Hej Jeg har et sp til alle jer her kloge hoveder. JEg har været på tidspunkt uheldig og rodet mig i kontrakter med et storcenter hvor jeg nu stadig hænger på den, men fordi at jeg har ikke betalt en måneds husleje, har de taget den fra mig. Da jeg flyttede ind i lokalet overtog jeg butikken fra en anden kæde. Lokalet med med huller i vægge uden gulve osv. Jeg flyttede ind har sat gulve i vægge i osv. Jeg fik at vide at når jeg fraflytter skla lokalet være istandsat til en bedre status end den gang da jeg overtog den. Mit lokale er istandsat nu med fine vægge gulve. Jeg afliverer nøglen til storcentret. 5 dage efter modtager jeg en regninger hvor der står at de har fjernet mine vægge og gulve og fjernet skrald(hvor lokalet var tom), de har malet vægge osv. Og at mit lokale er nu flytte klar til en anden kunde. Regning er på 80.000 kr + moms. Jeg vil lige sige at lokalet er på kun 75 kvm. Anyway jeg kontakter min jurist hvor hun fortæller mig at der er noget galt for maling kan ikke koste 80.000 kr I dag kørte jeg forbi lokalet for at tjekke status. 1. Jeg fandt ud af at der er ikke blevet rørt ved lokalet. 2. At de har kun fjernet skiltet som hang over lokalet. 3. At vægge (som er speciale) er ikke blevet taget af som de nu påstod.(vægge kan generelt ikke tages af??? 4. Andre butikker bekræfter at de så håndværkere være i lokalet kikke rundt i 5 minutter og gå igen. 5. Jeg har hørt at centret prøver at udleje mit lokale som er nu"indflytteklar" Spørgsmålet er prøver storcentret at snyde mig for 80.000 kr + moms eller har de lavet en lille fejl?? Jeg har ringet til storcentret og de fortæller at ja de har fjernet mit inventar gulve vægge. Hvordan griber man denne sag op? Jeg har stadig en kontrakt med storcentret ang lokalet som jeg vil rigtig gerne ud af , kan dette betragtes som bedrag af deres kunde(mig)??? hvad synes i? [Navn på udlejer fjernet af Moderator] |
du må jo ha' indgået en kontrakt, eller overtaget en kontrakt fra de tidligere lejere af butikken.
I den kontrakt fremgår sikkert hvordan lokalerne skal afleveres, og hvad det koster hvis de ikke afleveres som beskrevet.
Jeg er bange for at storcentret blot kører en rutineopsigelse af kontrakten, og dermed også en fakturering af oprydning og klargøring af lokale, i henhold til den underskrevne aftale.
Hvis du ikke har en skrftlig aftale med storcentret, eller de tidligere lejere som du overtog forpligtelserne fra heller ikke har lavet en sådan bindende aftale, ja så har du måske en chance for at anke din opkrævning.
Indtil du har undersøgt dine rettigheder til bunds, kan du starte med at klage over den fremsendte faktura, da storcentret så ikke kan hverken sende dig rykkere, eller køre inkasso på den, førend I er blevet enige om hvad fakturaen dækker, og hvad den skal lyde på.
[Navn på udlejer fjernet af Moderator]