Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Paypal er da det værste skrammel! Funktionelle betalingsplatforme efterlyses

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 26. Sep 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 03:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Findes der nogle som er verdensmestre i de bedste og mest brugervenlige og funktionelle betalingsplatforme til INTERNATIONALT website/community?

 

Paypal er da det værste skrammel jeg længe er stødt på. Superparanoid fraud-detection osv.

 

Med andre ord skal du IKKE vælge Paypal, hvis du planlægger at drive en forretning på internettet - da ikke hvis du gerne vil give dine kunder mulighed for at betale!!

 

Retfærdighedsvis skal det siges, at min erfaring med diverse betalingssystemer på nettet er ret begrænsede. Men efter at have prøvet diverse VISA, Master Card Gold, forskellige computere, IP-adresser (som test på eget community/webshop) - så er konklusionen klar.

Hold dig LANGT væk fra Paypal.

 

Nu til spørgsmålet:

 

Hvad er GODE, stabile og troværdige betalingsplatforme? (Til international handel)

eWire?

 

Payex?

 

2Carts - WorldPay???

 

Et eller andet nyt plugin til Wordpress....osv!?

 

Hvis nogen sidder med verdensmesterviden på dét område, ville det nok kunne gavne mange frustrerede newcomers på e-handelsfronten. Måske Amino ekspertpanelet kunne lave et oplæg omkring dette emne - også med fokus på diverse betalinger og gybyrer på forskellige betalingsplatforme, hvilke kreditkort som typisk anvendes i særlige verdensdele/lande osv.

 

Sidder nogle med lynsvar og guldviden - så skyd løs...fra trætte øjne i Miami med en ny website/community launch i Las Vegas om 3 dage ville det gøre underværker. Særligt nu hvor hele "betalings-fundamentet" med Paypal mest af alt ligner et korthus men usandsynligt mange svage punkter og komplicere kombinationsmuligheder for manglende betaling fra kunden (fordi kreditkort afvises pure - helt uden grund!)

 

Tak tak -

 

Friendly

Stig

www.blueconsult.biz

 

Fra København
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 03:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa :)

Har hørt meget godt om Ewire.dk, ved dog ikke om de kører internationalt, når det nu er en dansk side. Men prøv at kigge på dem :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stig.

Jeg har desværre ikke lige svaret på dit spørgsmål, men siden der var en anden der rasede over Paypal i en anden tråd for nylig, så er jeg altså nødt til at spørge nu: Hvad er det helt konkret der gør det så ubrugeligt?

Jeg er simpelthen nysgerrig, fordi jeg har brugt Paypal oceaner af gange nu (som køber/kunde vel at mærke) og jeg har aldrig haft nogen problemer med det. Jeg skal faktisk bare gøre to ting for at betale. Skrive mit password (mit brugernavn husker den) og trykke log in, og derefter trykke på "pay" og det er alt. Jeg slipper for at skulle hen og grave pungen frem fra tasken, fordi jeg ikke kan huske mit kortnummer osv., hvilket jeg altid skal ved alle andre slags betalingsløsninger.

Hører så ofte "brug aldrig Paypal hvis du vil have nogen som helst betalende kunder i din butik" osv. Men et site som Ebay (hvoraf jeg vil skyde på at 90%+ af alle betalingerne kører over netop Paypal), må da siges at gå ganske godt =)

Nå, som sagt har jeg desværre ikke løsningen på dit problem, den håber jeg at nogle andre herinde kan give dig, jeg undrede mig bare efterhånden over modstanden mod Paypal som betalingsløsning.

Rigtig meget held og lykke med dit launch om 3 dage, jeg håber at det hele flasker sig inden da og at du får tid til en velfortjent lur efterfølgende =)

~ Amaris

EDIT: Bør måske lige tilføje til ovenstående, at jeg aldrig selv ville vælge at bruge Paypal som eneste betalingsmulighed hvis det var min side, men kun som supplement til andre løsninger. Synes at det er super simpelt som eksisterende bruger, men kan måske virke forvirrende og afskrækkende på folk der ikke er vant til at bruge det.

Fordelen ved Paypal er jo at der ikke er noget oprettelsesgebyr (mig bekendt i hvert fald) i forhold til PBS og sikkert også lignende andre internationale løsninger. De tager vist så til gengæld lidt højere procentdele per transaktion, og hvis man alligevel skal betale oprettelses- og årligt gebyr til en anden løsning, så ryger idéen måske lidt med at have Paypal som betalingsmulighed også. Med mindre der da findes en stor andel kunder, der udelukkende vil betale via Paypal og intet andet, men tvivler nu stærkt på at det er tilfældet.

Tilmeldt 26. Sep 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtig respons:

 

@Daniel - aner ikke noget om Ewire.dk og sidder med 120 km/t i Miami og har ikke tid til at udforske deres site...derfor håbede jeg nogle herinde havde prøvet dem til udenlandske transaktioner (hvis man selv har firma udenlands eller sælger til udlandet).

 

@ Amaris - mange tak for fint svar (den svar/løsningsforslag;) - JA, problemet er netop, at jeg og andre ikke gider have (skulle oprette) en paypal account. Og har man ikke det er det nærmest umuligt at få LOV til at betale (lad os sige 80% af gangene spærres dine kort/afvises. Det er lige sket for 3 af mine kort, min medarbejders og selv Martin Thorborgs kort, som vi testede igår fra hans computer (iPad/IP) i Florida....og der er med garanti penge på alle de ovennævnte kort;)

 

Men andre ord er Paypal virkelig noget skrammel....men har folk en account allerede fungerer det sikkert glimrende. - MEN du kommer med et rigtigt GODT råd (og jeg selv tænkte på imorges og har sendt videre til min webmaster) - hav altid 2-3 muligheder for betaling (forskellige betalingsservices og/eller kontonummer) - udfordringer er jo så bare, at finde de rette - derfor skrev jeg jo herinde i håb om kloge/dygtige/erfarne hoveder faldt over tråden - Nu er jeg tippet om WIRECARD.COM og Moneybookers.com fra en ven som har styr på lortet...så det giver jeg hermed videre (uden at have haft til til at teste/læse op på dem).

 

Mvh -Stig/BlueConsult

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm Har nu aldrig haft problemer, med Paypal som betaling, hverken som kunde eller "butik".

Jeg tror problemet er at den der har "butikken" glemmer at opgradere sin konto til business, for hvis de gør det, kan du betale uden at skulle tilmelde dig og det gjorde mange af mine kunder i mit gamle firma..

/Flemming

www.senbi.eu - Dit motions site.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis en butik kræver betaling med PayPal, så opgiver jeg som regel.
Jeg gider ikke smide penge over til PayPal og bruger jeg bare mit kort, så dur det som regel aldrig.

Er der ikke nogen der har et godt alternativ til Stig, så han let kan tage imod Visa, Mastercard m.m.?

Dbh Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er faktisk muligt at betale med kreditkort via. PayPal _uden_ at oprette en konto.

 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej stig hvis du er i usa så tag en gugger her.

Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Jeg har det indtryk fra flere forskellige kilder, at ret mange mennesker har paypal konti (pga Ebay måske?) og det derfor er en rigtig god ide at tilbyde - Jeg ved selv at der er en del jeg gange jeg udelukkende har (turde) handlet på nettet, fordi de havde Paypal. Kunne godt forestille mig at det konvertere ret godt blandt købere pga sikkerheden og letheden (ikke noget med at finde din pung frem og fedte med kontonumre).

Som alternativt eller supplement, har jeg kun hørt gode ting om Moneybookers.

 

NB: Studsede over hvor jeg var støt på "BlueConsult" før, indtil du ændrede dit profilbillede - rigtig dejlig bog, har ikke trukket vejret "normalt" siden jeg faldt over den Stick out tongue

 

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (19 indlæg)