Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. opstart af internet firma med vare fra fx. Kina

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 17. Nov 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg og en kammerat har tænkt lidt over at starte en mindre internet virksomhed der importerer forskelligt legetøj fra kina og sælger videre.

Er der nogle ting man skal være obs på eller noget angående fragt og told vi skal ligge særligt mærke til?

Jeg har fx kigget på:

http://www.alibaba.com/product-gs/298427559/GYRO_Mini_4_Channel_RC_helicopter.html

Der står FOB pris, har jeg ikke ret i at det er prisen for leveringen fra kina til min dør i DK?

Er det bare mig eller oplyser den side ikke prisen på selve produktet, men kun fragten?

Angående Told og moms har jeg så ikke ret i at det ligger under 30% for denne slags produkter? Jeg syntes ikke det er muligt at finde de præcise satser på skat.dk, men er der nogle andre der har fundet dem?

 

På forhånd mange tak :)

Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv starte med læse indlægene under kategorien import. Du finder helt sikket svaret derBig Smile

Markedsføringsforum - kom og være med!

Fra Næstved
Tilmeldt 17. Nov 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg ved man kna ringe til skat og få dem til at søge i eVita og finde det ønskede produkt helt konkret.

 

Alibaba har ikke priser på deres varer som hovedregel men det er der på Aliexpress som er deres søster side hvor du ikke skal købe 1.000.000 pcs ad gangen. 

 

Husk at når der er betalt afgift skal der også betales Moms af både varens pris, forsendelse og afgiften når det er uden for EU.

 

Bestiller du for over 1150 kr alt incl skal der også betales told menere jeg.Post danmark tager ogse omkring 160 kr for beregningen af hvad du skal betale...

Tilmeldt 17. Nov 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar :)

 

Jeg kan ikke få vist eVita, tegnsætningen på siden ser ud til at være angivet forkert (jeg sidder på en linux computer).  Tak for linket til den anden side. Men jeg har ret i at på alibaba er det kun fragten der var angivet ikke? Men det ser jo nemlig ud til at man kan købe et mindre parti. "Minimum Order Quantity: 24 Piece/Pieces"

Fra Næstved
Tilmeldt 17. Nov 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

eVita er lidt låst i det så find en comp der kan se det, det giver en bedre fornemmelse.

 

Ang Alibaba så er der nogle enkelte ting som man kan købe i mindre partier. Det der er svært som du også kan se i andre tråde om import er at fastslå kvalitetten og alle de spørgsmål der hører til det.

 

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

SpritBille:

Der står FOB pris, har jeg ikke ret i at det er prisen for leveringen fra kina til min dør i DK?

FOB=Free On Board. Dvs. leverandøren betaler fragten fra fabrik til skib/fly. Du betaler resten af vejen - dettte gælder også forsikringer. Sker skaden på havnekajen betaler leverandøren, sker skaden på skibet eller efterfølgende betaler du (eller din forsikring).

http://www.quazell.com/tut12.htm

mvh

Jan

Tilmeldt 17. Nov 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

okay.. Hvordan fungerer det rent praktisk for mig når jeg så skal have det fra flyvet/færgen og hjem? Altså jeg ringer vel ikke bare til DHL og siger "hey, hent lige en pakke til mig med færgen fra Kina"?

Og hvad er omkostningerne forbundet med den videre danske fragt? (er omkostningerne med flyet/færgen også betalt af leverandøren?)

Tak.

Tilmeldt 17. Nov 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår heller ikke helt: Et produkt som det her:

http://www.alibaba.com/product-gs/278944346/2010_top_new_Gyro_metal_3ch.html

Kan man (ligner ret meget den jeg selv købte for ikke så længe siden) købe for vel ca. 3-400kr herhjemme.

Men fabrikken skal have "$14.5 - 20 / Piece". Derudover skal jeg have den fra færgen til min adresse og jeg skal betale told og moms. Jeg kan ikke helt se hvordan jeg skal kunne importere dem for under 3-400kr så. Er der noget jeg ikke har forstået?

 

Tak.

 

Tilmeldt 17. Nov 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved du hvor der er en beskrivelse af hvordan hele proceduren er hvis man skal have importeret var fra Kina? Jeg kan ikke finde hoved eller hale i det i de indlæg jeg har fundet herinde.

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

SpritBille:

Ved du hvor der er en beskrivelse af hvordan hele proceduren er hvis man skal have importeret var fra Kina? Jeg kan ikke finde hoved eller hale i det i de indlæg jeg har fundet herinde.

Det nemmeste vil være hvis du kunne få leverandøren til at sende med en kurertransport som DHL eller UPS, der så sørger for det hele.  Ellers skal du have fat i en speditør (DHL tager sig også af alm. spedition - ellers slå op på du gule sider under "Spedition".

Speditøren kan sørge for stort set det hele (transport, Toldbehandling osv) - men det koster også.

Omvendt kan du lave det hele selv, men det kræver så at du selv sørger for kontakt til f.eks. et rederi, forsikringsselskaber, selv står for indfortoldning (der i sig selv ikke er nogen nem øvelse) og videre transport. - så den løsning vil jeg ikke anbefale.

mvh

Jan

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)