Jeg overvejer at udvide min virksomhed med en amerikansk afdeling (Los Angeles, Californien), og har i den forbindelse brug for noget mere viden omkring dette. Kan I hjælpe? Jeg har brug for at vide, hvad der kræves for at oprette et selskab, og hvilke regler der gælder for en evt. ansat/agent i Los Angeles. Så vidt jeg kan forstå, kræver det en registreret agent i Los Angeles. Hvilken type visum kan evt. udstedes? Virksomheden får produceret sine varer i Kina, og jeg forventer, at varerne kan sendes direkte fra fabrikken til Californien, uden at skulle fortoldes i Danmark. Hvordan er moms/toldafgift samt skat i forhold til Danmark. -Der er tale om tøjproduktion. Jeg håber at nogle kan hjælpe, eller alternativt henvise til den rette vejledning. Med venlig hilsen Gio Mio |
Hej,
Jeg læste tidligere noget om dette i debatten, det er vist ikke så nemt mht. visum, og der skal investeres omkring $1,000,000 før du kan regne med noget.
Prøv at søg i forummet, så er jeg sikker på du finder det lidt bedre beskrevet end jeg lige kan huske :)