Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg sælge til mig selv og få fraddrag?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Ishøj
Tilmeldt 6. May 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i dejlige aminofolkens derude

 

Jeg har et lille enkeltmandsfirma, hvor jeg laver design, video mm. Mine primære arbejdsværktøjer er min computer, iPhone, og andet hardware, som jeg har købt før jeg startede virksomheden (altså privat).

 

Jeg vil spørge om det er muligt at sælge alt dette grej til virksomheden og så trække det fra i skat som en udgift. Enten for fuld retail pris (ikke mere, det ved jeg er ulovligt) eller billigere. Og er der nogle ulemper ved det?

 

mvh

 

Kenneth fra [oprust]

Fra Malmö
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth!

Umiddelbart kan jeg ikke se nogen fordel ved det, da dit enkeltmandsfirma i princippet er din egen lomme.

Lad os sige at du sælger "sagerne" for kr. 10.000,-. Dit enkeltmandsfirma får så en udgift på kr. 10.000 = mindre overskud, mens du som privatperson skal svare skat af de samme kr. 10.000,-

På selvangivelsen indgår enkeltmandsfirmaets overskud/underskud ind under dit eget navn, så det er spildte kræfter.

m.a.o. Du sparer ikke noget skattemæssigt ved den proces.

Mvh Diana

House of Sensus ApS er et bogførings - og revisionsfirma.

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan godt trække udgifterne til iphonen og det fra i skat. Men ikke til nypris. Det skal være en brugtris. Du kan ikke få fradrag fra købsmoms..

 

Problemet kommer så, hvis du lukker virksomheden, så skal du "sælge" iphonen til dig selv, og betale skat heraf....

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Fra Ishøj
Tilmeldt 6. May 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

hmm æv, men tak for hjælpen :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Men en fordel kan det godt være.....idet du får fradrag for de effekter, som du sælger til

firmaet, og som du privat har betalt med beskattede penge.

Moms kan du som nævnte ikke fratrække.

Med en levetid på computere mv....på ca. 3 år....vil det være begrænset, hvad der skulle

beskattes ved lukning....og næppe sandsynligt.

MvH

Peter

 

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har fuldstændig ret, min tanke var ikke lige på elektronik, som jo bekendt har en kort levetid.

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 193
Fra  Rådgivningsfirmaet Esben Christensen Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Dahlin:

Hej alle i dejlige aminofolkens derude

 

Jeg har et lille enkeltmandsfirma, hvor jeg laver design, video mm. Mine primære arbejdsværktøjer er min computer, iPhone, og andet hardware, som jeg har købt før jeg startede virksomheden (altså privat).

 

Jeg vil spørge om det er muligt at sælge alt dette grej til virksomheden og så trække det fra i skat som en udgift. Enten for fuld retail pris (ikke mere, det ved jeg er ulovligt) eller billigere. Og er der nogle ulemper ved det?

 

mvh

 

Kenneth fra [oprust]

Hej Kenneth

Det kan være en klar fordel. Du skal overdrage aktiverne til markedspris på overdragelsestidspunktet (hvad den så end er). Hvis aktiverne ligger under grænsen for småaktiver, kan du fratrække hele værdien i år.

Da der bl.a. er tale om en mobiltelefon, vil du skulle betale multimedie skat, hvor du beskattes af ca. 3.000 kr. om året. Men da den private del af de årlige udgifter til PC, software, telefon abonnement, internet mv. let overstiger 3.000 kr. om året vil det være en klar fordel.

Med venlig hilsen

Esben Christensen
www.esbenchristensen.dk

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan kun erklære mig enig med Esben og Peter.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)