Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop med download af digitale produkter

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 26. Nov 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg overvejer at lave en webshop med salg af både digitale produkter ( bl.a. pdf filer) og enkelte fysiske produkter ( e-bogslæsere). Jeg er lidt nysgerrig efter om hvordan det fungerer mht de digitale filer. Når kunden downloader produktet, hvordan virker det så...? Går det direkte fra leverandøren ( et link ?) eller fra min computer eller en server? ( det drejer sig om e-bøger) har man flere eksemplarer eller køber kunden en kopi? Er måske forklaret lidt mærkeligt, håber i forstår spørgsmålet. Kan ikke regne det helt ud....

Jeg ved alle boghandlerne tilbyder det i mere eller mindre grad, men jeg ønsker at shoppen kun kommer til at bestå af elektroniske bøger og e--boglæsere, så hele udvalget kan findes et sted, på en nem og enkel måde.

 

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Filen ligger på en server (i dit shop system) og efter købet sendes et link til kunden (typisk et specielt link som kunde kunden har adgang til). Mange systemer kan sættes op så filen kan hentes X antal gange eller kun er tilgængelig i X dage.

Magento kan godt klare digitale produkter. Hvis der kun er tale om et par produkter, kan du også vælge en service såsom e-junkie, men så skal du stadig have en hjemmeside (de tager i mod betaling og sender link mv til kunden). 

Fra Vejle
Tilmeldt 26. Nov 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret! Okay, altså en server hos mig eller en server hos min shop-udbyder ? Hvis kunden skal ha et link kun vedkommende har adgang til, kræver det vel login? For det ville jeg faktisk gerne undgå for at gøre det så enkelt at bruge som muligt ( syns man har logins nok alle mulige ting ) kan man undgå det ved at kunden får et link på sin mail, ved at taste den ind ved køb ? Det får man jo nogen steder.

Kigger lige på Magento, har ellers en bekendt der bl.a. sælger webshops og designer sites. Ved ikke hvilket system han bruger, men kan de fleste webshop systemer sættes op til digitale produkter? ( hjælper det dig at det er Bgsys.dk der står for driften )

Tror måske tværtimod det bliver ret mange varenumre, når nu jeg gerne vil ha' samlet rigtig mange valgmuligheder ( for man kun behøver at handle ét sted :)

 

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

åh mener at bgsys kører på en modificeret osCommerce shop kerne, men det er der nok andre der kan fortælle dig.

Jeg mener at man skal logge ind med Magento (men det er noget tid siden jeg har rodet med de digitale produkter), mens man med e-junkie bare får et unikt link (ingen login).

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja Magento er rigtig godt til at administrere flere forskellige typer produkter. Kig evt. forbi billigmagento.dk hvis du skal have lavet en Magento shop :)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Sunshine:
For det ville jeg faktisk gerne undgå for at gøre det så enkelt at bruge som muligt ( syns man har logins nok alle mulige ting ) kan man undgå det ved at kunden får et link på sin mail, ved at taste den ind ved køb ? Det får man jo nogen steder.

Det er igennem "Min Konto" du har adgang til dine downloadable products.

Vi har et par kunder der sælger fulde e-learning CD'er via deres shop. Som gratis produkter.

Bare som en teaser. 

Men det er via "Min Konto" download delen foregår.

Du kan så også styre om der skal ligge et preview del. eller hvormange gange produktet må downloades af den enkelte køber. osv.

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)