Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

websitet er flot i Explorer, men grimt i Firefox, Chrome og Safari - hvad gør jeg?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brugt den sidste måned på selv at programmere min hjemmesideHTML efter opfordring her på Amino - og tusind tak for det råd...

Men nu har jeg så fået programmeret min hjemmeside, og den ser fantastisk ud i Explorer, men nu har jeg prøvet at se den i andre browsere som Firefox, Google Chrome og Apple Safari, og det ser forfærdeligt ud, da næsten alt er hoppet rundt.

Har I nogle gode råd til, hvordan jeg får min side til at se godt ud i alle browsere?

mvh

Thomas

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Skriv lige siden en gang, så kan vi jo se hvilke "fejl" der er :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har slet ikke uploadet den endnu... Men er der nogle gode generelle råd til, hvordan man gør sin side ens i forskellige browsere?

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde det samme problem for år tilbage. Jeg læste mig frem til, at det hjælper at sætte opløsningen ned til 800*600 når man laver hjemmesider. Dette hjalp da også, men tænkte at der burde kunne findes noget, som var smartere. Jeg fandt et stykke java-kode, som jeg kunne sætte ind i min head, men har desværre smidt koden væk, da jeg gik over til et andet hjemmesideprogram. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Aha... Så man starter i sin kode til siden, at have en kode, der fortæller browseren, hvordan den skal læse siden, og hvilke dimensioner den har?

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil gerne hjælpe dig  med at få det til at se ordenligt ud. Smid en e-mail til mig på info@dicm.dk

 

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Java-koden var designet således, at den tog hensyn til en række opløsninger, men ikke samtlige. Siden blev ret langsom af koden, da den hele tiden opdaterede. 

Min anden løsning var:

Det overordnede design lavede jeg i Artisteer, og tilpassede herefter designet i Dreamweaver. Dette har aldrig forvoldt problemer.

Kan være, at nogle af html-eksperterne herinde har et nemmere alternativ, da det vil være tidskrævende at lave det hele om grundet opløsningskonflikter.  

 

Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget svært at give nogle konkrete råd, hvis du ikke vil offentliggøre koden (du kan altid fjerne evt. tekst og billeder).

Hvilken version af Internet Explorer bruger du? IE7? Bruger du tilfældigvis Frontpage til at lave hjemmesiden i?

Prøv at smide din kode igennem W3 Validator og ret fejlene. Det vil sandsynligvis afhjælpe de største crossbrowser-relaterede problemer.

Stiven:
Java-koden var designet således, at den tog hensyn til en række opløsninger, men ikke samtlige. Siden blev ret langsom af koden, da den hele tiden opdaterede. 

Det lyder godt nok som en sjusket løsning. Det er da ikke så svært at vælge en minimumsopløsning fx 1024x768 og så optimere efter det?

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var også en midlertidig løsning, og en ret sjusket én af slagsen hvis ikke man ved bedre.   

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Magnus,

Ja, jeg bruger IE7 og jeg har bare programmeret det i notepad - helt simpelt.

Tak for rådet om W3 Validator, det ser ud til at hjælpe mig lidt på vej.

mvh

Thomas

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)