Hey - jeg er lige kommet i tvivl om noget, efter jeg har været en tur omkring adwords søgeordsværktøj.. I min produktportefølje har jeg et brand, hvor der over 100.000 shorttail søgninger på alene brandet.. Og umiddelbart får man at vide at konkurrencen på ordet ikke er specielt stor - faktisk lille.. Men såsnart man sætter produktnavn efter, er dels konkurrencen væstentligt større ligesom søgefrekvensen reduceres med 1/3.. HVIS nu, - jeg vil gå efter at få en placering alene på brand, hvad gør jeg så? Som jeg har gjort indtil nu, -så her jeg i mine sidetitler primært skrevet: brand produkt - overordnet beskrivelse - opfordring til handling skal jeg så hellere i mine sidetitler gøre sådan: brand - produkt - overordnet beskrivelse - opfordring til handling Og så i min linkbuilding hellere gå efter brandet, -(med variationer)
Og i øvrigt, så synes jeg at huske at der var en herinde der havde lavet en laaang liste over, gode artikeldatabaser m.v. med pagerank, - nogen der har link til den tråd? For det der linkbuilding er da som at smide en snebold i helvede..:S mvh/ Ulrik |
der kan være flere grunde til at google keywords siger der er konkurrence på ordet og du skal huske at det er et adwords værktøj og derfor ikke altid kan bruges til at tjekke konkurrencen i det organiske google.
1. det kan være at andre ikke må lave annoncer direkte på deres brandnavn og derfor er der ikke konkurrence i adwords, men tjek lige om det samme gælder med en organisk søgning.
2. det kan også være at det ikke kan betale sig at lave en adwords annonce direkte på brandnavnet, det kan det ofte ikke, men hvis man laver det på en long tail søgning med produkt navn i, så giver det næsten altid en langt større konvertering.