Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

jeg vil være selvstændig !

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 4. Aug 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen.

jeg har brug for lidt hjælp, jeg går med drømmen om at starte som selvstændig, jeg har ingen uddannelse og vil heller ikke have det på nuværende tidspunkt, da dette er det eneste jeg vil :-) 

jeg vil gerne lave hair extensions, kunstige negle og en masse inden for branchen, og så vil jeg gerne åbne en butik. 

 

men jeg har jo overhovedet ikke nogen forstand på hvordan jeg kommer igang, og ved slet ikke hvor jeg skal starte.

 

jeg håber der er nogen der ved noget om hvordan man starter, som kan hjælpe mig.

er dette muligt eller vil det forblive min drøm ? :-) 

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne jo starte med at tage dig en uddannelse på handelskolen?

Hvis du absolut ingen erfaring har, eller uddannelse, så forekommer det mig dumt at afvise en uddannelse blankt...

Tro det eller lad vær, men du lærer rent faktisk ting der kan bruges...

Fra Roskilde
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 354
Fra  MD Solutions Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anna,

Først og fremmest , Hvor "Dygtig" er du til ovenstående, er det bare noget du godt kunne tænke dig, eller har du lavet negle på veninder de sidste par år ??

Jeg er lige startet som selvstændig, og har bestemt ikke fortrudt da jeg altid har følt at jeg skulle være selvstændig, nu har jeg endelig mit eget firma, og føler virkelig det er min passion som jeg vil kæmpe for skal blive en succes.

Når det så er sagt , så skal du tænke på økonomi .. Hvordan vil du få løn til dig selv mens du måske ikke har nogle kunder eller måske kun nok til at betale leje af lokaler "Hvis du er heldig". ?

Har du undersøgt grundlaget for at have sådan en butik i den by du har tænkt dig at have den i ?
Har du kompetencerne til at stå i butikken eller skal du have en /flere ansatte ?

Om det vil forblive din drøm kan kun du bestemme, men jeg kunne forestille mig at en butik som den du vil starte kræver MANGE timer før du begynder at lave overskud , Er du klar til det ?

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 15. Jul 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anna

Som de andre skriver, så er det sin sag at starte en virksomhed. Jeg er dog af den overbevisning, at man et rigtigt lang stykke af vejen kan hvad man vil - især hvis man sørger for at få kvalificeret hjælp undervejs.

Heldigvis er der masser at hjælp at hente fx. på skat.dk og væksthuset.dk - og selvfølgelig også her på Amino.

Jeg lever blandet andet af at hjælpe folk med at få ført deres drøm om at blive selvstændige ud i livet.

Det første jeg hjælper mine kunder med er at brainstorme over alle de ting der skal gøres/undersøges. Herefter lægger vi sammen en konkret handlingsplan for hvad der skal gøres først og hvornår det gøres.

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke med din drøm, og står gerne til rådighed til et uforpligtende møde.

MVH Lucy Lee

www.LeeConsulting.dk

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skulle jo have været til nogle af arrangementerne i uge 46... Jeg tror der var en mase brugbart for dig...

Her er et par ting du kan gøre:

 - Aktiv på amino. Stil spørgsmål eller find en mentor som kan hjælpe dig

 - Køb eller lån nogle bøger om iværksætteri og forretning. Det kunne fx være Martin Thorborgs "Iværksætter til jeg dør". Den er måske ikke så dybdegående men den giver et indtryk af hvad Martin gjorde dengang han skulle i gang. 

 - Gå så småt i gang med dit projekt. Undersøg markedet. Er det muligt? Kan du konkurre? Hvad adskiller dig? osv.

Håber det kan bruges :)

Vh

Kristoffer Hjerrild

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Start evt. med at finde dig en elevplads, så du kan dygtiggøre dig selv indenfor det pågældende område.

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan være sjovt at være selvstændig og endda meget indbringende. men hvad med at prøve på deltid og se om du kan betale de faste udgifter - om der er balance i det i din branche. Kan lånet til lokaler og inventar betales tilbage..???

læg et budget med en god løn til dig selv..... og tænk over butikstiderne som selvstændig.. du skal være der hele tiden - sikkert også om lørdagen.

dit budget skal også indholde udgifter til A-kasse og gerne en tillægsforsikring oveni..

 

Men tag en uddannelse først.. Jeg har været selvstændig i flere år og gik konkurs sidste år. OG har fået mange afslag på ledende jobs - svarende er at jeg ikke har nogen uddannelse eller er for selvstændig. men ikke svar jeg kan bruge til noget idag . gid jeg havde taget en længere uddannelse som sikkerhedsnet. SÅ jeg må vel starte op igen med en ny fabrik

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anna,

Jeg ved ikke om de to ting hænger sammen, men hvis du gerne vil åbne en butik er det en ting, noget andet er at være frisør/negletekniker.

Hvad der kan lade sig gøre og tjene penge på kommer an på en million ting, beliggenhed talent, netværk osv... Men det er jo ikke ligefrem en nem branche at kaste sig over.

Jeg ved stort set intet om negle branhen, så det skal nok tages med et stor mængde salt, men kunne du ikke kontakte en masse frisører/solcentre/beautyparlos (og hvad det ellers hedder :-) og så se om du kunne lave en aftale med at du kom hos dem en dag om ugen el.lign, evt mod at de fik en lille procent del af hvad du tjente, de kunne så tilbyde deres normale kunder lidt ekstra, og du skal ikke have udgifter til husleje, el/varme osv osv osv... ihvertfald ikke før du har et netværk der er stor nok til du starter dit helt eget sted... Bare mine 5 cent

Fra Hundested
Tilmeldt 13. Feb 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 07:18
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa.

 

Jeg ved ikke om du har fundet ud af noget da din annonce er lidt gammel men jeg kan godt hjælpe dig jeg sælger parfymer, smykker, cremer, lidt dyremad osv.  men du kan kontakte mig på 61469490 vis det er noget for dig så kan vi snakker mere om det for det lidt nemmer ind at skrive håber at høre fra dig.

MVH

Kassandra Kristoffersen

KS Beauty

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 11
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren:

hejsa.

 

Jeg ved ikke om du har fundet ud af noget da din annonce er lidt gammel men jeg kan godt hjælpe dig jeg sælger parfymer, smykker, cremer, lidt dyremad osv.  men du kan kontakte mig på 61469490 vis det er noget for dig så kan vi snakker mere om det for det lidt nemmer ind at skrive håber at høre fra dig.

MVH

Kassandra Kristoffersen

KS Beauty

Hvorfor bliver du ved med at svare på tråde er der er flere år gamle!

Og så har dine svar INGEN relevans for trådstarter overhovedet!

Drop dog det spam! Hmm

Hoopz - alt om basketball!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)