Her må jeg sgu være lidt ærlig.
For mig sidder designet absolut ikke lige i skabet - langtfra endda! Jeg ville blive skræmt væk, så snart jeg lagde øjnene på siden, og skulle jeg alligevel vælge at klikke lidt rundt, så vil jeg efter få klik være blevet skræmt alligevel.
Tillad mig at være et dumt svin:
- Førstehåndindtryk: For satan det ser rodet og kikset ud. Dette er blandt andet takket være login-systemet, som jeg slet ikke synes passer ind på den måde det er blevet lavet på - hvid over det orange. Det samme gælder i højre side(top), hvor der står: Ny kunde, Copydan, Salgsbetingelser etc. etc. - Meget rodet for mig umiddelbart.
- Jeg synes designet er ufattelig kedeligt, og... kedeligt... Der er absolut intet der fanger mig, der er intet der får mig til at tænke; Hey, det her virker som en seriøs toptunet virksomhed, som jeg kunne tænke mig at bestille mine produkter hos - tværtimod, er jeg ved indgangen allerede ude med følehornene for at finde et andet sted.
- Klikker man på kategorierne i venstre side, eksempelvis; Batterier, hvor der er underkategorier, så kommer jeg ind på samme side som forsiden, men blot med 4 nye valgmuligheder over i venstre side. Der burde være en lang liste med alle de 4 underkategorier samlet, og så kan du så derefter sortere om du vil have 9V batterier eller AAA batterier.
I øvrigt, så smutter du jo helt væk fra alle de andre kategorier, hvilket da er for at sige det mildt; super nedern! Du burde jo stadig kunne se hovedkategorierne så at sige - der burde laves en "drop-box" effekt i stedet for, som gør at du kan vælge underkategorier på den måde.
- Når du holder musen over billederne i produktoversigten, kommer der et EKSTREMT lille billede frem, ja stort set så lille at jeg vil kalde 80% af dem komplet ubrugelig for en kunde.
- Klikker man på et produkt man gerne vil læse mere om, så bliver du modtaget af en komplet udetaljeret beskrivelse, uden ret meget tekst - hvad sælger det her produkt? Ja, jeg kan ikke komme på noget.
Det var så lige designet... Dertil kommer markedsføringen af siden, her snakker je gselvfølgelig søgemaskinemæssigt - ja jeg snakker SEO gør jeg, der er mange ting der kan gøres på den front også;
- Links til jeres produkter er jo et ondt år lange! Se overstående eksempel! Det er så langt at skulle jeg vise en ven noget, og sendte det link der, så ville han tro at jeg tog pis på ham, og sendte ham noget spam!
URL burde bestemt afkortes til noget LANGT mindre, og mere sigende!
- Der er ingen tekst på siderne stort set.. Klik på overstående link og se hvor meget tekst der er! Der er jo intet der er værd for søgemaskinen at hente som sådan - ikke at din side ikke vil blive indekseret, for det vil den sikkert, men det er ikke særligt SEO venligt!
- Check dine meta descriptions til produkterne - det er dem som skal sælge via søgemaskinerne, og lige nu er de intetsigende og platte!
Projektor Acer P5270 DLP XGA 3.000 ansi - har følgende meta description:
Vores virksomhed er 100 % danskejet og vores miljøpatronerne bliver produceret i Danmark.Vores mål - At have kvalitetsprodukter i sortimentet, at have dygtige medarbejdere i huset, at have markedets bedste service, at have markedes hurtigste leveringstider og at være specialister på IT-tilbehør. Kvalitet med garanti. Miljøtonerne er Svanemærkede og bliver produceret i danmark.
Jeg som kunde kunne da ikke være mere ligeglad med jeres virksomhed og dens oprinden, eller start, når det altså er en projekter jeg leder efter! Det er standard meta for alle produkter og det koster 100% en del salg, da teksten i søgemaskinerne jo gerne skulle fange folks opmærksomhed!
Nu gider jeg ikke skrive mere - men det her er jo også kun én persons mening. Men jeg tror den er relevant og meget ens med mange andres tankegang.
|