Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har opfundet spillet, pladen og reglerne... men hvad nu???

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :
ops... hemmeligholdelsesaftale :)
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Jegville foreslå at tale med Jesper Bülow fra http://www.bezzerwizzer.dk/

Han er selv iværksætter - og har sat alt på et brædt :-) Hørte ham til et iværksætterforedrag i ConnectDenmark (tal evt. også med dem). Hans spil er efter kun ét år ved at blive en rigtig stor success!

Held & lykke - det lyder spændede!!

 

Martin
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Sue


 


Jeg er ked af, hvis jeg har holdt dig vågen i nat :-)


 


”Jeg brænder for at høre hvordan det gik jer... hvad det er for et spil, hvordan i kom igang osv...”


 


Det er et spil til voksne, som vil eksperimentere med erotiske rollespil. Du ved: Stuepige, doktor, skoletøs osv. Der er mere end 100 forskellige at vælge imellem. Alle mulige idéer til alle mulige erotiske rollespil, samlet på ét sted og med spilleregler, som er lige til at gå til.


Der har været en hel del arbejde med at få idéer og få dem skrevet ned, det har taget ca. 2 år. Derefter tog det et halvt års tid at få produceret spillet, så det netop nu er blevet færdigt til salg.


Spillet får sin egen hjemmeside, som går i luften om en uge eller 2 – på www.iscenesat6.dk


 


iSceneSat 6 er spillets navn fordi det handler om at iscenesætte sex på nye måder.


 


”Hvor fik I lavet spillepladen billigst? Hvor fik I lavet æsken... hvor meget startkapital måtte i skaffe? blev i finansieret eller havde i investorer???”


 


Der er ikke nogen spilleplade. Spillet består af 80 rollekort og 2 instruktionsbøger. Der er heller ikke nogen æske, for det hele er samlet i en flot aluminiumskuffert, som vi har købt i Kina. Når spillet står til salg i butikkerne, er kufferten svøbt i et stykke pap, hvorpå vi har trykt information om spillet.


Produktionen af spillet – alt medregnet – har kostet et par hundrede tusinde. Lidt havde vi på kistebunden og så har vi en rummelig kassekredit, som måtte holde for. Resten har vi lånt privat af en bekendt. Men vi har et godt forhold til vores bank, så hvis vi havde spurgt dem om hjælp, ville de sikkert have forhøjet kassekreditten.


 


”Har du lyst til at give mig lidt flere råd?”


 


Selvfølgelig. Bare spørg løs.


 


mvh. Bo Jensen


Butik Go’aften


www.goaften.dk


Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad er nu dette???

Hver gang jeg har forbindelse med en større virksomhed indenfor legetøjssalg m.m. nægter de at skrive under på en hemmeligholdelseserklæring....

 

Er dette virkelig så stort et problem? Jeg udleverer ingen detaljer så længe folk ikke kan finde ud af at skrive under på en sådan...men det kan jo så godt forhindre mig i at komme videre med mit projekt

 

 

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Som jeg husker er virksomhedernes problemstilling denne:

Hvis de nu selv har fået en idé der ligner din - og/eller har udviklet et spil med samme grundidé som din, og derfor afviser din idé, men lancerer deres egen fx. ½ år senere. Du kan så sagsøge dem og sige de har stjålet din idé, og fremvise den underskrevne hemmeligholdelseskontrakt.

Jeg mener dette er problemstillingen og måske forklaringen på at de ikke kan/vil underskrive den. Hvad man så kan gøre véd jeg ikke - men det kan du måske sprøge dem om - de må da have en forklaring og kunne forstå dit behov for hemmeligholdelse (ellers kan det da være lige meget med dem som din fremtidige samarbejdspartner).......????!

 

Martin
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 24-01-2007 00:45:19 Forfatter: sue.dk
Hej og tak for hjælpen. Jeg har kigget på dine links, men er stadig forvirret ;-)


 


 

Hvis du har kigget på linksne forstår jeg ikke at jeg ikke har hørt fra dig?
på www.kenddinviden.dk står sort på hvidt at brætspilsnødder er velkomne til at suge alt viden ud af Bigum Board Games.
I kontrast til andre i branchen har jeg absolut intet i mod at dele alt min viden.
Der er netværksmøde i Kbh senere på måneden for folk i nøjagtig din situation. Så vidt jeg er informeret deltager både gameinventors og Jesper Bülow som er nævnt i denne tråd.

Og tillykke til Bo / Goaften som tidligt i fasen også søgte råd hos mig. (Det skal dog ikke stå som garant for at mine råd var brugbare)

I øvrigt vil jeg gerne understrege for dig - og for folk der i fremtiden finder denne tråd - at den på flere punkter er lidt vildledende fordi folk i bedste mening vil hjælpe.
Stop Non-disclosure aggrements op hvor solen aldrig skinner. Et spilkoncept er ligeså vel beskyttet af lov om ophavsret som et musiknummer. Og mig bekendt ligger der til stadighed demobånd fremsendt uopfordret i postkassen på pladeselskaberne - uden forudgående paperworks.
Nej, lighedspunkterne mellem et brætspil og et stykke musik kan derudover findes på et meget lille sted. Men stedet er lige så lille som sandsynligheden for at en storrygende gnier stormer ud af en bagdør med et stjålet spilkoncept i den ene hånd, og en ordre til Kina på vej igennem mobilen i den anden hånd.
Iværksættere bør ikke lade sig hæmme af frygten for at blive røvrendt. Et budskab som tidligere var meget udbredt her på amino, i særdelehed fordi det er vicevært Thorborgs mantra, og manifesteret ofte i gamle dage, da guruen havde tiden til at følge alle tråde på sit forum og smide en kommentar i ny og næ. 

Vi høres ved
kontakt@kenddinviden.dk

Thomas Bigum

Fra 8654 Bryrup
Tilmeldt 2. Oct 05
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Sue

 

Jeg har erfaring fra brætspilsbranchen. Har tidligere arbejdet for det finske firma TacTic Games som er en stor professionel producent af brætspil.

 

Ønsker du ikke selv at stå for produktion, salg og markedsføring kan det være en mulighed at kontakte dem med henblik på en licensaftale.

 

Du kan bare skrive, hvis du vil vide mere.

 

Hilsen

Finn

Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 02:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Thomas Bigum.

 

Tusind tusind tak for din post... jeg indrømmer gerne at jeg havde overset netop denne side på hjemmesiden - og nu da jeg har læst denne er jeg kommet meget længere i mine tanker omkring dette. Det er blevet langt mere realistisk for mig at få sat mine spil etc. i produktion, nu jeg er klar over hvilken målestok jeg skal arbejde indenfor... når man aldrig har fået noget at vide omkring oplag, antal enheder produceret, 2. oplag o.s.v. kan man  ikke rigtig se sig selv i proces''en.... .man aner ikke om man skal have lavet 10 eller 100 tusinde enheder.... så igen, tusind tak fordi du så ærligt har skrevet et par "tørre" men MEGET brugbare fakta ned. Hvis andre som jeg ikke lige fandt frem til siden med disse info på kend din viden.... vil jeg lige linke  til den hvis det er ok.

 


 

Jeg kan forstå at du kunne blive en god "coach" og håber jeg en dag må give dig et ring.

 

Godnat og hilsener herfra.

 

Sue

 

Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 03:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Og tusind tak for hjælpen Finn.... det kan godt være jeg en dag kontakter dette firma. Jeg er godt nok blevet mere og mere opsat på selv at få det lavet... nok mest fordi jeg simpelthen elsker alt arbejdet i og omkring selve udviklingen i at blive "selvstændig" Jeg vil lære det andre kan... og sådan har jeg altid været. Jeg er simpelthen for nysgerrig til bare at give mine idéer fra mig - og jeg er IKKE bange for at arbejde hårdt og måske få nogle smæk. Det har jeg prøvet så mange gange før. Blev selv første gang selvstændig da jeg var 19 år... havde ingen uddannelse, ingen penge... men en helvedes masse mod og energi. Dengang åbnede jeg et ishus fra den ene dag til den anden, uden nogensinde selv at have lavet en vaffelis. Jeg havde en masse egne opfindelser på menuen.... og det gik godt og bedre og bedre.... og til sidst fik den lokale grilbar smadret min lille biks så mange gange med hærværk osv. at jeg opgav. Pengene slap op og jeg lukkede efter 3 år. Jeg lærte migselv alt fra bunden... og opstarten med hus bygget efter egne tegninger, varelager, div. godkendelser osv... fik jeg simpelthen kringlet så jeg kunne starte op uden 1 krone på lommen. Jeg er sku lidt af en kræmmer :)

 

Jeg har gang i 2-3 projekter om året som jeg lærer af og skaber kontakter indenfor... og jeg brænder virkelig for innovation. Flere af mine familiemedlemmer som bor i USA er selv opfindere...og selvom jeg ikke har vidst det grundet manglende kontakt... må det jo ligge i blodet et sted ;)

 

Det var lige lidt om mig...

 

Men jo tak... hvis jeg skulle gå hen og blive kvalt i alle disse administrative og praktiske gøremål og satse på et samarbejde giver jeg et ring.

 

Tusind tak for alles støtte... føler ski jeg har rykket mig et lille stykke efter jeres kommentarer. De er trængt ind... og kom gerne med konstruktiv kritik... er mit valg om at selv stå for produktion (evt. med en investor o.s.v) ikke hensigtsmæssig eller meget meget svær...så kom gerne med lidt skræmme kommentarer.. jeg kan tage det og er ret god til at sortere det fra jeg ikke tror på eller ikke tror på jeg ikke kan klare ;) - kald det kvindelig intuition ;-)

 

Mange hilsener fra Sue

 

Fra enslev
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sue

Jeg er nok den der har prøvet mest angående spil ! og jeg er blevet snyd så mange gange selv af store spil produkcenter ?

Jeg har selv opfundet mange spil og Du kan ikke stole på nogen selvom du har fået skrevet en hemmelighedsholdelsesaftale under hjælper det dig ikke da man ikke kan få patent på spil !

Og de laver bare lidt om på det så kan man ikke gøre en skid, Jeg sidder selv med et kanont spil jeg lige har lavet igen efter jeg midstede alt i vores husbrand i 2005, hvor jeg er begyndt at tage mine spil fra en ende af igen og vil lave, har lavet den første model/prototype men skal have det lavet så den ser professionel ud med spille kasse og ja det hele, men det funger og det er nogenlunde pænt, men søger selv en der kan lave det for mig.

Nej Det du skal gøre først lav en designbeskyttelse og  lav så en prototype som den skal være og klar til at sælge/markedsføre så skal du bruge din salgsbar prototype og se om du kan få den solgt til en af de større kæder her i danmark og få en bestilt ordre i hus med x antal spil.

så kontakter du efter du har fået en ordre ind, et firma som kan håndtere en større produktion og få dit spil lavet der så det er færdig og klar til at sende ud i butikkerne fra produktions fabrikken.

det er mit råd til dig og du følger selv dit produkt og tjener bedere på det end hvis du sælger det til en spille produkcent.

så er du også længere fremme hvis der var nogen der fik den idé at kopier dit spil så var det allered ude og solgt x antal og kendt .

håber du kan bruge det til noget. skal selv have mit lavet er ved at finde en fabrik der kan produkser op til 10.000 spil masseproduktion men mangler lige at få styr på det grafiske i farver og design på kassen.

Det er det mest enkelte spil jeg har opfundet i nyer tid består bare af  terninger, et sæt spilleregler, en spilleplade og spillebrikker i fladt plastik så alt er firkantet og enkelt at gå til også lige kassen den skal så laves i pap., samt det er og vil være let at finde en som kan produkser det.

men hvis du har nogle spørgsmå er du velkommen til at ringe på 24806031

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)