Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg skal have samples hjem fra Indien, - hvad gør jeg?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 01:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en aftale med en indisk virksomhed om nogle samples jeg gerne vil have hjem.

De er i midlertid nogle vældigt forvirrede og langsomme mennesker, så jeg vil gerne høre hvad den normale procedure er.

Bestillingen har ikke nogen høj værdi. Måske 500 kroner i alt. Til gengæld vejer den en del. 15-20 kilo.

Jeg har endnu ikke åbnet virksomhed, hvis det gør nogen forskel.

Hvordan ordnes dette bedst mht. betaling og shipping? 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

SBPetersen:

Jeg har en aftale med en indisk virksomhed om nogle samples jeg gerne vil have hjem.

De er i midlertid nogle vældigt forvirrede og langsomme mennesker, så jeg vil gerne høre hvad den normale procedure er.

Bestillingen har ikke nogen høj værdi. Måske 500 kroner i alt. Til gengæld vejer den en del. 15-20 kilo.

Jeg har endnu ikke åbnet virksomhed, hvis det gør nogen forskel.

Hvordan ordnes dette bedst mht. betaling og shipping? 

Jeg kan ikke direkte give dig svar på dit spørgsmål, men jeg kan give dig en historie og min almene holdning.

I 2005 kontaktede jeg et indisk firma med et begrænset udvalg af accessories, og det var for at sige det lige ud, en meget alternativ måde tingene kørte på, så jeg ringede til manden og tog en snak med ham.

Han fortalte ærligt hvordan hans forretning fungerede og hvor lille den i realiteten var, men han brændte rigtigt meget for det han gjorde og han havde dengang 3-4 kvinder ansat.

Han kunne også give nogle referencer som jeg undersøgte sandheden i, og valgte derfor at stole på ham. Jeg overførte penge til ham via Western Union og en uge efter havde jeg varerne med DHL.

I dag er han blevet ganske stor og celebrities fra Hollywood bruger hans accessories og han er vokset helt utroligt med over 200 ansatte i dag.

Moralen er vel i min historie, tag springet og vis ham tilliden - de 500 kr. er intet. Få ham til at kontakte DHL og få en fast pris på levering til døren til dig, som så nok er dyrere end de 500.

Men hvad har du at tabe?

For mig at se ingenting, men du kan måske stå foran et nyt indisk eventyr med gode partnere Smile

God vind.

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ret :) Der er ingen grund til at gå at spekulere for meget over den femhundredelap og din kontakt har da med garanti også sat pris på din tillid dengang :)

Men jeg er altså helt grøn. Får jeg regningen fra DHL efterfølgende eller skal betalingen for fragt gå igennem leverandøren? Er det mig eller leverandøren der sørger for detaljerne omkring shipping?

Jeg vil bare gerne have lidt action og initiativ snart. Så hvis jeg kunne sige til dem at "nu gør vi sådan og sådan" - så ville det hele gå lidt mere gnidningsfrit.

 

Fra København
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Og tak for svar ;) Det er faktisk en fin historie.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

SBPetersen:

Men jeg er altså helt grøn. Får jeg regningen fra DHL efterfølgende eller skal betalingen for fragt gå igennem leverandøren? Er det mig eller leverandøren der sørger for detaljerne omkring shipping?

Du kan vælge at skrive sådan her (hvis det passer ind i historikken):

Dear Mr. xxxx

Thank you so much for the information given and I think we should move forward to try to establish a mutual benefitial relation.

I need your help to get this done the best way, so could you please ask you local DHL agent about the prices for shipment delivered to:

Hans Hansen

Hansensvej 11

1111 Hansen

Denmark.

And when I receive this information I can make a transfer through Western Union, so we can get started a.s.a.p.

I am looking forward to hear from you soon.

Have a nice day.

Best regards

Hans Hansen..

Så er du kørende og kan bare vente på prisen, overføre pengene, få varen, etablere virksomheden og så komme i gang.

Bemærk der ganske givet vil være opkrævning fra DHL på evt. afgift, moms samt handling.

God vind.

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak :) Det vil jeg gøre. Så håber jeg at de kan rubbe neglene lidt.

Jeg har ikke lige forstand på om man kan give kredit for et godt indlæg herinde, men din hjælp var i hvert fald værdsat!

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

SBPetersen:

Tusind tak :) Det vil jeg gøre. Så håber jeg at de kan rubbe neglene lidt.

Jeg har ikke lige forstand på om man kan give kredit for et godt indlæg herinde, men din hjælp var i hvert fald værdsat!

Det er helt ok, det at du siger tak er fint Smile

Der er lige en stavefejl foroven, der skal stå ...ask your local DHL

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes, tak skal du ha' :) Jeg kopierer det nu ikke direkte.

Er det dem eller mig der laver en aftale med DHL? Og hvornår betaler jeg til DHL? Ved vareudlevering?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :

SBPetersen:

Yes, tak skal du ha' :) Jeg kopierer det nu ikke direkte.

Er det dem eller mig der laver en aftale med DHL? Og hvornår betaler jeg til DHL? Ved vareudlevering?

Det skal være dem, der er ganske lave rater på transport med DHL fra Indien. Din betaling af DHL´s ydelse er 2 ting.

1. Fragten fra Indien til Danmark - den får du afsender til at få en pris på og så betaler du for det sammen med varerne til din leverandør.

2. Når det så kommer til Danmark, så skal DHL have et ekspeditionsgebyr, muligvis told, samt  moms - det betaler man som regel ved levering eller DHL sender en faktura til dig.

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Lækkert!

Tusind tak, du har været en stor hjælp :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)