Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugeren skal bekræfte sit signup i en bekræftelsesmail - hvordan?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan gør jeg, når en bruger skriver sig op som bruger af min side? Så er det vel efterhånden nødvendigt, at man medsender et link, hvor han skal bekræfte, at han vil være bruger, eller?

Hvordan er det, man får sådan en funktion til at virke?

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på...

Er dit site håndkodet eller bruger et CMS a'la Drupal, Joomla eller Wordpress?

Jeg bruger selv Drupal og der er det muligt at opnå det du ønsker i basissystemet. Man kan garanteret det samme i de andre opensource CMS'er.

Er det håndkodet, ja så er det på med vanten og lave funktionen selv eller få andre til det.

Det du skal gøre, hvis du selv gør det, er at brugeren bliver oprettet som vanligt, men med den lille tvist, at der i databasen skal være et felt der fx kan hedde "Verificeret" og der skal der stå "no" og et felt der kan hedde "Verifikationskode", der indeholder en kode, der fx kan genereres af ip-adresse + mail-adresse + tidspunkt (så skulle det være unikt.

Samtidig med oprettelsen skal der så sendes en mail til brugeren med et link til en verifikations-side. Linket kunne se sådan ud: http://www.mitdomæne.dk/verifikationsside.php?vercode=2165514674info@prosupport.dk115847

Når brugeren så klikker på linket går han til verifikationsside.php, som tjekker om koden 2165514674info@prosupport.dk115847 findes et sted i feltet Verifikationskode (i databasen). Gør den det, så ændres "no" i feltet "Verificeret" til "Yes".

Brugeren er oprettet og verificeret.

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

ProSupport.dk:

Det kommer an på...

Er dit site håndkodet eller bruger et CMS a'la Drupal, Joomla eller Wordpress?

Jeg bruger selv Drupal og der er det muligt at opnå det du ønsker i basissystemet. Man kan garanteret det samme i de andre opensource CMS'er.

Er det håndkodet, ja så er det på med vanten og lave funktionen selv eller få andre til det.

Det du skal gøre, hvis du selv gør det, er at brugeren bliver oprettet som vanligt, men med den lille tvist, at der i databasen skal være et felt der fx kan hedde "Verificeret" og der skal der stå "no" og et felt der kan hedde "Verifikationskode", der indeholder en kode, der fx kan genereres af ip-adresse + mail-adresse + tidspunkt (så skulle det være unikt.

Samtidig med oprettelsen skal der så sendes en mail til brugeren med et link til en verifikations-side. Linket kunne se sådan ud: http://www.mitdomæne.dk/verifikationsside.php?vercode=2165514674info@prosupport.dk115847

Når brugeren så klikker på linket går han til verifikationsside.php, som tjekker om koden 2165514674info@prosupport.dk115847 findes et sted i feltet Verifikationskode (i databasen). Gør den det, så ændres "no" i feltet "Verificeret" til "Yes".

Brugeren er oprettet og verificeret.

 

Hej,

mange tak for det gode svar. Det vil jeg lige prøve at undersøge, om der er nogen, der kan overtage dette for mig. Men en rigtig god vejledning - tak for det!

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er velkommen :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)