Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate salg - HP oplysningspligt og skat

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har en hjemmeside hvis indhold drejer sig om affiliate salg.

For at uddybe: Jeg tjener penge som affiliate igennem et firma/webside som ligger i USA - min hjemmeside gør ikke andet end at henvise til et firma i USA og deres hjemmeside. Det er altså igennem deres hjemmeside at alt salg foregår (min hjemmeside fungerer vel nærmest som en reklame søjle for deres firma/hjemmeside).

Nu kommer spørgsmålet så.

Jeg har læst denne side http://www.fdih.net/videnbank/e-handel-og-jura/krav-til-danske-websites.aspx

Gælder disse regler også for mig når det drejer sig om affiliate salg? Og hvis de gør, hvem skal jeg så skrive på som erhvervsdrivende - er det firmaet i USA eller er det mig (jeg er ikke momsregistreret, da jeg indtil videre på et år kun har tjent lidt over 500 kr. i kommission).

Hvad gør jeg mht. til skat - skal jeg indberette min indtægt på lidt over 500 kr. til skat - og hvis jeg skal hvordan gør jeg?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

På forhånd tusinde tak.

Med venlig hilsen

Emil

Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er

Undskyld at jeg der lidt utålmodig - men jeg har virkelig brug for hjælp, og jeg ved ikke hvor jeg ellers skal få svar.

Jeg vil virkelig sætte stor pris på hvis nogen kunne hjælpe mig med følgende spørgsmål:

Jeg er itvivl - hvem er at betragte som erhvervsdrivende i forbindelse med affiliate marketing. Er det mig som ejer af hjemmesiden eller er det firmaet i USA som jeg henviser salg til?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke noget jeg bruger særlig tid på at skrive på mine hjemmesider, med mindre jeg finder at det er relevant i forhold til mine besøgende. Hvis du ikke mener det er relevant i forhold til dine besøgende, så synes jeg ikke du skal bruge energi på det.

Angående skatten, så vil jeg anbefale dig at stille dette som et separat spørgsmål i kategorien for dette. Der sidder en masse kloge hoveder som hellere end gerne vil hjælpe Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Ja..du skal oplyse din indtægt som B-indtægt på din selvangivelse.

MvH

Peter

 

Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene :)

@Dennis: Hvad jeg kan forstå på dig så er det ikke ulovligt at undlade at oplyse hvem der er erhvervsdrivende - er det korrekt?

@Peter: Tak for hjælpen - det gør jeg så.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Christiansen:

@Dennis: Hvad jeg kan forstå på dig så er det ikke ulovligt at undlade at oplyse hvem der er erhvervsdrivende - er det korrekt?

Jeg skal overhovedet ikke gøre mig til ekspert på noget af det her, men jeg har arbejdet med hjemmesider gennem de sidste 8 år og jeg har aldrig angivet noget som helt, med mindre jeg har fundet informationen brugbar for den besøgende, som for eksempel på webshops, hvor det giver ekstra troværdighed.

Fra Skovlunde
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal naturligvis oplyse din indtægt til SKAT.

Dog tror jeg ikke det er nødvendigt, at oplyse sine egne erhvervsmæssige oplysninger, så længe man blot er en affiliate side der henviser til andre websites hvor købet foregår. Men jeg er ikke sikker.

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Mørk Hermansen:

Du skal naturligvis oplyse din indtægt til SKAT.

Dog tror jeg ikke det er nødvendigt, at oplyse sine egne erhvervsmæssige oplysninger, så længe man blot er en affiliate side der henviser til andre websites hvor købet foregår. Men jeg er ikke sikker.

Det er også hvad jeg tror - men jeg er heller ikke sikker.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)