Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er XHTML end HTML?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Kære Aminoere!

Er HTML virkelig ved at være død, og er det kun XHTML der holder?

Lad mig høre jeres bud...

 

mvh

Thomas

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  logfit Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du får det lidt til at lyde som en forskel på dag og nat. Hvilket ikke er tilfældet.

http://www.w3schools.com/xhtml/xhtml_html.asp

Jeg synes bedre om xhtml, da det er mere stringent og clean :-)

Så er der åben beta på logfit.dk - Din gratis online træningsdagbog.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Du får det lidt til at lyde som en forskel på dag og nat. Hvilket ikke er tilfældet.

Jeg synes nu at der begynder at være mange tråde her på Amino om komplet off-topic ting, som ingen egentlig vil have glæde af (Som denne her). Bevares - det er for det meste rart med en griner over en dum historie eller et sjovt indskud - Men jeg synes du stadig at der er mange eksempler på at folk bare skriver indlæg for at skrive et indlæg.

Jeg håber da på at alle snart begynder at tænke over at det er et iværksætter debatforum hvor at man hjælper hinanden så meget som muligt.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg HADER når folk ikke kan skrive korrekte overskrifter!

XHTML er bedre end HTML!

I overskriften gør du det til et faktum, og du gør det til noget du mener, men kigger man så tråden igennem så er det overhovedet ikke det du mener, men stiller derimod et spørgsmål om hvorvidt det er bedre eller ej.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Faktisk vil jeg mene at det er omvendt. XHTML er helt doed* og html 5 er fremtiden. (Og ja html5 har ogsaa en xml mode).

*Ikke at det nogle sinde var i live, da ie aldrig har understoettet det.

 

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Wi:

Jeg HADER når folk ikke kan skrive korrekte overskrifter!

Helt forståeligt... Jeg har rettet det...

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 717
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Du kan ikke sammenligne de 2. De er begge webstandarder, og de har hver sine fordele og ulemper. Jeg vil desuden mene at det stort set er smag og behag hvilken standard man vælger.

Det er korrekt at XHTML er lidt mere clean, og mere logisk opbygget. Vi plejer i dag selv at slice alle vores sider i XHTML, netop pga den logiske opbygning.

Om det ene sprog dør, vil jeg ikke spå noget om. Det kræver i hvert fald mange år før vi ser at browserne stopper med at understøtte eksempelvis XHTML eller HTML. 

Mange webudviklere følger med i udviklingen, og i udviklingen ser vi lige nu en ny version af HTML, HTML 5. Selvom HTML 5 ikke er en færdigudviklet webstandard endnu, ser vi flere store browsere med understøttelse for "det nye sprog". Man er stoppet med udviklingen af XHTML, da en stor del af de standarder der gælder i XHTML er smeltet sammen til HTML 5. 

Jeg tror ikke der vil ske det store de næste år hvad angår XHTML og HTML, men jeg vil gætte på at vi fremtiden kommer til at se en del mere HTML 5, og at det faktisk er XHTML der "dør". Men som sagt, det er en udvikling der varer flere år. 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Svanevik:

Wi:

Jeg HADER når folk ikke kan skrive korrekte overskrifter!

Helt forståeligt... Jeg har rettet det...

Great Yes Smile

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som flere skriver, er det mere XHTML der er ved at dø.

W3C havde en gruppe der sad og arbejde med XHTML version 2. Det arbejdet gik sådan set ok, men ude i den virkelig verden var der en del spillere (herunder Mozilla og Apple) der fandt den kommende XHTML 2 standard ikke særlig velegnet til rigtig mange af de sites der er på nettet (forum, shops osv.). I stedet ønskede de at antage en mere pragmatisk tilgang, og arbejder videre med HTML.

De fik ovetalt W3C til at oprette en grupper der skulle arbejder videre med det, og det blev så HTML 5, samtidig blev XHTML 2 gruppen opløst.

Sager er kort at XML ikke var fremtiden som man troede i 2002 - hvad web sites/apps angik. XHTMLs meget strikse regler var bare ikke pragmatiske. XHTML 2 lavede om på så mange ting, og var ikke bagud kompatibelt med XHTML 1.1. Man kan sige at XHTML 2 måske er hvad HTML 1 burde have været, men nu har vi haft HTML i så mange år, og så er en "omskrivning" nok bare ikke praktisk muligt.

HTML 5 er en fantastisk god, pragmatisk og fornuftig løsning på det hele.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)