Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad betyder "Betaling snarest muligt"?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Kort spørgsmål...

Hvad betyder udtrykket "Betaling snarest muligt" i jeres øjne?

Når jeg sender en regning, med snarest mulig betaling, regner jeg med at kunden betaler den så snart de kan logge på webbank, eller indenfor ganske få hverdage.

Men er der nogen præcedens for det? Hvad mener du?

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Frank Christensen:

Hej Aminoer

Kort spørgsmål...

Hvad betyder udtrykket "Betaling snarest muligt" i jeres øjne?

Når jeg sender en regning, med snarest mulig betaling, regner jeg med at kunden betaler den så snart de kan logge på webbank, eller indenfor ganske få hverdage.

Men er der nogen præcedens for det? Hvad mener du?

Hej Tom

Det er lidt for generelt at skrive sådan...

Jeg skriver altid "netto 8 dage" eller "straks" ;)

/allan

 

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Aiiiiiii! Det var ordet straks jeg ikke havde lært endnu så :)

Ej - jeg er nok bare for large i forhold til betalingstider. Straks er lidt for råt efter min mening :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Frank Christensen:
Hvad betyder udtrykket "Betaling snarest muligt" i jeres øjne?

Du ligger selv op til diskussion. Begrebet 'snarest muligt' er jo ret fleksibelt - sæt dage på i stedet, og giv som minimum 7 dages betalingsfrist.

Fra Holstebro
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg syntes det er en forkert måde at skrive det på fordi det er forskelligt hvordan folk opfatter det, hvis du skal skrive det ville jeg skrive

Betales omgående og senest D. 10/10 2010

Så har kunden en betalingsdato hvor det senest skal være betalt.

Mvh.

Martin

 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg vil anbefale dig aldrig at overlade betalingsfristen til kunden.

Nogen vil måske betale lige så hurtigt, som du forventer. Men langt de fleste debitorer trækker erfaringsmæssigt betalingen til din første rykker, hvis ikke du har givet dem en konkret betalingsfrist.

Vil du endelig skrive noget med betaling snarest muligt, så skriv "Bedes betalt snarest muligt og senest den (indsæt en dato en uges tid frem)". Eller "Bedes betalt snarest muligt og inden 8 dage fra dags dato."

Håber du kan bruge det til noget. Skype-Smile

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Frank Christensen:
Straks er lidt for råt efter min mening :)

Så give dem 8 dage eller 14 det er jo helt op til dig, men hvis du forventer de betaler næste gang de logger på deres netbank finder jeg stadig ordet "straks" passende ;)

/allan

Fra Randers SØ
Tilmeldt 26. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Fra  Proteininfo.dk Tonerland.dk Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Et råd fra mig, brug ALDRIG "snarest muligt"....

Snarest muligt hvad? at køber har fået penge? eller har tid og lyst?

Brug i stedet "netto 8 dage" eller "betales inden dato"

 

2 webshops med Printerpatroner - Strømper - Disneyland Paris tilbud - Ja, en fin blanding :-)

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Woooha

Jah i har ski ret alle sammen, man skal aldrig give kunden en mulighed for selv at vælge.. Så vælges der bare forkert.

Tak for input, det laver jeg lige om på mine fakturaer :)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg giver altid 7 dage, og har en rykker/indrivelses politik som jeg følger konsekvenst. Først med en venlig mail, vedr. aftale om ny betalingsfrist da den forrige ikke blev overholdet. Overholdes denne heller ikke, så er det almindelig rykker procedure. Og det er uanset om det er en lille eller stor (vigtig) kunde.
Jeg har endnu ikke oplevet at miste nogle kunder (ud over dem som alligevel ikke betaler) ved at benytte overstående fremgangsmåde.

De fleste har fuld forståelse, og jeg kunne forestille mig det ligefrem udstråler kontrol og seriøsitet med det firma som de handler med?

Hvis betaling er afgørende for du kan komme videre med opgaven, så kan du give 7 dage, og efterfølgende skrive i en mail "at kunden kan fremskynde processen ved at betale fakturaen med det samme" - noget i den stil :-).

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)