Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Honorar til advokat/revisor i forbindelse med ny virksomhed; hvor meget kan vi regne med!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 7. May 05
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle hjælpsomme amini,

Vi er ved at åbne en virksomhed og har virkelig brug for hjælp, da der er usikkerhed i 2 poster ved etableringsomkostninger:

1.       Stiftelsesomkostninger (ApS, uden bestyrelse), altså advokats bistand mm.. Hvad meget skal vi budgettere til!

2.       Det månedlige honorar af en revisor, der tager sig af skatte/moms sager, samt medarbejdernes lønninger, feriepenge mm.

Lidt mere info:

Virksomheden skal ansætte 4-5 medarbejdere.

Der skal oprettes en ApS (vi er 2, der er enige om alle punkter!)

Der skal investeres i alt kr. 400.000 (afståelse, 1. måneds husleje, samt depositum )

Forventet omsætning er ca. 800.000 /år

Kender I evt. en ”god”revisor/advokat i København eller omegn, I vil anbefale.

 

På forhånd tak  

Tilmeldt 10. Nov 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 7. May 05
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alkoholger,

Skal jeg kontakte dem for en pris eller ved du, hvor meget det kommer til at koste os, ca.?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej bensep.

Har svaret dig i en PM.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 7. May 05
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak,

Har også svaret tilbage:-)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender rigtig mange gode revisorer via mit netværk og daglige berøringsflade særligt i København, Roskilde og Nordsjælland.

Hvad I skal budgettere afhænger - særligt når vi taler om løbende honorarer - af omfanget af arbejdet. Stiftelsen af ApS'et kan ikke koste mange basseører (2.000 - 5.000 kr. vil jeg anslå) men hvis I er to ejere må det klart anbefales at der bliver lavet en anpartshaveroverenskomst også og det koster jo også lidt.

Nu siger du at I vil have en forventet omsætning på 800.000 kr. pr. år og at I skal ansætte 4-5 medarbejdere. Det er forhåbentlig en trykfejl. Ellers ville jeg nok overveje det lidt nøjere hvis jeg var jer.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Vejen
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 78
Fra  Medarbejderferie Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Vores revisor oplyser at det koster 3-5000 kr. i stiftelsesomkostninger for at stifte et aps gennem dem. Du behøver ikke benytte en advokat.

Hvis i er flere anpartshavere vil jeg foreslå at i får lavet en anpartshaveroverenkomst. Forsøg at holde den så simpel og enkel som muligt.

Vedr. bogføring så har vi gode erfaringer med e-conomics hvor revisor og ekstern bogføringshjælp har adgang til systemet og i kan benytte det til fakturering.

Jeg håber i forventer en større omsætning end 800.000 til 4-5 medarbejdere og med en investering på 400.000?

Tilmeldt 7. May 05
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Skattekonsulenterne og Bernt,

Tak for jeres svar, også dig Peter

Hvor er I gode til at gennemskue fejlen, men det er skam ikke en trykfejl, men en dårlig formulering fra min side.  De 4-5 ansætte er ikke på fuldtid (37 timer/ugen) og de  arbejder på skiftehold et pat timer om dagen som fritidsjob. Så der er i realitet tale om kun en fuldtidsansat med meget "skæve arbejdstider", mest om weekender. Men for revisoren er der 4-5 forskellige personer, da han skal administrere dem, eller hvordan?

Vil  samtidig spørge om det ville koste ekstra ved at stifte et holdingselskab sammen ApS'et? 

Fra København
Tilmeldt 1. Oct 10
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

I lighed med tidligere indlæg, vil omkostningerne til stiftelse af Aps beløbe sig til ca. 3-5.000 kr. og tilsvarende vil gælde for et holdingselskab, da der for begge selskaber oprettes stiftelsesdokument, vedtægter og ejerbog (det der tidligere kaldtes en anpartshaverfortegnelse). Hvis I ønsker en bestyrelse i det ene af selskaberne skal der også oprettes en forretningsorden for denne, hvilket er et lovkrav, hvis der er en bestyrelse.

Herudover kan jeg også kun anbefale en anpartshaveroverenskomst (det, der efter ændringen af selskabsloven nu hedder en ejeraftale). Jeg er enig i, at den skal laves så enkel som mulig, men jeres udfordring er 50/50 ejerskabet, hvorfor der selvfølgelig skal tages højde for, hvordan en sådan situation håndteres, hvis det hele (mod forventning) måtte gå i hårdknude, da I i så fald begge kan blokere for beslutninger i selskabet.

Endelig lyder det også som, at I skal have en direktørkontrakt hver, ligesom I skal huske at have korrekte ansættelsesbeviser på plads for jeres ansatte, da et mangelfuldt ansættelsesbevis uden videre nemt kan udløse en erstatning på 5-10.000 til den ansatte.

Hvis I måtte ønske et tilbud på hele pakken, er I velkomne til at kontakte mig.

Med venlig hilsen

Pernille Ørskov, advokat

www.lundelmersandager.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Oct 10
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Så lige, at I ikke ønsker en bestyrelse i nogen af selskaberne. Forretningsordenen kan I altså se bort fra.

Og bare til orientering kan Aps'er nu stiftes med en indskudskapital på kr. 80.000 istedet for 125.000.

Med venlig hilsen

Pernille Ørskov, advokat

www.lundelmersandager.dk

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)