gør. Men bliver da i tvivl, da jeg må formode Amino som iværksætterforum da i særdeleshed må formodes at have styr på sådanne ting?

Hvad var tlf. beregnet til?

Brian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Alle

I henhold til momsbekendtgørelsens § 40, stk. 1, skal en (indenlandsk) faktura indeholde følgende oplysninger

  • Udstedelsesdato (fakturadato)
  • Fortløbende nummer, der bygger på én eller flere serier, og som identificerer fakturaen.
  • Den registrerede virksomheds (sælgerens) registreringsnummer (CVR-nummer).
  • Den registrerede virksomheds og køberens navn og adresse.
  • Mængden og arten af de leverede varer eller omfanget og arten af de leverede ydelser.
  • Den dato, hvor levering af varerne eller ydelserne foretages eller afsluttes, eller hvor et afdragsbeløb betales, forudsat en sådan dato er fastsat og forskellig fra fakturaens udstedelsesdato.
  • Afgiftsgrundlaget, pris pr. enhed uden afgift, eventuelle prisnedslag, bonus og rabatter, hvis disse ikke er indregnet i prisen pr. enhed.
  • Gældende afgiftssats.
  • Det afgiftsbeløb, der skal betales.

Hvis salgsbeløbet er under 750 kroner, kan udstedelse af faktura undlades såfremt der i stedet udstedes en forenklet faktura med følgende oplysninger:

  • Sælgerens navn og registreringsnummer
  • Fortløbende nummer
  • Udstedelsesdato (fakturadato)
  • Leverancens art
  • Momsbeløbet. Momsen kan dog angives ved anførsel af, at momsen udgør 20 procent af det samlede beløb.

Der er altså IKKE krav om, at købers momsnummer skal anføres på en indenlandsk faktura. Der er heller ikke krav om kontrol af momsnummer ved indenlandsk handel - hverken fra sælgers eller købers side.

Vh
Lars

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Gosvig:
Der er heller ikke krav om kontrol af momsnummer ved indenlandsk handel - hverken fra sælgers eller købers side.

Ok, jeg har ikke ret meget forstand på alt det juridiske og økonomien, det lader jeg kompetente mennesker klare :o)

Jeg synes bare at kunne huske at en bogholder for et par år siden fortalte mig at jeg ikke måtte betale en faktura der var sendt fra en, med et opløst/lukket CVR nummer. Jeg kan ikke huske de nøjagtige detaljer, men det var et eller andet med at det kunne få konsekvenser for mig hvis Skat opdagede det.

Da det ikke er noget jeg normalt selv håndterer, er det ikke noget jeg har gjort ret meget ud af at undersøge nærmere. Men det er da rart at vide at man ikke skal bekymre sig om den del.

Så vil jeg "slette" den fejlinformation fra de indre arkiver :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Schou Larsen:

Hvad var tlf. beregnet til?

Amino Smile

Køb ren argan olie her

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Her skal der skelnes mellem kravet om at man skal kontrollere og så at handle i ond tro. Hvis du er vidende om, at en faktura er udstedt fra en virksomhed, der i virkeligheden er ophørt, handler du i ond tro. Dermed er du vidende om at der foregår noget ulovligt, og hvis SKAT efterfølgende kan bevise dette, har du et problem.

mvh
Michael

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)