Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flybillet og rejsefradrag

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Nov 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

Jeg vil høre hvordan det er med flybilletter i forbindelse med rejse. Jeg kan læse mig frem til, at der ikke er moms på flybilletter, men hvordan skal de så figurere i mit regnskab

Desuden vil jeg høre hvordan det forholder sig med rejse og befordringsgodtgørelse. Hvordan taster jeg dette ind i mit regnskabsprogram. Dagligt fradrag etc. 

 

Mange hilsner 

Sara

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sara,

Når der ikke er moms på transport (bus, tog, fly, taxa, mv.) så skal du bare debitere hele udgiften på den konto, som du har valgt skal indeholde den specifikke transportudgift.

Hvis du ønsker at få udbetalt befordringsgodtgørelse (eks. for bil, knallert, cykel) i løbet af året, så skal du lave et nyt bilag ud fra dine notater i kørebogen.

Det samme gælder for rejsegodtgørelse eller diæter. Lav et nyt bilag, hvor du skriver hvillket beløb du trækker ud, og hvorfor du trækker pengene ud.

 

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 193
Fra  Rådgivningsfirmaet Esben Christensen Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sara

Jeg er lidt usikker på om det er to forskellige typer af situationer, du spørger til, eller om det er den samme rejse vi taler om.

Men for god ordens skyld vil jeg kort præcisere, at man som udgangspunkt ikke kan tage fradrag efter satserne for befordringsgodtgørelse, hvis man flyver. Man må nøjes med et fradrag for den faktiske udgift til flybilletten. Befordringsgodtgørelse forudsætter, at man kører i egen bil. Hvis man flyver til en fast arbejdsplads (som man har været på mere end 60 dage) anses udgiften ikke for erhvervsmæssig og så er udgiften til billetten ikke fradragsberettiget, men så er man berettiget til et fradrag efter km satsen for lønmodtagere.

Med venlig hilsen

Esben Christensen
www.esbenchristensen.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)