Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

sidetitler - hvad er bedst også i forb. men linkbuilding.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey - jeg er lige kommet i tvivl om noget, efter jeg har været en tur omkring adwords søgeordsværktøj..

I min produktportefølje har jeg et brand, hvor der over 100.000 shorttail søgninger på alene brandet.. Og umiddelbart får man at vide at konkurrencen på ordet ikke er specielt stor - faktisk lille.. Men såsnart man sætter produktnavn efter, er dels konkurrencen væstentligt større ligesom søgefrekvensen reduceres med 1/3..

HVIS nu, - jeg vil gå efter at få en placering alene på brand, hvad gør jeg så?

Som jeg har gjort indtil nu, -så her jeg i mine sidetitler primært skrevet:

brand produkt - overordnet beskrivelse - opfordring til handling

skal jeg så hellere i mine sidetitler gøre sådan:

brand - produkt - overordnet beskrivelse - opfordring til handling

Og så i min linkbuilding hellere gå efter brandet, -(med variationer)

 

Og i øvrigt, så synes jeg at huske at der var en herinde der havde lavet en laaang liste over, gode artikeldatabaser m.v. med pagerank, - nogen der har link til den tråd? For det der linkbuilding er da som at smide en snebold i helvede..:S

mvh/ Ulrik

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

der kan være flere grunde til at google keywords siger der er konkurrence på ordet og du skal huske at det er et adwords værktøj og derfor ikke altid kan bruges til at tjekke konkurrencen i det organiske google.

1. det kan være at andre ikke må lave annoncer direkte på deres brandnavn og derfor er der ikke konkurrence i adwords, men tjek lige om det samme gælder med en organisk søgning.

2. det kan også være at det ikke kan betale sig at lave en adwords annonce direkte på brandnavnet, det kan det ofte ikke, men hvis man laver det på en long tail søgning med produkt navn i, så giver det næsten altid en langt større konvertering.

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nis..

Nu var det ikke fordi jeg ville lave en adwords annonce på brandet, - jeg brugte bare værktøjet til finde ud af hvor ofte der blev søgt på ordet, -og jeg taler om placering i de organiske resultater...:)

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

det har jeg forstået.

Jeg gør bare op med en forkert opfattelse af at man altid kan måle konkurrencen i google kerwords, når man vil lave SEO, det kan man ikke... Du skal ind og analyserer på dine konkurrenter som ligger højt på søgeordet. Specielt når søgeordet er et brandnavn kan du ikke gå ud fra at konkurencen er lille bare fordi google keyword siger det.

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej Nis..

Det er slet ikke det mit spørgsmål går på, - jeg spøger til hvad den rigtige opbygning af sidetitlen vil være, og den efterfølgende linkbuilding HVIS nu jeg vil gå efter en placering i de organiske søgeordsresultat, udelukkende på brand - eller shottail søgning

Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej Det kan godt være han ikke svare på dit spørgsmål, men Nis har da fuldstændig ret i at du skal tænke dig om når du vælger søgeord og ikke kun kigge på google keyword tool. Det virker meget som om det er din plan i dit første indlæg, så er det da super god stil af han lige at smide en besked der forklare hvordan det hænger sammen.

 

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det har jeg slet ikke sagt noget om, stil eller ej...:) Jeg vil bare frygtelig gerne have svar på det jeg spørger om, - det er det eneste..Indifferent

Fra Nyborg
Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Aktiv Fundraising ApS Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ulrik

Til det sidste du skriver mht. artikeldatabaser. Så har Google straffet stort set alle danske artikeldatabaser. De figurerer ikke længere i Googles index.

Om det så stadig kan svare sig at tilføje artikler til disse sider, det må være tvivlsomt.

Hvis jeg var dig, ville jeg bruge tiden på noget andet. Denne fidus er vist lukket.

 

Venlig hilsen, Steffen Gregersen
Fundraiser og ejer i Aktiv Fundraising ApS

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar..

Okay - det kommer lidt bag på mig du siger artikeldatabaserne, - jeg troede primært det var linkkatalogerne som var ramt, -men der har jeg måske fået galt fat i noget!?!?!:S

Fra Vordingborg
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil foreslå at du laver dine titler som forslag 2 du selv har skrevet, fordi det 1. ord er det vigtigste søge ord og så nr.2 osv. og i forslag 1 er det ikke KUN brand men også produkt navnet. som jeg forstår du har sat det op til.. dermed får du mest fokus på brand og derefter på produktet.

På den anden side, får du en masse sider med branded i fokus i stedet for produkt navnet!

Øg din synlighed, brug en freelance markedsførings manager som mig...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)