Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Storcenter opkræver en regning på falske forudsætninger

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et sp til alle jer her kloge hoveder.

JEg har været på tidspunkt uheldig og rodet mig i kontrakter med et storcenter hvor jeg nu stadig hænger på den, men fordi at jeg har ikke betalt en måneds husleje, har de taget den fra mig. Da jeg flyttede ind i lokalet overtog jeg butikken fra en anden kæde. Lokalet med med huller i vægge uden gulve osv. Jeg flyttede ind har sat gulve i vægge  i osv.

Jeg fik at vide at når jeg fraflytter skla lokalet være istandsat til en bedre status end den gang da jeg overtog den.

Mit lokale er istandsat nu med fine vægge gulve. Jeg afliverer nøglen til storcentret.

5 dage efter modtager jeg en regninger hvor der står at de har fjernet mine vægge og gulve og fjernet skrald(hvor lokalet var tom), de har malet vægge osv. Og at mit lokale er nu flytte klar til en anden kunde.

Regning er på 80.000 kr + moms. Jeg vil lige sige at lokalet er på kun 75 kvm.

Anyway jeg kontakter min jurist hvor hun fortæller mig at der er noget galt for maling kan ikke koste 80.000 kr

I dag kørte jeg forbi lokalet for at tjekke status.

1. Jeg fandt ud af at der er ikke blevet rørt ved lokalet.

2. At de har kun fjernet skiltet som hang over lokalet.

3. At vægge (som er speciale) er ikke blevet taget af som de nu påstod.(vægge kan generelt ikke tages af???

4. Andre butikker bekræfter at de så håndværkere være i lokalet kikke rundt i 5 minutter og gå igen.

5. Jeg har hørt at centret prøver at udleje mit lokale som er nu"indflytteklar"

Spørgsmålet er prøver storcentret at snyde mig for 80.000 kr + moms eller har de lavet en lille fejl??

Jeg har ringet til storcentret og de fortæller at ja de har fjernet mit inventar gulve vægge.

Hvordan griber man denne sag op? Jeg har stadig en kontrakt med storcentret ang lokalet som jeg vil rigtig gerne ud af , kan dette betragtes som bedrag af deres kunde(mig)???

hvad synes i?

[Navn på udlejer fjernet af Moderator]

Fra Struer
Tilmeldt 15. Jun 10
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

du må jo ha' indgået en kontrakt, eller overtaget en kontrakt fra de tidligere lejere af butikken.

I den kontrakt fremgår sikkert hvordan lokalerne skal afleveres, og hvad det koster hvis de ikke afleveres som beskrevet.

Jeg er bange for at storcentret blot kører en rutineopsigelse af kontrakten, og dermed også en fakturering af oprydning og klargøring af lokale, i henhold til den underskrevne aftale.

Hvis du ikke har en skrftlig aftale med storcentret, eller de tidligere lejere som du overtog forpligtelserne fra heller ikke har lavet en sådan bindende aftale, ja så har du måske en chance for at anke din opkrævning.

Indtil du har undersøgt dine rettigheder til bunds, kan du starte med at klage over den fremsendte faktura, da storcentret så ikke kan hverken sende dig rykkere, eller køre inkasso på den, førend I er blevet enige om hvad fakturaen dækker, og hvad den skal lyde på.

[Navn på udlejer fjernet af Moderator]

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

hej ja men jeg har aftale med udlejer at jeg skulle efterlade mit inventar.jeg skulle høre kan nogle anbefalle nogle advokater, skal bruge bruge en i forhold til sagen med butikken i roskilde

K.h Lina

[Navn på udlejer fjernet af Moderator]

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uanset hvad, så skal du se at komme afsted og få taget nogle billeder af hvordan det ser ud lige nu.

For umidlbart så kræver de nogle penge for noget der ikke er blevet udført.

Det var noget andet, hvis der i realiteten var blevet udført det som de har sendt dig en regning på, men det er tilsyneladdende ikke tilfældet.

Så du skal lige have noget billeddokumentation på sagen, så de ikke, hvis der kommer en advokat ind over, tager ud med et brækjern og sørger for at det hele kommer til at se noget hærget ud og derved hænger sammen med den regning du har fået.

Der er ikke nogen der siger at det nødvendigvis er tilfældet. Men i denne tid hvor rigtig mange udlejere er hårdt presset på økonomien, så er der desværre - også nogle af de større centre - som kører den helt ud over grænsen.

/Jesper

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

En god advokat kunne være allan ohm hos fokus advokaterne i roskilde

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du begår en kæmpefejl ved ikke at gennemgå lejemålet med udlejer, inden du afleverer nøgler. Det er normalt med et "flyttesyn" hvor man har et tjekskema, man går ud fra. Udfra det skema får du at vide, hvilke ting der skal være i orden indenfor en bestemt tidsperiode for at få hele dit depositum. Dette gælder både privat og erhvervs-lejemål.

Og ja, billeder er altid godt. Om der er foretaget flyttesyn eller ej. Det tager ikke mere end 5 minutter og så har du alle beviser i orden, hvis det skulle udvikle sig til at blive en sag for retten.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

hej tak nu mine jurister tager fat, men tror at det skal være advokater der klarer sagen i storcenter i roskilde

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

lokaldistribution.dk:

Jeg har ringet til storcentret og de fortæller at ja de har fjernet mit inventar gulve vægge.

Hvordan griber man denne sag op? Jeg har stadig en kontrakt med storcentret ang lokalet som jeg vil rigtig gerne ud af , kan dette betragtes som bedrag af deres kunde(mig)???

 

 

Det er ulovligt selvtægt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

 

kan du tage min sag op....

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lokaldistribution

Det først du skal gøre er at skrive en indsigelse imod deres faktura, hvor du redegøre for hvorfor du ikke mener at du skal betale den.

Når du har skrevet indsigelsen, må de ikke sende rykkere eller sende dig til inkasso. Deres eneste alternativ er at stævne dig.

Efter du har skrevet indsigelsen, ville jeg tage kontakt til dem telefonisk, og prøve at få løst problemet i mindelighed.

Hvis de ikke er interesseret må I tage slagsmålet i retten, men det er en dyr og langsom måde at få ret på for begge parter.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)