Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra UK og moms

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg og en partner er i de indledende "runder" til opstart af nyt firma. I dette firma skal vi købe varer fra et andet firma i UK til engros-priser.

Det skal lige siges, at vi har tænkt os at ringe til SKAT, etc. efterfølgende, men det er nu meget rart at have lidt baggrundsviden inden.

Det kan fx være en vare til £18, men nu kommer det store spørgsmål, hvordan forholder vi os til SKAT og moms?

En bekendt forklarede mig, at vi skal oplyse firmaet i UK vores CVR-nummer, hvorfra de vil trække moms fra, og vi så køber varen til engros-prisen - men er dette sandt?

Jeg håber en venlig sjæl kan forklare lidt nærmere, uden bare at linke til SKATs hjemmeside, hvis ikke der følger en forklaring med. Min partner og jeg har kigget lidt på de links vi har fundet, og det er ikke altid nemt at tyde hvad de mener.

Mvh

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fuldstændigt korrekt. Understående er under forudsætning af, at sælger er fra et andet EU land. I skal oplyse jeres danske momsnummer til sælger. Denne skal så fakturere beløbet uden tillæg af moms. Når I bogfører jeres købsfaktura skal I selv beregne momsen (25% dansk momssats). Denne skal så indbetales som erhvervelsesmoms, men samtidig kan I trække den fra under indgående moms. I kommer dermed ikke til at betale noget, men beløbet skal med begge steder. Desuden skal nettobeløbet (altså det I betaler uden moms) angives under pkt A1 (varekøb fra andet EU land).

mvh
Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Ja...i oplyser CVR.nr. og skal så ikke betale engelsk moms.

Dog skal i beregne dansk EU-erhverlvesmoms(25%)...og oplyse denne på momsangivelsen.

De 25% kan dog trækkes fra på den indgående moms..så effekten bliver 0 kr.

Ovennævnte iflg. EU`s regler for reverse charge(omvendt betalingsplgt).

 

MvH

Peter

Fra Herning
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Super - så var det jo som jeg forventede.

Nu da både jeg og min partner er helt grønne indenfor iværksætter-branchen, kan du så fortælle hvordan overstående "fungerer"?

Når man opretter et CVR-nummer, fx Interessentselskab, kontakter man så SKAT og beder om en momsangivelse? Eller hvordan virker det?

... Kan da godt se på det hele, at det ville være en god idé, hvis enten jeg eller min partner fik et kursus i bogføring, etc.

 

Mvh

Leo

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

mrKayne:

 

En bekendt forklarede mig, at vi skal oplyse firmaet i UK vores CVR-nummer, hvorfra de vil trække moms fra, og vi så køber varen til engros-prisen - men er dette sandt?

 

 

det er korrekt

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)