Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det optimale forum

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Andreasen:
Det afhænger af om du vil betale for det? - Jeg synes ikke at Joomla ser særlig professionelt ud, medmindre der bliver gjort nogle væsentlige ændringer i "startpakken".

Det er jeg nu ikke enig i. Jeg synes fx at mit Joomla forum ser ganske professionelt ud og det har jeg absolut intet gjort ved. Det er Kunena standard template.

Skal du have en blog, så kan du nemt lave dette i Joomla ved at installere komponentet "k2". 

Så brug:

  • Joomla
  • k2 udvidelse
  • Kunena udvidelse.

Så har du en hjemmeside med et forum og en velfungerende blog. Du kan fx se det i funktion på min Joomla side.

Har du ikke erfaring med Joomla ville jeg nok overveje, om det ikke var værd at få en Joomla kyndig til at sætte systemet op for dig. Men det kommer jo an på, hvad du mener din tid er værd.

Slutteligt bør du - hvis du har store planer med dit forum - få lavet en kravsspecifikation. Kunena forum er godt til visse slags fora, men ikke til andre. Alle fora har deres styrker og svagheder og det er egentligt kun igennem en krystallisering af dine krav til systemet, at du kan få afgjort, hvilket værktøj, der er det bedste til opgaven.

Held og lykke med det Smile

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 156
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunena er et helt okay forum, men jeg mener stadig ikke at "startpakken" kan sammenlignes med mange af de andre forumløsninger.

Drupal kræver en anelse mere arbejde, men synes hurtigt at Joomla ligner en masse forskellige løsninger, der er sat sammen - der mangler noget sammenhæng mellem forummet' template og så det template man bruger på selve Joomla :-)

Ingen tvivl om at Joomla kan se professionelt ud, men jeg synes stadig at der skal lidt mere arbejde til, fordi det har en tendens til også at se ud som eksterne komponenter, fremfor integrerede dele i systemet :-)

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)