Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af domæne til Amerikaner

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået et bud på et af mine websites fra en amerikaner som jeg agter, at acceptere.

Han foreslår betaling via Escrow.

Har ikke prøvet at sælge sites til personer udenfor DK. Er der noget jeg skal være opmærksom på, og er Escrow ok ?

/ Claus

Fra Odense
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 161
Fra  Skov Rejser Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke Escrow, men du kan foreslå at i bruger ewire.dk - dem har jeg brugt før uden nogle problemer. 

Vh

Fra København
Tilmeldt 1. Oct 10
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Claus,

På baggrund af de informationer du har givet, er det svært at vurdere, om escrow vil være en fordel for dig i denne situation. En escrow er som bekendt en deponering, og om en deponering er fordelagtig vil afhænge af den aftale I har indgået om købesummen, eventuelle indsigelser, hvilken bank der skal være pengeinstitut, hvad vilkårene skal være for frigivelse af deponeringen, herunder hvem der kan anmode om at få denne frigivet m.v.

Da en amerikaners "verdensbillede" i forhold til køb og salg af aktiver og virksomheder er væsens forskellige fra den danske, som følge af langt større regulering i DK og til en hvis grad langt større afslappethed (og tillid) i forbindelse med handler, er det nok vigtigt at få afklaret hans forudsætninger for dette foreslag, samt de forhold jeg har skitseret i afsnittet ovenfor, inden du siger OK til en escrow.

Med venlig hilsen

Pernille Ørskov, advokat

www.lundelmersandager.dk

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv brugt Escrow.com til en større handel med en amerikaner. Det er iorden, men resten af dealens dokumenter skal selvfølgelig også være det.

"People can learn to recognize and take advantage of opportunities others don't think exist" --Michael Dell

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Tak for jeres svar. Ja, det er en skam, at vi ikke bare kan handle på tillid, men på en måde forstår jeg ham godt.

Tak for input.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Afhængig af beløbet skulle du måske foreslå ham at i benytter sedo.com, nok det største og sikreste domæne salg/køb-marked overhovedet.

De tilbyder escrow-system og vejleder dig trin for trin, fra start til slut, indtil køberen har fået domænet og sælgeren pengene. Smile

Tillykke med salget.

Kommer snart...

Fra CPH
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Escrow er ganske fint, det er hvad der normalt bruges til internet handler i de større prisklasser.

Billigt logo - Professionelt logodesign

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)