Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

import af mobiltelefoner fra Kina

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Nibe
Tilmeldt 4. Sep 07
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har tænkt mig at importere nogle forskellige mobiltelefoner fra Kina (bl.a. en iPhone lignende) men hvordan sikrer man sig de ikke bryder en lovgivning for kopivarer ?

Vh.

Klaus

 

www.matematikbutik.dk

www.vandklar.dk

 

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 07:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil fraråde dig at importere fra Kina da du ikke kan stille nogen sikkerhed for varens oprigtighed. Jeg går ud fra du ikke har nogle sammenarbejdpartner fra Kina, som kan sikre troværdigheden af produktet. Derefter skal du reflektere over de forskellige risiko parameter der netop er inden for denne branche.

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

LasseBjorklund:

Jeg vil fraråde dig at importere fra Kina da du ikke kan stille nogen sikkerhed for varens oprigtighed. Jeg går ud fra du ikke har nogle sammenarbejdpartner fra Kina, som kan sikre troværdigheden af produktet. Derefter skal du reflektere over de forskellige risiko parameter der netop er inden for denne branche.

Det er da noget vrøvl!, man kan sagtens finde nogle troværdige leverandører i Kina, og for at være sikker på oprigtigheden og kvaliteten, kan man jo altid få tilsendt 1 - 2 pcs for at teste dem!. 


Men noget helt andet er at disse (iphone lignende telefoner), er noget rigtig skod som på ingen måde fungerer optimalt. Jeg vil ikke anbefale dig at importere dem fra Kina, da du får mange problemer med garanti og utilfredse kunder.

Jeg har selv importeret disse telefoner for nogle år siden, og touch screen fungerer slet ikke optimalt. Opladeren er den værste gang skrammel, hvor stikket falder af ledningen. Og interface, lyd og mikrofon virker heller ikke optimalt.

Der skulle ikke være nogle problemer med at importere dem, da det ikke bliver anset som en kopi vare, hvis bare Apples logo ikke er på og den ikke hedder Iphone (du kan risikere der er apple logo på). Og dertil ligner de altså ikke en Iphone ret godt Smile 

 

Håber det kan hjælpe dig lidt på vej Smile

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Den opmærksomme læser ville have gennemlæst mit indlæg ordenligt før de kom med nogle forhastede konklusioner. Om det så er Kina eller Indien, så kan man ikke stille nogen sikkerhed for produktet som man til dels kan indenfor Europas grænser. EU har helt klare regler omkring import og eksport. Hvis du overvejer import af telefoner og andet elektronik,så start med at hold dig inde for Europas grænser. Hvis det nødvendigvis ikke skal være Iphones, så er Polen et land hvor produktionen af elektronik er i stor vækst. I Polen har du selv mulighed for at tage ned på fabrikken og kontrollere at alt gå for sig, som det skal. Derved holder du rejseomkostningerne på et minimum, i forhold til hvis du skulle til Kina et par gange om året.

Fra Hundested
Tilmeldt 15. Oct 10
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

Når du nu skriver Iphone lignende ting, mener du så en smartphone eller en "direkte" eller "indirekte" kopi af Iphone? Fordi med hensyn til lovgivningen tror jeg at produktet bliver nød til at adskille sig en del fra det oprindlige produkt på markede.

Jeg er ikke sikker med hensyn til lovgivningen, så vi må nok lige ha' en ekspert på banen omkring dette.

bedste hilsner

Oliver :)

Nyeste Musik, Anmeldelser & Interviews? ... - www,Oliverwinther.dk

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

LasseBjorklund:

Den opmærksomme læser ville have gennemlæst mit indlæg ordenligt før de kom med nogle forhastede konklusioner. Om det så er Kina eller Indien, så kan man ikke stille nogen sikkerhed for produktet som man til dels kan indenfor Europas grænser. EU har helt klare regler omkring import og eksport. Hvis du overvejer import af telefoner og andet elektronik,så start med at hold dig inde for Europas grænser. Hvis det nødvendigvis ikke skal være Iphones, så er Polen et land hvor produktionen af elektronik er i stor vækst. I Polen har du selv mulighed for at tage ned på fabrikken og kontrollere at alt gå for sig, som det skal. Derved holder du rejseomkostningerne på et minimum, i forhold til hvis du skulle til Kina et par gange om året.

Jeg læste skam indlæget, og du skrev jeg fraråder dig at købe fra kina. Det er jo på ingen måde en nødvendighed at rejse til Kina et par gange om året for at tjekke op på hvordan det går for sig, hvis vi snakker mindre import hvilket jeg tror han tænker på!.

Der er skam fordele ved at importere fra Europa, det gør jeg også selv. Men man skal også være opmærksom på at priserne ikke er ligeså lave som i F.eks. Kina, Indien etc. Hvis det var så meget bedre at købe fra Polen, end Kina hvorfor bliver der så stadigvæk importeret store mængder elektronik fra Kina???

 

Til stifter af indlæget, så kan du evt. prøve at tage kontakt til wholesale-district.com   Ejeren hedder Pete, og han har kontakter i Kina / Hong kong. Jeg brugte wholesale-district da jeg solgte disse telefoner.

 

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Bare en strøtanke omkring dette. Gad vide hvad de bliver enige om på det G20 topmøde de er i gang med. Nogle lande snakker jo om at forhøje afgiften på varer importeret fra Kina. Og Kina er sure over den halv milliard dollars som USA lige har trykket i valuta.

Nogen spår en ny krise på området med handelsblokader......

Men lad os nu se.

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Igen må jeg pointere at du misforstår mit indlæg fuldstændigt. At fraråder ham at importere fra Kina er ikke ensbetydende med man slet ikke kan finde nogle troværdige importøre fra Kina. Som ejer af en større internet virksomhed, ved jeg hvor vigtigt det er have føling med sine egne produkter, og derfor besøge netop det sted som står for produktionen (snakker erfaring). For det andet så som du vel nok har læst, snakkede jeg om fordele via. Import fra Europæiske lande, og derfor nævnte jeg Polen. Det logik for burhøns at produktionen i lande som Kina ikke er ligeså høj som i et Europæisk land. Mit indlæg var ment som hjælp, da jeg har stor erfaring inde for innovation, og selv har lært alt på den hårde måde. Jeg var med mit tideligere indlæg ikke ude på at ligge op til debat. Jeg går ud fra at dette indlæg blev oprettet p.g.a manglede erfaring. Derfor vil en iværksætter uden erfaring nemt brænde sine fingere på import fra Kina.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)