Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afstemning - Hvor meget kan man stole på denne?

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har en hjemmeside, som tjener omkring 10 kroner hver dag på nuværende tidspunkt, og jeg har gået lidt og fumlet med idéer til hvordan jeg kan forøge indtjeningen, og den har jeg nu fundet, og af den årsag har jeg også lavet en "afstemning" på siden, hvor jeg spørger folk:

Om de vil være interesseret i en e-bog om et produkt til en pris af "what ever"..

Jeg beder dem svare ærligt, osv. osv. - indtil videre ud af 700 svar har omkring 6% sagt at de gerne vil købe mit produkt (de kan kun stemme én gang). Hvis statistikken her holder vand, kan jeg forøge min indtjening til noget der ligner mange, mange tusinde kroner hver måned.

Jeg tager dog statistikken med et gran salt, da jeg ikke vil have for høje forhåbninger endnu. Jeg tror jeg lader "afstemningen" køre en uges tid endnu (siden har over 100 unikke besøgende om dagen).

Men hvor meget kan jeg stole på sådan en afstemning? Det er den første jeg har lavet - baseret på SÅ mange stemmer.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Wi...

Personligt syntes jeg du er ved at lave et "straffespark" på dig selv. Med det mener jeg at hvis du nu selv havde gået og kigget på en pågældende bil, for at tage et eksempel. Og sælgerne kom over og spurgte dig. "Hva skal den koste" ? Med mindre du er halvidiot, og efter du en tid har gået og kigget på den her bil og undersøgt priser osv. Så ved du hvad en ligneden bil vil koste. Og derfor nævner du selvfølgelig et beløb som er langt under de andre du har kigget på. !! 

Kan du se hvor jeg vil hen. Spørg ALDRIG dine kunder om deres "ærlige" mening om hvad dine produkter skal koste... ALDRIG ALDRIG ALDRIG!!. For vi alle elsker "gratis" ting. Og derfor vil vi jo aldrig som forbruger prissætte tingene særlig højt. 

Syntes derimod du skulle undersøge markedet for hvilket leje prisen ligger i for sådanne bøger og så skal du kigge på hvad dit indhold i bogen kunne have af værdi for andre. Hvad kan andre få ud af din bog. Hvis du havde skrevet en bog om hvordan man kunne tjene en million på en mrd. ved hjælp af de metoder du gav dem, og du så sagde din bog kostede 100,- Tjaa så er du dårlig købmand. Så find ud af hvilke værdi dit indhold i bogen kunne have for andre. Tror jeg du vil komme lidt nærmere din pris. eller tjek det link jeg smider her. Burde være svar på dit spørgsmål...

 

 

http://thorborg.tv/hvordan-prissaetter-man-vare.html

 

Ha en super dag. MVh. Jonas Bonde

Så længe bolden er rund...... Kan alt ske...!!!!

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas,

Jeg forstår sagtens hvad du mener, når du siger at jeg kan skyde mig selv i foden ved at gøre hvad jeg har gjort.

Men.. der findes INTET tilsvarende produkt i Danmark pt. og den gratis konkurrence er uduelig og ubrugelig.
Det jeg har gjort er at undersøge om der overhovedet var/er et marked for det, og det har jeg så fundet ud af at der er. I øvrigt: Det er et ja/nej spørgsmål.. Jeg har allerede sat prisen på produktet, og 6% siger ja.

Jeg finder det meget vigtigt at vide om folk rent faktisk vil købe mit produkt, inden jeg bruger dagevis på at lave det - og det så viser sig at jeg sælger 2 stk.

Jeg har intet at sammenligne med - ikke engang i USA, eller på google.com ... Produktet findes simpelthen ikke, og hvis det går godt i Danmark, kan jeg jo forsøge mig udenlands.

 

Jeg kigger lige dit link igennem, og mange tak for dit svar :-)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke enig med dig Jonas, jeg tror ikke det på nogen måde er "straffespark" (laver man ikke selvmål?) på sig selv.

Nej det er netop det nye trend, nemlig at brugerne inddrages i sidens udvikling og herunder også priser m.m. 

Se fx. Mikkel Demib´s blog indlæg i 2007 http://www.demib.dk/bog-boeger-pris-695.html

Jeg tror bestemt du kan regne med svaret, hvis du levere kvalitet. Og siden folk gerne vil købe, må resten af din side være kvalitet.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

// Wi.

Jamen glæder mig til at se hvad det er du har fundet frem til af produkt..:D Og håber bestemt du får stor succes med det.. Men har lige et kritisk spørgsmål til.hehe. Hvis du selv er så meget i vildrede over hvad det skal koste, og det er dig som sidder med denne her idé og viden omkring det du vil sælge. Hvordan har du så overhovedet nogen form for vished om at de brugere på dit site har nogen som helst forstand på det de svare på. Hvis der virkelig ingen produkter er i Dk. og udlandet endnu, så ville jeg ikke kunne bruge deres mening om en prissættelse til noget som helst. Så har du netop en rigtig god chance for at tage en rigtig god pris for din ydelse/produkt og hæve din avance væsentligt, nu hvor der intet andet er set magen til på markedet. 

 

Mvh. Jonas Bonde

Så længe bolden er rund...... Kan alt ske...!!!!

Fra Brønshøj
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

// Boysen. 

 

Nu har jeg læst dit link du smed med dit svar. Og mange tak for dit input. Nu har jeg som sagt læst det igennem, og kan ikke rigtig se hvad der står i hans blog som modsiger mig overhovedet.? Han snakker om en pris på Martin Thorborg's E-pusher for ca. 1500,- er meget, og hans konklusion er at prisen på sådanne typer bøger ikke har nået toppen endnu. NETOP som jeg selv skrev i mit svar til Wi. At det burde være indholdet i hans produkt som prissætter det. Er hans viden en million værd, jamen så skal bogen prissættes efter det. Er hans viden eller indhold af hans produkt så lærerig at man kan spare sig fra en konsulten ansat i så mange timer/dage, jamen så prissætter man det efter det osv. Og er netop det dit blogindlæg handlede om som du postede til mig Boysen. 

 

:)

 

 

 

 

 

Så længe bolden er rund...... Kan alt ske...!!!!

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Bonde:

// Wi.

Jamen glæder mig til at se hvad det er du har fundet frem til af produkt..:D Og håber bestemt du får stor succes med det.. Men har lige et kritisk spørgsmål til.hehe. Hvis du selv er så meget i vildrede over hvad det skal koste, og det er dig som sidder med denne her idé og viden omkring det du vil sælge. Hvordan har du så overhovedet nogen form for vished om at de brugere på dit site har nogen som helst forstand på det de svare på. Hvis der virkelig ingen produkter er i Dk. og udlandet endnu, så ville jeg ikke kunne bruge deres mening om en prissættelse til noget som helst. Så har du netop en rigtig god chance for at tage en rigtig god pris for din ydelse/produkt og hæve din avance væsentligt, nu hvor der intet andet er set magen til på markedet. 

 

Mvh. Jonas Bonde

Tak for dit svar :-)

Jamen det kan jeg ganske simpelt svare på: Fordi de ved hvad det er, og når jeg siger at der ikke findes noget tilsvarende, der var jeg måske lidt hurtig ude, for det ér en e-bog jeg vil sælge, men der findes fysiske bøger i boghandlen hvor samme info/produkt er i, men slet ikke i det her prisleje, og prislejet bliver jo også afgjort heraf da jeg jo ikke har nogen reel omkostning ved et salg udover skat.

De ved 100% hvad de svare på, men spørgsmålet er mere om jeg kan stole på svaret, men Boysen mener at det kan jeg godt, hvilket også er det jeg primært går ud fra, og selvom det så kun bliver 3% der køber mit produkt, så giver det stadig mange tusinde kroner til mig, i forhold til min nuværende indtjening.

Men hvis det er 1% der vælger at købe produktet, så er det måske ikke så interessant mere, men så kan man jo forsøge at fumle lidt med prisen.

I øvrigt.. Tak for linket til Thorborgs podcast. Meget interessant.

For lige at gør det klart: Der findes INGEN online konkurrence for min idé/produkt, kun gratis konkurrence, men med den information jeg vil give, kræver det at de skal gå 20-25 sider igennem for at finde noget tilsvarende - men det gør jeg dem selvfølgelig ikke opmærksom på ;-)

Fra Brønshøj
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

//Wi

 

Altså e-bøger er der masser af, det gør dem hverken dårligere eller mindre profitabel som produkt. Men lad nu vær med at narre dig selv og sige der ingen udgifter udover skat på bogen. For det ER DER. Går ikke ud fra du vil arbejde gratis. Er der ihvertfald ikke ret mange som gider, så den tid du bruger på "bogen" Skal også gøres op i penge. Så er der markedsføring omkring din bog. Og kan godt være du har nogen besøgende til dit site eller lign. Men alle produkter skal visses frem til forbrugerne. Så der har du altså også en udgift. Og hvis du bare vælger og sige, jamen har jo besøgende på min side, og du har de omtalte 6 % af dine brugere som siger de vil købe dit produkt. Er der måske nok kun 1-2 % som endelig gør det den dag de står med deres penge i den ende hånd og dit produkt i din anden og skal tage det "svære forbrugervalg" Så for at du ligesom kan tjene penge på dit produkt er du nød til at lave noget markedsføring i den ene eller anden art. Og det koster altså også nogen penge. Så lidt udgifter bliver det altså til. 

Men jeg vil da ønske dig held og lykke med din e-bog Wi. 

 

Mvh. Jonas Bonde

Så længe bolden er rund...... Kan alt ske...!!!!

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Bonde:

//Wi

 

Altså e-bøger er der masser af, det gør dem hverken dårligere eller mindre profitabel som produkt. Men lad nu vær med at narre dig selv og sige der ingen udgifter udover skat på bogen. For det ER DER. Går ikke ud fra du vil arbejde gratis. Er der ihvertfald ikke ret mange som gider, så den tid du bruger på "bogen" Skal også gøres op i penge. Så er der markedsføring omkring din bog. Og kan godt være du har nogen besøgende til dit site eller lign. Men alle produkter skal visses frem til forbrugerne. Så der har du altså også en udgift. Og hvis du bare vælger og sige, jamen har jo besøgende på min side, og du har de omtalte 6 % af dine brugere som siger de vil købe dit produkt. Er der måske nok kun 1-2 % som endelig gør det den dag de står med deres penge i den ende hånd og dit produkt i din anden og skal tage det "svære forbrugervalg" Så for at du ligesom kan tjene penge på dit produkt er du nød til at lave noget markedsføring i den ene eller anden art. Og det koster altså også nogen penge. Så lidt udgifter bliver det altså til. 

Men jeg vil da ønske dig held og lykke med din e-bog Wi. 

 

Mvh. Jonas Bonde

Den eneste udgift er skat og tid. Jeg har ikke tænkt mig at markedsføre produktet mere end den bliver nu, jeg har tænkt mig at lave SEO for siden, da den kun ligger nummer 4 og 5 for dens primære søgeord, hvilket også vil øge profitten.

100+ unikke besøgende per dag ligger siden på nu, og med en placering som nummer 1, for de valgte søgeord, vil det nok blive 3-4 doblet.

Jeg ser INGEN udgifter udover skat og tid. Og nu sagde du noget interessant, som var mit spørgsmål til at starte med. jeg siger: Kan jeg stole på at 6% vil købe mit produkt, Boysen siger ja, men du siger at de 6% er meget overvurderet og måske kun bliver 1-2% der vil købe det i sidste ende.
Så du kom med et relevant svar nu.

Når jeg laver noget, så har jeg intet imod at bruge 10-20-30-40-50 etc. etc. timer på det, så længe jeg ved at det kan betale sig, og derved gør jeg det 100% gratis til at starte med, men jeg undersøger dog om timerne kan betale sig ind.
Så længe det er for mig selv og mit eget firma, så vil jeg ALTID arbejde gratis - uden tvivl, og kan man ikke det som iværksætter så ser det IMO sort ud for ens forretning.

At man så ser at det "gratis" arbejde, betaler sig i længden - ja det gør det jo så ikke nær så gratis. Men til at starte med har jeg tænkt mig at arbejde gratis, og have en forventet indtjening - så jeg ser som sagt ingen udgifter what so ever udover de 2 allerede nævnte.

Jeg kunne måske finde på at køre en adwords-kampagne - men det betaler sig jo også, og er ingen reel udgift, hvis det bliver gjort rigtigt.

Det er i al fald min mening om det :-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er flot at 6% svarer, at de gerne vil købe en ebog. Det betyder, at i hvert fald 6% af dem der medvirkede i afstemningen i et eller andet omfang kan lide det indhold du har på dit site.

Resten bør du glemme. Du har ikke besøgende nok til at udbyde bøger du først skal skrive. Du bør ikke gå efter hvad folk siger, men hvad de gør. Det koster ikke noget at svare ja i denne afstemning.

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)