Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er min ide en opfindelse? - kan jeg tage patent på den?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino

 

Jeg har en super god ide, der vil være til stor hjælp, og jeg er sikker på der vil være et marked. Den kan henvende sig til private, såvel som virksomheder.

Jeg kan ikke fortælle præcist hvad min ide er (eller er det jo ikke min opfindelse) men jeg vil prøve at beskrive det så præcist som jeg kan. Det første overvejelser er om der er et marked. Det jeg ikke i tvivl om!

 

Jeg har søgt rundt på nettet for at se om noget lign. eksisterede. Jeg fandt et firma, der solgte noget i den stil, med de funktioner jeg ønsker. -men strømkilden, samt deres produkts anvendelse kan ikke bruges på min ide.

DVS. min ide, skal jeg bruge funktionen som deres produkt har (en hukommelse på 1 mb, samt lydfunktionen), men altså have ændret på anvendelsen, ved en anden strømkilde samt andre kabler osv. Deres kan altså IKKE anvendes til mit formål, eller bliver anvendt til dette, da det simpelthen ikke er produceret så det kan anvendes!

 

Det svarer måske til at eks. en person har opfundet skiven til skivebremserne på bilen. Jeg vil opfinde skiven til cyklen, og den skive skal tilpasses, samt den skal have en funktion som at hyle ved nedslidte bremseklodser (ved godt biler gør det, så det fantasi)

 

Jeg skal nok se om jeg kan komme med et bedre eksempel. Lyder min til at være en opfindelse eller hvordan? Håber nogen kan hjælpe mig, tak herfra :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså er det en opfindelse selvom jeg arbejder med noget som er lavet som f.eks. højtaleren (som giver lyd) men som færdigt produkt ikke findes. Så jeg altså tilpasser nogle eksisterende komponenter, så det kan blive til mit færdige resultat.

Der SKAL ændres en del ift. det lignende produkt, så ville det være godt nok?

-og er det ikke sådan alle opfindelser kommer til? Skruerne kan jeg ikke tage patent på, heller ikke det plastic jeg skal bruge men altså det færdige resultat. Også selvom der eksistere et produkt som har nogle få af de egenskaber, men som bare ikke kan bruges uden en stor ændring af konstruktionen. Hvis det lykkes, er det så en opfindelse?

Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

http://www.startvaekst.dk/

 

prøv at tage fat i dem, der kan du fortælle den præcise ide uden at ødelægge et af kriterierne nemlig at det skal være en nyhed

 

 Dressur rytter søger sponsor 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Så det du siger er at du vil lave bilstereo til cykler? Cool

uli

Nej men snak med startvækst - eller snak med en ekspert på området, og få ham/hende til at skrive under på en Non Disclosure agreement først. - Det er umuligt at svare på det uden at kende produktet - Men efter hvad du skriver lyder det som noget der kan patenteres.

Hvis din måde at levere strøm til produktet skaber en ny mulighed for at bruge det - og det ikke er patenteret i forvejen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, jeg prøver at kigge derinde :)

Haha bilstereo til cykler  Kunne vel lade sig gøre med et stik til headphones indbygget i cyklen, og noget radio??

 

Men bortset fra den ide, så kan jeg høre i ikke er total afvisende. Jeg prøver at kontakte dem, også med den fortroligheds erklæring der er meget vigtigt. Har kigget på en hjemmeside over internationale patenter. Og kan ingenting finde. Heller ikke på google eller noget. Men ja, som du siger skaber jeg en ny anvendelse af produktet som ikke eksistere. Spørgsmålet er så bare om det er en opfindelse. Havde faktisk den ide med "klokken når posten kommer" for længe siden. Også fandt jeg det i et blad som et nyt produkt for nyligt.

 

Så den her gang vil jeg give det en chance. Så tak for svar Aminoer, skriv gerne hvis nogen synes det lyder helt forkert.

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

I skal ikke være bange for at bruge kendte stumper. De fleste patenter udtages på en ny sammenstiling af kendte ting, f.eks. er en kendt PC med et kendt interface ( = en sammenstiling af kendte ting) men når der ligges ny innovativ software på så => en sammenstiling af kendte ting med ny SW => en ny sammenstiling af ting. Hvis dette er både:

1) nyt, (kan afklares med en nyhedsundersøgelse, om ideen er ny)

2) har opfindelseshøjde, og

3) vil kunne virke

så kan der principielt udtages patent på det.

Ellers se om nyhed, opfindelseshøjde, nyhedsundersøgelse under patentordbog på www.eneret.dk

Held og lykke

Mogens

under patentordbogen.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mogens

 

Tak for svar, jeg vil prøve at kigge derinde.

 

SKAL en opfindelse nyhedsundersøges af patent & varemærkestyrelsen, eller kan man selv undersøge det i patent databaser der er tilgængelige på nettet?

 

For med en timeløn på 1.050,- kr. ex. moms så kan jeg vist godt skyde en lang pil igennem projektet. Jeg har skrevet til opfind.nu og hvis de eks. giver god for ideen, kan de så hjælpe med kontakter til producenter der vil betale disse omkostninger?

 

For Patent og Varemærkestyrelsen bruger ca. 15-20 timer på at nyhedunsersøge, også bliver det 18.900 til 25.200 kr. inkl. moms.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Danielkj:
For Patent og Varemærkestyrelsen bruger ca. 15-20 timer på at nyhedunsersøge, også bliver det 18.900 til 25.200 kr. inkl. moms.

Umiddelbart dyrt, men patentet har vel også en værdi for dig.

Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 21
Fra  jakel.dk Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Glem patent, det er ikke for iværksættere (for dyrt og besværligt).

Prøv hellere på at få nogle gode samarbejdspartnere her på Amino, så I sammen kan virkeliggøre din ide!

:-J

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja en stor værdi men kræver bare en forfærdelig masse penge :)

 

Ja, tænker os på at slå sig sammen med en som kan realisere eller har værktøjerne til det. Men hvordan skal man slå sig sammen med en, uden at "røbe" opfindelsen?

 

Har lagt et stort arbejde i at undersøge om ideen er ny, og det er den (99% sikker) Så patentet skal jo laves før eller siden. Kan man slå sig sammen, også være 2 som opfinder eller hvordan :)

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)