Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har opfundet spillet, pladen og reglerne... men hvad nu???

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :
gazela.dk 40820055
Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen :)

Du skal som Gazela skriver en tur ind på:

http://www.dkpto.dk/generelt/soeg_varemaerker.htm

 

Dog, har jeg flere gange oplevet fejl i deres database,..søgte så sent som i formiddags efter en kammerats varemærke, et varemærke jeg VED skal  findes i databasen,..men det gør det ikke af en eller anden sjov grund...

 

Husk at søge i alle relevante databaser, hvis dit spil skal markedføres med samme navn i flere lande :)

 

En helt anden ting er at du skal gå meget stille med dørene, hvis du lader familie og venner afprøve dine opfindelser,..her er grunden: http://www.advokat-klee.dk/patentret.htm

 

Mvh.

Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 01:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak Gazela... det var rigtig fint af dig.

 

:)

 

jubii

Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 01:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen Ole.

 

Jo da - dette er jeg klar over og har også sendt patentanmeldelsen ind online for noget tid siden.

 

Jeg er meget forsigtig - det eneste der nager  mig gevaldigt er at ham der lavede folieprintet til min prototype lagde min fil ned på hans pc, hvor den stadig befinder sig. Jeg sagde til ham dengang han lavede det at jeg havde patentanmeldt det, selvom jeg ikke havde... for jeg var ski noget bange for at han havde lange fingre og en kort morale!Håber det skræmte ham fra at prøve at stjæle det ;-) Han sagde selv at han havde tavshedspligt... (men når han laver et folieprint til mig for en hund... så tror jeg heller ikke helt han er til at stole på) Once a cheater allways a cheater ik...

Jeg har før fået stjålet en idé på denne måde... men hvad skulle jeg gøre? kan ikke selv printe reklametryk i 60x60 cm jo... æjjjjj

 

Mine venner og familie har kun set og afprøvet den første udgave - så dér kan jeg godt skrive under på at jeg ikke har vist det til nogen. Det er blevet meget flottere, avanceret og multinationalt - hvor det før var amerikansk.

 

Jeg er super glad for jeres støtte... føler virkelig at hér er der nogle mennesker der vil dele deres viden uden bagtanker. Jeg går selv ind for at hjælpe til hvor jeg kan og har god erfaring med karma )

 

Vi skrives ved... skal have læst linksene godt igennem.

 

Knus Sue

 

P.s.

Jeg kunne slet ikke finde noget som helst under søgefunktionen.. de må have problemer  med sitet! æv

 

 

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 01:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har lige produceret et spil. Vi valgte at producere det hele selv.


 


Hvis du går til Hasbro eller Danspil, skal de have deres (store) del af kagen. Fordelen er, at du ikke behøver startkapital og at du ikke skal bruge tid til alle de opgaver, som hører med til produktionen: Hvor får man lavet en æske, hvor køber man brikker engros, hvor får man trykt spillepladen billigst muligt osv. Det er noget, der tager rigtig, rigtig lang tid.


Hvis du har tid til selv at stå for det arbejde og hvis du kan skaffe startkapitalen, så er sagen klar: Så kan du lige så godt snuppe hele fortjenesten selv.


 


Dertil kommer distribution. Dit spil skal ud i butikkerne, hvis du vil sælge mange. Fordelen ved de store spilfabrikker er, at de har forbindelserne i orden. Så hvis du indgår en aftale med dem, så er dit spil (næsten) automatisk ude i de relevante butikker, når det er produceret.


Alternativet er, at du selv tager kontakt til de relevante kæder og butikker, at du tager det tunge slæb med reklame, pressearbejde og kold canvas, at du selv sender pakkerne af sted hver gang du har solgt 2-3-4-5 spil osv. Det er så fast arbejde de næste par år.


 


Jeg kan fornemme, at du har ild i røven. Du har slet ikke temperament til det store detektivarbejde, som produktionen kræver, og du gider slet ikke salgsarbejdet selv. Right?


Så sælg idéen til en af de store spilproducenter. Få hjælp fra en advokat, så du får så god en aftale med dem som muligt. Men husk at sådan én skal også have sin (store) del af kagen. Så sørg for at være så forberedt på forhånd som muligt, så du stort set kun skal bruge advokaten til selve forhandlingen.


 


God fornøjelse.


 


mvh. Bo Jensen


Butik Go’aften


www.goaften.dk


Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 02:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Wauw..

 

Ja se - det var ski dejligt lige at lære lidt om hvad der kræves af arbejde for at gøre det hele selv... jeg må give dig ret i at jeg har ild i r... :) men det kommer nok an på hvor besværligt det i virkeligheden er. For jeg elsker rent faktisk daglig kontakt til forskellige instanser... har arbejdet som sælger ;-) så snakketøjet er i orden - men men... jeg aner ikke hvor jeg skal starte eller slutte. Har du lyst til at give mig lidt flere råd? Jeg brænder for at høre hvordan det gik jer... hvad det er for et spil, hvordan i kom igang osv...

 

Er palle alene i verden fori jeg er den eneste i min omgangskreds der er tosset ;-)

 

Takker 1000 gange for dit indlæg - det satet lige nogle tanker igang! My way or the highway ;)

Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 02:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Arghh.... nu kan jeg ikke sove...

Hvor fik I lavet spillepladen billigst? Hvor fik I lavet æsken... hvor meget startkapital måtte i skaffe? blev i finansieret eller havde i investorer???

 

 

 

Jeg falder aldrig i søvn!!!

 

:)))))

Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 02:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg betaler gerne for konkrete oplysninger som kan hjælpe mig på vej... for jeg vil ski selv!

 

Hvad med et flot maleri? www.sue.dk  ;-) jaja...kald mig kræmmer! for det er det jeg er!!!

 

 

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er meget forsigtig - det eneste der nager mig gevaldigt er at ham der lavede folieprintet til min prototype lagde min fil ned på hans pc, hvor den stadig befinder sig. Jeg sagde til ham dengang han lavede det at jeg havde patentanmeldt det, selvom jeg ikke havde... for jeg var ski noget bange for at han havde lange fingre og en kort morale!Håber det skræmte ham fra at prøve at stjæle det ;-) Han sagde selv at han havde tavshedspligt... (men når han laver et folieprint til mig for en hund... så tror jeg heller ikke helt han er til at stole på) Once a cheater allways a cheater ik...



 



Det kan godt være, at du fremover, skal lave en skirftlig aftale/tavshedspligt mellem dig og trykker vedrørende en bestemt opgave, som i begge underskriver. Du kan selv udforme sådan et dokument eller søge hjælp hos en advokat.



 



gazela.dk 40820055
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja Gazela... det skal jeg vist.

Sad faktisk i nat og printede en hemmelighedsholdelsesaftale..... så den vil jeg bruge ved alle andre kontakter udadtil.

 

Tak for oplysningen.

Må jeg spørge... har du selv opfundet/sat noget i produktion?

 

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)