Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det optimale forum

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens,

Jeg går og pønser på en ide, der involverer et internetforum. Er der nogen der ved, hvor man kan finde information om de forskellige typer internetfora, der findes? Hvis ikke, er der så nogen, der kan anbefale et bestemt system?

OBS: Jeg har et budget på max. DKK 20.000 til software til forummet.

Vh. Peter

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogle krav til kodesprog?

Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan gøres helt gratis, hvis du selv kan opsætte det.

Jeg har tidligere brugt joomla, hvor der findes et hav af super fede forum komponenter.
Det er helt sikkert værd at undersøge.

Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Jeg vil meget gerne hjælpe dig med at vælge det rigtige internet fora.

Med erfaring indenfor alle de mest populære forasystemer, open-source såvel som kommercielle, kan jeg svare på spørgsmål og eventuel hjælpe dig med at finde det til en god pris (hvis ikke-gratis ønskes).

Skriv en privat besked eller send en email så hjælper jeg dig gerne :-)

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 156
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Der er masser af forum-løsninger rundt på nettet. Såvel gratis som betalings løsninger.

Nu kan jeg ikke se, hvad det helt præcist er du søger, men hvis du bare søger et almindeligt forum som er nemt at sætte op, så vil jeg foreslå dig følgende;

  • IP.Board ($149.99) du kan også få det med hosting, så du ikke selv skal finde server
  • PHPBB (gratis) helt gratis og med et hav af plugins, men kan til tider kræve lidt kendskab til PHP
  • SMF (gratis) ligesom PHPBB, er SMF helt gratis og ligeledes med et hav af plugins - lidt nemmere at installere ekstra ting.

Jeg vil helt klart foretrække IP.Board, hvis du ikke har noget imod at give lidt penge. Det giver også mulighed for at udvikle det til andet end bare et forum. 

Denne side er udviklet i IP.Board, og har en masse forskellige features.

Hvis du vil have noget lignende et community-site (som Amino f.eks.) vil jeg foreslå følgende, igen efter hvor meget du selv kan/hvor meget du vil betale:

  • Joomla
  • Drupal
  • Umbraco (Selve produktet er gratis, men det kræver nok et firma til at sætte det fornuftigt op) 

Igen vil jeg også tilføje IP.Board, da den kan mange af de samme ting og - efter min mening - har et bedre forum end Joomla' forum-extensions.

Men som du kan se, er der et væld af muligheder - og mange flere end dem jeg har listet her. Jeg vil tro at Joomla vil være den billigste løsning, hvis du skal ud og have et eksternt firma til at levere hjemmesiden til dig.

Du skal have held og lykke med projektet.

Ha' en fortsat god tirsdag! 

Fra Fredericia
Tilmeldt 13. Mar 10
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Magasin for mænd Online - www.mfmo.dk 

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Din linkguide til steder på nettet med viden, information og ressourcer

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Tak for jeres mange svar. Det jeg primært søger, er noget der er let at gå til (jeg har kun et basalt kendskab til html og css, og har ingen intentioner om at lære flere programmeringssprog), ser professionelt ud, og er håndterligt cms-mæssigt (sandsynligvis det alle søger[!]).

Tanken er at lave et sportsforum, som er knyttet sammen med en sportsblog, hvor brugerne har mulighed for at diskuttere blogindlæggene i forummet (fremfor i kommentarsporet).

Hvis jeg ikke agter at sætte mig ind i PHP, ville Joomla eller Drupal kort sagt være de bedste gratis løsninger? Rigtigt forstået?

Vh. Peter

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 156
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter1982:
Hvis jeg ikke agter at sætte mig ind i PHP, ville Joomla eller Drupal kort sagt være de bedste gratis løsninger? Rigtigt forstået?

Det afhænger af om du vil betale for det? - Jeg synes ikke at Joomla ser særlig professionelt ud, medmindre der bliver gjort nogle væsentlige ændringer i "startpakken".

Drupal kræver nogle flere modifikationer og det har et lidt stejler indlæringskurve end f.eks. Joomla.

Jeg vil sige Joomla, hvis du vil betale et firma for, at designe og sætte det lidt professionelt op. 

Men nu når du snakker om sportsforum med blog, så er sporten.dk bygget på Drupal - og du kan godt komme langt i Drupal uden kendskab til PHP - der findes mange tutorials og Drupal.dk's forum er en rigtig god hjælp.

Jeg vil egentlig anbefale dig at kigge lidt på Drupal og Joomla - evt. nogle sider, der er bygget i de to systemer og så tjek deres respektive sider og se, hvad der tiltaler dig.

Jeg har tidligere arbejdet meget med Drupal og det er et ret lækkert system - du skal bare være villig til at bruge lidt længere tid på at lære, hvordan de grundlæggende ting virker. Men derefter har du også fuld frihed :-) 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)