Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisionspligt i ApS og Holding Aps?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Alle

Først og fremmest vil jeg lige fortælle at jeg ikke ved ret meget om dette så brug venligst et let forståeligt sprog når i forklarer mig hvordan tingene hænger sammen Smile

1. Såvidt jeg har kunnet forstå er Holding ApS og ApS det samme bortset fra at der i Holding ApS ikke er nogen drift? Er dette korrekt?

2. Jeg er igang med at oprette et ApS (fordi der skal være drift i selskabet) hvor jeg har nogle små planer om at få gang i en Internetvirksomhed.

3. Dette ApS skal eje 50% af et IS som skal omdannes til ApS. Kan vi uden problemer omdanne vores IS til ApS? Vi ønsker ikke at nedlægge IS da vi så skal betale skat af de penge der er i IS ligenu. Men hvordan vil det fungere rent praktisk?

4. Skal man bruge en revisor når man har et ApS? Syntes nogle revisorer vil have mange penge for at lave et (syntes jeg jo) meget simpelt regnskab. Og det ønsker vi ikke at betale pt. da vi har brug for pengene andre steder.

5. Nogen der kan anbefale et program jeg kan lave regnskab i? Hvis altså man må gøre dette selv.

 

På forhånd mange tak Smile

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

kasso:

Hejsa Alle

Først og fremmest vil jeg lige fortælle at jeg ikke ved ret meget om dette så brug venligst et let forståeligt sprog når i forklarer mig hvordan tingene hænger sammen Smile

1. Såvidt jeg har kunnet forstå er Holding ApS og ApS det samme bortset fra at der i Holding ApS ikke er nogen drift? Er dette korrekt?

2. Jeg er igang med at oprette et ApS (fordi der skal være drift i selskabet) hvor jeg har nogle små planer om at få gang i en Internetvirksomhed.

3. Dette ApS skal eje 50% af et IS som skal omdannes til ApS. Kan vi uden problemer omdanne vores IS til ApS? Vi ønsker ikke at nedlægge IS da vi så skal betale skat af de penge der er i IS ligenu. Men hvordan vil det fungere rent praktisk?

4. Skal man bruge en revisor når man har et ApS? Syntes nogle revisorer vil have mange penge for at lave et (syntes jeg jo) meget simpelt regnskab. Og det ønsker vi ikke at betale pt. da vi har brug for pengene andre steder.

5. Nogen der kan anbefale et program jeg kan lave regnskab i? Hvis altså man må gøre dette selv.

 

På forhånd mange tak Smile

1) Et Holding har til formål at eje anparter eller aktier i et andet selskab. Det er korrekt, at der ikke er drift i holdingselskabet. Et holding har mange fordele, herunder især ved generationsskifte.

 

3) Et holdingselskab kan ikke eje et I/S, da der ikke er anparter eller aktier i et I/S. I kan i henhold til lov om skattefri virksomhedsomdannelse skattefrit omdanne jeres I/S til et selskab. Der er oplistet nogle betingelser i denne lov, herunder opgørelser af balancer, mv. - kontakt en advokat til at bistå med hjælp.

 

4) Brug en revisor. Det kan jeg kun anbefale - hvad jeg kan forstå, er I ved at sammensætte en koncern hvorfor der skal udarbejdes et koncernregnskab. Dette gøres ikke uden kendskab hvorfor du ikke bare kan anvende et givent program. 

 

 

Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver at et Holding har mange fordele, herunder især ved generationsskifte.

Forklar gerne nogle af de vigtige fordele! Hvad er fordelen ved generationsskifte?

 

3) Vores I/S skal nedlægges og der skal oprettes et ApS som skal ejes 50% af det ApS som jeg selv stifter :)

 

Alle siger: Anvend en revisor! Det gør vi allerede og vores kendskab til at kunne gøre det selv er ikke blevet større af denne grund. Derfor vil vi gerne selv igang med at lave renskabet. Nu tager jeg sikkert fejl, men syntes bare ikke det kan passe at en revisor skal have 18-22k for at lave et årsregnskab som indeholder 4 fakturaer og 15 regninger?

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du bor i nærheden af Aalborg, kan vi afholde et lille møde, hvor jeg gennemgår konstruktionerne for dig omkostningsfrit

 

Hvad angår revisoren, så lyder det som en byrdefuld omkostning. Jeg har kendskab til revisorer hos BDO, som tager langt mindre. Overvej derfor at finde en anden

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasso.

At lave et holdingselskab som skal eje et driftsselskab, hvor der bare er nogle få fakture og bilag, er det ikke at skyde over målet?

Du påfører dig selv udgifter til en revisor som skal have betaling for udarbejdelse af 2 stk. regnskaber.

hvis du istedet vælger kun at stifte driftselskabet og fravælger revision, kan du selv lave både bogholderiet og regnskabet.

jeg vil dog anbefale at du nøjes med at fakturere og så lad et regnskabsfirma lave bogholderiet og årsregnskabet, så burde du være sikker på at det bliver gjort korrekt.

Jeg ser alt får mange eksempler på iværksætter der selv laver regnskabet og når året er omme kommer de og ber om hjælp til årsregnskabet, og ofte er der så mange rettelser at vi må starte helt forfra og det blir det bestemt ikke billigere af.

Men har du fod på det regnskabstekniske kan du naturligvis selv lave det.

Jeg vil anbefale economic, det er nemt at lære og det her kan du indscanne bilagene og sende dem til din revisor/bogholder, og du kan fakturere fra din Iphone hvis du har brug for det.

Det er måske ikke det billigste, men det er kvalitet for alle pengene.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige et par tilføjelser.

I et normalt holding/driftsselskab-forhold udarbejdes der ikke koncernregnskab(som påstået

andetsteds)med interne besiddelser reguleres via equity-metoden.

Mener ikke, at man kan udtale sig om revisionshonoraret uden kan kende til betydelig

flere oplysninger/informationer.

 

MvH

Peter

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener bare, at alle koncerner skal aflægge koncernregnskab i henhold til årsregnskabsloven med visse undtagelser, men jeg er sikker på at du, Peter, ved en masse mere end jeg på det område end jeg gør. 

Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Situationen er den at vi udsender ikke ret mange fakturaer på et år men dem vi udsender er normalt på 50-100.000..

Jeg ønsker nogle af disse penge i mit Holding eller ApS for på den måde at kunne komme igang med nogle andre projekter indenfor en helt anden genre.. Lyder det helt over målet?

Er det korrekt at jeg selv kan lave regnskabet for mine ApS'er? Det lyder somom i er uenige om hvorledes det vil fungere?

Håber jeg kan få nogle klare og sikre svar..

På forhånd mange tak..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

I driftsselskabet kan du i princippet selv lave det, når du har fravalgt revision.

Holdingselskabet skal revideres af en revisor.

I det din konstruktion kræver en del regnskabsindsigt, vil jeg ikke anbefale, at du selv

laver regnskabet for driftsselskabet.

Nej..vi er ikke uenige.............! Kræver bare ikke helt så meget, som Stiven antyder.

MvH

Peter

Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis nu det er et ApS(A) som ejer 50% af et ApS(B) skal nogle af selskabner så revideres af en revisor?

Og hvorfor bliver det så "svært" når det er et ApS der ejer et andet?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)