Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO de seneste år?

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes at SEO markedet de seneste 1-2 år er vokset ekstremt!

Er det bare mig eller er der flere og flere og flere og flere nye SEO "eksperter" som melder sig på banen? Hvem kan man stole på når der er tale om at man skal betale tusinder af kroner til at søgeoptimere ens hjemmeside?

Hvad gør en til en SEO ekspert? Findes der uddannelser / godkendte certifikater indenfor denne branche, og hvilke? Er referencer virkelig nok og er de et bevis for at optimeringen af en hjemmeside er god eller dårlig, og dermed om eksperten virkelig ér en ekspert?

Hvordan kan man se på en reference om man er en SEO ekspert eller om man ikke kan finde ud af det? Altså jeg tænker blot: Hvordan kan man se før/efter på en hjemmeside? Før optimeringen, hvor lå man med nøgleord på Google, og efter optimeringen? Hvor kan man tjekke op på at de oplysninger eksperterne giver herom er sande eller falske og blot et trick til at sælge mere?

9 styks spørgsmål, men jeg søger ikke svar på dem alle, jeg vil prøve at skabe en debat og høre folks synspunkter på dette. Jeg tror ikke at jeg er den eneste der føler mig en smule usikker når man skal til at vælge en SEO person. For som jeg ser det, findes der så mange og jeg kan virkelig ikke skelne mellem hvem der er dygtig og hvem der ikke er.

Man kan naturligvis teste dem selv ved at søge på Google efter "Søgemaksineoptimering", "SEO" osv. Hvis en SEO eksperts hjemmeside selv ligger på side nummer 90 på Google, så tvivler man jo lidt på om han virkelig er en ekspert og hvad han kan gøre for din hjemmeside..

Hmm..

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er svært, idet der - som du selv er inde på - efterhånden er mange selvudråbte eksperter.

Lucky Charm:

Man kan naturligvis teste dem selv ved at søge på Google efter "Søgemaksineoptimering", "SEO" osv. Hvis en SEO eksperts hjemmeside selv ligger på side nummer 90 på Google, så tvivler man jo lidt på om han virkelig er en ekspert og hvad han kan gøre for din hjemmeside..

Ja og nej. Det er ikke alle SEO eksperter, der vælger at gå efter de indlysende ord som "SEO" og "søgemaskineoptimering". Dette skyldes logisk nok, at man bør vælge sine kampe med omhu. Men det er klart, at man bliver mistænksom, hvis en SEO-mand har en hjemmeside, der ligner l..., og ikke har nogle inlinks.

Desuden vil jeg vove at påstå, at rigtige SEO-eksperter som minimum har styr på f.eks. deres tailgating.

/JG

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lucky Charm,

Jeg vil sige at man skal kigge efter referencer, og tjekke de resultater i google som de har. Evt. ringe til referencerne. For hvis referencer ligger godt, må manden bag arbejdet, lave et godt stykke arbejde ;)

Med der er rigtig mange som siger de har styr på seo, men fejler på alt det basic.

Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.

Fra Århus
Tilmeldt 15. Oct 09
Indlæg ialt: 169
Fra  WhiteAway.com hvidevarer Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja det er ikke nemt at vælge den rigtige SEO leverandør hvis man ikke har forstand på det. Mit bedste bud: Kig referencer og ring til nogle forskellige leverandører. Start med de tunge drenge de er faktisk ekstremt flinke og hjælpsomme.

 

 

 

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lucky Charm:

Jeg synes at SEO markedet de seneste 1-2 år er vokset ekstremt!

Er det bare mig eller er der flere og flere og flere og flere nye SEO "eksperter" som melder sig på banen? Hvem kan man stole på når der er tale om at man skal betale tusinder af kroner til at søgeoptimere ens hjemmeside?

Det er konsekvensen af at der ligger så meget info om SEO på nettet :-) Enhver med lidt fritid kan læse om en masse begreber, og så smække en side og kalde sig SEO expert, det er ikke specielt for denne branche! Det er der så mange andre og i andre brancher der også gør 

Jeg har et godt råd til dig, Vær kritisk!

1. Spørg efter referrencer

2. Søg selv information og prøv at lure om leverandør ved noget om det han gør

3. tjek priser ( husk at lav pris ikke altid er et kvalitetsstempel)

 

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mange de "SEO Eksperter" der dukker op, påstår, at de har været aktive branchen i 8, 10 eller 12 år. Tjek om de har efterladt sig spor der går så langt tilbage. Det har de ofte ikke :)

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:

Mange de "SEO Eksperter" der dukker op, påstår, at de har været aktive branchen i 8, 10 eller 12 år. Tjek om de har efterladt sig spor der går så langt tilbage. Det har de ofte ikke :)

Ja - det er også en af de ting, der virkelig har undret mig. Hvor var de henne på joyzone.dk i sin tid f.eks.? Der var vi jo alle dengang.

Det kunne faktisk være skægt, hvis man kunne have en "nostalgia lane" med gamle indlæg fra joyzone.dk. Jeg tror, vi alle kunne smile lidt af, hvad vi vidste (og troede vi vidste) dengang :-)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mistolkes hvad her på det seneste hvad SEO skal bruges til.

Diverse har slået sig ned laver SEO tekster til alle emmer, dette totalt mistolket hvad grundstene i SEO går ud på det er vejledning i hvordan du topper resultater på google.

Hvad disse selv udråbte SEO forfattere skulle gøre finde sit niche område og skrive gode tekster om det for tekster skal ikke skrives for søgemaskinerne, med skal skrives for mennesker derved kræver det viden om emmet, vis du ingen viden har om mere end den normale bruger om emmet den ønsker en forfattere om emmet, derved kan du ikke videreformidle noget viden om det emme der står på denne hjemmeside.

Derudover ses flere der linkbuilding dog vis denne ikke har vidende om dit emme kan det skade mere end gavner, da det der står i linket eller artiklen er direkte forkert med din overbevisning om emmet, for du skal vide vis du udbyder denne opgave bliver opgave farvet af hans eller hendes viden om emmet og mening derved kræves samme overbevisning om emmet ellers vil arbejdsproces i at forklare dine ideer persektivt  gå længere tid for dig end selve opgaven ville gå for dig da tid er penge

Set i denne problematik at flere slår sig og tager de opgaver som reelt skulle laves af dem der hare viden om emmet er udvikling den forkerte vej, de får dog en del kunder dog tvivler det er vedvarende for du opdager værdien lavet af denne links til siden ikke har den værdi, som ønsker vælger du ikke dem igen, oveni hvordan har du som samvittigheden i tilbyde en opgave du ikke kan  levere disse sider skal hvilken emmer de skriver og alle kan jo ikke viden alt dog mange har god viden om SEO derved god til at skrive om dette emme nogle er gode at skrive om politik andre som mig f.eks. har en viden om striptease dette ved de fleste ikke så om derved kan de kun videreformidle en vis grundvidende derved bliver dennes forfatter største arbejde det største arbejde at forstå emmet .

Grundlæggende kan se mange slår sig ned og skriver mange artikler for 100 kr. nogle under dog skriver de ikke på deres hjemmeside, hvilken emmer de skriver om derved vil det være godt dumt af mig at vælge dem.

Der findes dog også mange selv udrådte webmaster der siger de kan alt, derved siger de vejleder en på bedste vis, dog gør de det ikke, deror burde der være et krav man skal have en uddannelse bevis på et område , før man kunne skrive denne stilling på som sit job og udføre dette arbejde.

Jeg synes det skal tilbage til den tid hvor SEO var rådgivning hvordan opnås første pladser , rette evt. fejl på siden hjemmesiden , intet  med links eller artikler med køre med en god grundvejledning hvordan dit mål op nås

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når vi arbejder med SEO plejer jeg at skrive til kunden præcis hvad jeg vil gøre og hvorfor, og eventuelt med referencer til artikler der beskriver præcis de problemstillinger jeg ser på deres side.

Det kunne være dublicated content i en wordpressblog under tags eller archive som Thomas Rosenstand har skrevet om, eller manglende H-tags som der står om på SEOmoz osv.

På den måde ved kunden præcis hvad jeg ser som et problem og hvorfor, og har mulighed for selv at læse om det og eventuelt spørge andre SEO-kyndige om de mener det samme. 

Jeg er generelt tilhænger af at lære kunderne en del om SEO så de ved hvorfor de skal sørge for backlinks, vigtigheden af relevante links, lære dem at lave interne links på deres blog som linker med gode anchortekster til deres sider om ydelser osv. 

Jeg mener personligt man skal vælge en SEO-mand som er 100% åben med alt hvad han gør og hvorfor han gør det. Derudover skal han kunne fremvise referencer og resultater.

Om man ligger højt på ordret søgemaskineoptimering er også et spørgsmål om prioitet og hvor langt tid man vil bruge på det. Vi ligger ikke højt på det, til gengæld kan man finde os på side 1 med en masse andre ord som f.eks. "it-outsourcing", "komplet hjemmeside", "cms programmering", "hjemmesideudvikling", "wordpress programmering", "sms gateway wordpress", "sms hjemmeside, "udvikling sms gateway"" og mange andre ord som ligger inde for vores kernekompetencer, og det mener jeg personligt er med til at give eventuelle tvivlere en ide om hvad vi kan.

Ingen tvivl om at Demib og Rosenstand er klasser over de fleste andre. Kom Ebay til mig og spurgte mig til råds ville mit bedste råd være at kontakte en af de to. Men har man en WordPress-side kan man sagtens vælge en af de mindre i branchen, så længe han opfylder krav om åbenhed, referencer og resultater.

/Thomas Frost

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Frost:
Ingen tvivl om at Demib og Rosenstand er klasser over de fleste andre. Kom Ebay til mig og spurgte mig til råds ville mit bedste råd være at kontakte en af de to. Men har man en WordPress-side kan man sagtens vælge en af de mindre i branchen, så længe han opfylder krav om åbenhed, referencer og resultater.

Tak skal du have! Og tak for den med Ebay - men det håber jeg ikke, de gør, for de er allerede kunde her :-)

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)