Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af bannerplads - hvor mange besøgende?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Affiliate Aminoer

Jeg har efterhånden været i gang med at udvikle et engelsksproget website (med server i USA) i lang tid, og selvom jeg stadig er meget forhåbningsfuld, så har jeg på det seneste alligevel haft mine tvivl omkring, hvor rentabelt alt mit hårde arbejde vil være på længere sigt?

Websitet hedder Soundspectre.com. Her vil jeg skrive anmeldelser af primært nye musikudgivelser såvel som gamle klassikere, samt anmeldelser af musik-dvd'er og musikbøger/biografier. Der vil være mulighed for at købe produkterne gennem buylinks til henholdsvis de tre engelskssprogede Amazon sider og iTunes. Derudover vil der være 3 bannere på siderne, top, bund, højre side. Men...

Og her kommer mit store MEN: Jeg klikker aldrig nogensinde selv på bannere, i hvert fald yderst sjældent, og det gælder også mange andre, jeg har snakket med. Så...det er begyndt at gå op for mig, at pengene nok snarere ligger i, at visse annoncører køber bannerplads på mit website.

Mit spørgsmål går nu på: Hvor mange besøgende skal man have på et website før, at en større annoncør vurderer, at det er interessant at købe bannerplads?

Der er naturligvis forskel på, om der er tale om et dansk eller internationalt website, men kan man sige noget generelt om dette?

Tak for al feedback/erfaring! :-)

 

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen, der ligger inde med noget viden om, hvor mange besøgende, der minimum skal være på et website om dagen for, at man skal gøre sig forhåbninger om at sælge bannerplads?

Mvh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg prøver en sidste gang. Anyone? :-)

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra CPH
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det er svært for mig at svare på da jeg ikke p.t. har nogen indsigt i den branche. Det er 100% niche-bestemt.

Har jeg en hjemmeside der hvert månede får 200 besøgende, men min hjemmesider omhandler mæglere til køb af containerskibe og min trafik er organisk traffik der søger f.eks. "jeg vil købe et containerskib" (dårligt eksempel, men...) , så er hvert enkelt klik fra min side potentielt set flere millioner kroner værd, derfor selv med 200 besøgende, er det absolut attraktivt at have en stor banner på den side,

Billigt logo - Professionelt logodesign

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil umiddelbart mene at en side med mere end 1.000 unikke besøgende dagligt, kan virke tillokkende for annoncører med et begrænset markedsføringsbudget. For at store annoncører med, skal man, efter min mening, op over 20.000 unikke besøgende dagligt, afhængig af vores individuelle definitioner af en "stor annoncør".

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

20.000 unikke besøgende hver dag er 10% af Danmarks befolkning hver måned. Det virker som en del i mine ører. Men jeg er slet ikke ekspert på området.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Vis sex og erotik side er 20.000 daglige besøgene ikke mange da alle søger efter sex , er det strikketøj du sælger på siden er 20.000 unikke besøgene rigtigt mange, så hvilken produkt er det du har på siden ?

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Wi:

20.000 unikke besøgende hver dag er 10% af Danmarks befolkning hver måned. Det virker som en del i mine ører. Men jeg er slet ikke ekspert på området.

20.000 unikke besøgende hvér dag, er langt fra det samme som 600.000 unikke besøgende om måneden, da mange af disse besøgende let kan besøge siden mange gange månedligt, og dermed kun tælle med én gang i den månedlige statistik.

Desuden er 20.000 ikke meget, hvis vi taler international målgruppe. Det synes jeg i hvert fald ikke, og skal man lokke de rigtig store annoncører til i en branche som musik, ser jeg dette besøgstal som værende realistisk, før det er attraktivt for de store annoncører. Igen er det selvfølgelig afhængig af hvordan vi hvér især definerer en "stor annoncør".

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo prøve at regne lidt på hvad en annonce er værd ved at sætte nogle forudsætninger ind.

F.eks 1000 besøgende om dagen

klik% på 0,5 ( afhænger selvfølgelig af mange ting)

konvertering til handler 2% ( igen .. afhængig af mange ting)

Giver annoncøren 3 handler om måneden.

Og hvad er de handler så værd for ham ?

Udfra sådan en ligning må du fastsætte en realistisk pris.

Men jeg ser tit urealistiske forventninger til salg af annoncer på hjemmesider med få hundrede besøgende om dagen.

Tilmeldt 3. Aug 06
Indlæg ialt: 605
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil også mene at man skal have omkring 1000 besøgende om dagen eller mere for at man er værd for de store annoncøre at bruge tid og penge på.

Men vil også sige at det er vigtigt at man ikke bare sælger bannerplads for at tjene penge, forstået på den måde at hvis man som f.eks på www.industribasen.dk laver et godt samarbejde med en stor virksomhed som f.eks Nykredit leasing og de får noget ud af det fordi de rammer målgruppen 100% ja så står man også stærkere da man så kan lave lange og stabile aftaler.

Jeg synes alt for ofte at man på sider ser bannerreklame som slet ikke rammer målgruppen 100%. Det er langt mere givende og finde annoncøre som rammer deres målgruppe 100% og så indlede et slags samarbejde med dem hvor de f.eks lige får lidt ekstra bannerplads for pengene men hvor man så laver aftaler på 3-6 måneder af gangen. 

Prøv at brainstorme lidt på hvilken annoncøre du kan få en dialog med, det er utrolig vigtigt at det er annoncøre der får noget ud af det ved at ramme målgruppen 100%. jeg har tidligere sagt nej til ret store virksomheder som ville have bannerreklame på industribasen men som jeg ikke synes ramte målgruppen 100%, så er det mere til gene for de mange besøgende man har.

Vi er f.eks lige nu ved at lave forskellige guider på industribasen hvor folk vil kunne læse om f.eks finansiering af maskiner, udstyr og køretøjer eller læse om erhvervsforsikringer og leasing og få banker, forsikringsselskaber og leasing virksomheder til at vejlede brugerne. Det er en win win som man siger.

Håber du kunne bruge mine råd.

Mvh

Morten

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)