Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook privat besked - må man?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidder lige her og overvejer nogle muligheder for reklame af mit kommende website. Egentlig er det bare for mig selv, et hygge projekt, men vil gerne have vennerne med og måske nogle af deres venner også. Bare så det ikke er mig alene på sitet. halv trist at lave online list og så kun være mig :)

Så tænkte jeg. Har jo kontakt personer på min Facebook. Må jeg godt sende dem alle sammen en privat besked igennem Facebook, hvor jeg reklamere for mit site... eller vil det gå ind under spam?

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 07:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

§ 6. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det.

Det betyder NEJ!

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 07:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville også opfatte det som Spam hvis jeg fik den besked.

 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 07:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Fik selv en PB her i går på Amino med tilbud om pågældenes "service" - Under henvisning til at jeg havde checket deres profil gentagne gange. Jeg har aldrig så meget som hørt/checket firmaet - så ganske plat....  og uanset om jeg så havde checket deres profil, betyder det ikke at det giver lov til at sende spam. Og det er desværre langtfra første gang. Jeg har ingen problemer med at aminoer kontakter hinanden via pb med reelle ideer til samarbejde mv. , men det skal sku gøres på en ordentlig måde.

Hvornår stopper dette ?  Er folk så langt ude, at alle triks snart må benyttes ? Vi ser det i tråd efter tråd - "hvor langt kan jeg gå"

Generelt vil jeg sige - prøv nu at holde jer langt over på den lovlige side, istedet for at gå "til kanten" - jeg tror det giver langt mere "badwill" for firmaet på længere sigt.

PS- Undskyld Kim, hvis du synes jeg lige misbruger dit indlæg Smile

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker mange gange for § 6 Anders. Var usikker om den går, når det var vennerne.

 

Så må jeg se om jeg kan få dem til at acceptere at modtage private beskeder fra mig først.  :)

Takker for jeres svar .

 

 

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Selvom du allerede har fået det rigtige svar, vil jeg gerne uddybe det ved at henvise til mit blogindlæg om emnet: http://www.amino.dk/blogs/kjersogdin/archive/2010/05/20/er-det-spam-hvis-jeg.aspx

Hovedbudskabet her er: Er du i tvivl - så er det sandsynligvis spam.

En gråzone, som jeg selv er i tvivl om - også efter at have nærstuderet markedsføringsloven - er hvis du går ind og laver en facebookside for din side og derefter like'er den, så alle dine venner kan se, at du synes godt om den side. På den ene side er det en almindelig funktionalitet i FB, på den anden side gør du det jo klart for at kontakte folk uopfordret og henvise til din side - og dermed markedsføre.

mvh Hans

Fra Esbjerg
Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 171
Fra  maila Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:
PS- Undskyld Kim, hvis du synes jeg lige misbruger dit indlæg Smile

Go stil Jesper Yes 5*

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Kim Vinberg:

Takker mange gange for § 6 Anders. Var usikker om den galt når det var vennerne.

 

Så må jeg se om jeg kan få dem til at acceptere at modtage private beskeder fra mig først.  :)

Takker for jeres svar .

At spamme vennerne er forøvrigt en rigtig nem måde at få færre venner på. Wink

Det er næsten lige så effektivt som at forsøge at hverve venner til MLM-ting..

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

At spamme vennerne er forøvrigt en rigtig nem måde at få færre venner på. Wink

Det er næsten lige så effektivt som at forsøge at hverve venner til MLM-ting..

 

Haha :D

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

Fik selv en PB her i går på Amino med tilbud om pågældenes "service" - Under henvisning til at jeg havde checket deres profil gentagne gange. Jeg har aldrig så meget som hørt/checket firmaet - så ganske plat....  og uanset om jeg så havde checket deres profil, betyder det ikke at det giver lov til at sende spam. Og det er desværre langtfra første gang. Jeg har ingen problemer med at aminoer kontakter hinanden via pb med reelle ideer til samarbejde mv. , men det skal sku gøres på en ordentlig måde.

Hvornår stopper dette ?  Er folk så langt ude, at alle triks snart må benyttes ? Vi ser det i tråd efter tråd - "hvor langt kan jeg gå"

Sjovt det skulle tilfældigvis ik omhandle omdeling af reklamer i KBH?

For jeg fik præcist samme besked, og jeg har ALDRIG tjekket profilen!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)