Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har min medarbejder STJÅLET?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj ser på det på samme måde som mine sønner og deres venner. Tomme flasker er affald og de smider dem lige så tit i skraldespanden i køkkenet eller direkte udi skraldesækken som at de lægger dem i den dertil indrettede kasse.

Så det må være vigtigt at starte med at blive enige om, at flasker repræsenterer en eller anden værdi og at du gerne vil have, at man passer på den værdi. Om det så er af økonomiske eller (miljø)moralske hensyn.

Først når I er blevet enige om det, kan du vurdere, hvad hans tanker har været ved at bortskaffe noget, som var dit.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolaj

Sådan en får han sku ;) - så er problemet løst, hehe

Hvis du smider retur flasker, dåser og andet i skraldespanden, så er du da ikke særlig miljø bevidst, oder? - nej det var en joke!

Jeg har siddet og googlet lidt nu, der er i mine øjne tale om tyveri - vi kan godt blive enige om at det reelt er en bagatel, men har desværre tidligere erfaret at sådanne ting kan udvikle sig.

Så nu tager jeg en snak med den pågældende person, og fortæller min holdning og informerer vedkommende om at det ikke skal gentage sig - og så lader vi den ligge der, medmindre min tillid til den pågældende bliver brudt endnu engang.

Lige for at skyde lidt humor ind i denne, så ville det sku være meget sjovt og tænke på hvis dette var sket gentagne gange, og så man stod og skulle fyre personen som en reel bortvisning - så har jeg læst mig til at det er en god ide og politi anmelde forholdet - jeg vil så nødig være den der ringer til politiet og fortæller at jeg har en medarbejder der har stjålet tomme flasker og gerne vil anmelde ham - det er da for pinligt, hehe ;)

Go aften

Bendtsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Birte

Tusind tak for dit indlæg, nu ved jeg lige hvordan jeg skal formulerer mig, så man ikke lyder alt for hård og kontant.

Bendtsen

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bendtsen:

Hvis du smider retur flasker, dåser og andet i skraldespanden, så er du da ikke særlig miljø bevidst, oder? - nej det var en joke!

Jeg smider dem heller ikke i skraldespanden. Jeg forholder mig bare passivt indtil min kone afleverer dem Wink

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bendtsen:

Lige for at skyde lidt humor ind i denne, så ville det sku være meget sjovt og tænke på hvis dette var sket gentagne gange, og så man stod og skulle fyre personen som en reel bortvisning - så har jeg læst mig til at det er en god ide og politi anmelde forholdet - jeg vil så nødig være den der ringer til politiet og fortæller at jeg har en medarbejder der har stjålet tomme flasker og gerne vil anmelde ham - det er da for pinligt, hehe ;)

Jeg håber ikke din medarbejder falder over denne her trådnettet, for den dukker jo nok op hvis man skulle falde over din profil som man jo nemt finder via dit firmanavn..

Hvis jeg var medarbejderen ville jeg godt nok være voldsomt fortørnet over at blive hængt sådan ud på et offentligt debatforum, uanset om dine anklager bærer vand eller ej..

Efter min opfattelse er sådan noget IKKE noget man deler med hvem som helst, tænk på hvordan det kan skade mandens chancer i forhold til at søge job f.eks.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville ikke være så hård at anklage ham for tyveri, måske gjorde han det virkelig bare fordi han troede det var skrald. Bare forklar ham at det altså ikke er skrald, så han ikke skal smide det ud en anden gang. Synes det lyder drastisk at indkalde ham til et møde, hvor han skal sidde skoleret for hvad mange vil mene er en bagatel.
Som andre nævner, kan det også påvirke jeres forhold, så jeg synes simpelthen ikke at det er det værd at indkalde ham til møde.
Man kan sagtens nævne det lidt spontant - hey forresten flaskerne skal ikke smides ud en anden gang, fordi bla bla, uden at gøre et stort nummer ud af det.

Jeg synes virkelig man går i små sko, hvis man tænker så meget over det og bruger så meget tid på det (sorry).

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo næsten pinligt

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

bare et forslag egentlig - læste først efterfølgende nu din tråd om svind af flasker.
Du kunne evt. anskaffe nogle flaske kasser, til at folk kan sætte deres tomme flasker op i.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har fulgt debatten - og min vinkel vil være - at hvis jeg opfattede det som "tillidsbrud" at der er fjernet en pose tomme flasker -  ville jeg tage en snak med vedkommende og forklare at jeg er utilfreds med at flaskerne er forsvundet og jeg gerne ser at det ikke sker i fremtiden

Epilog:
Har du så mange medarbejdere at det ikke er muligt at genkende sig selv som medarbejder i dit indlæg?

Hvis ikke og jeg som medarbejder, så et sådant indlæg fra min chef - (hvad der i disse google og optimeret Amino "tider" er meget muligt - prøv at google .. Bendtsen medarbejder ) - ville jeg begynde at holde Berlingeren og så komme videre.

Personligt synes jeg det er etisk !meget! forkert at bringe et sådant emne op medmindre man er anonym.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis jeg lånte min bil ud til en medarbejder som fra "min egendom" fjernede noget der tilhørte mig, så skulle det bringes tilbage, eller betales af egen lomme, især når han erkender at have fjernet det.

Det har intet med beløbets størrelse at gøre, men noget med respekt for andres ting at gøre.

Hvis jeg havde et "sodavandsregnskab" med 40% svind, så ville dette regnskab øjeblikkeligt blive fjernet fra den ansvarlige som samtidig ville blive udbedt en forklaring, hvorefter jeg ville undersøge om der var andre uregelmæssigheder.

Hvad stjæles der ellers fra arbejdspladsen?

Langfingrede medarbejdere er IKKE til at stole på og koster samfundet milliarder årligt, småt som stort.

 

Køb ren argan olie her

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)