Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man indberette overskud, eller indtjening?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke hvor langt du er i dine selvstændige drømme, men vil fra min side anbefalde sig at bliver det der hedder frivilligt registeret.

Men det er bare min mening

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Tilmeldt 27. Jun 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

DT Hansen:

Nu ved jeg ikke hvor langt du er i dine selvstændige drømme, men vil fra min side anbefalde sig at bliver det der hedder frivilligt registeret.

Men det er bare min mening

Jeg er ikke nået så langt. Jeg har startet min butik op, men kunder er der pt lidt langt imellem - så jeg regner ikk med at runde de berømte 50k her i nær fremtid. MEN jeg vil dog gerne høre din holdning til, hvorfor du mener, det er en fordel, at være registreret? Jeg har nemlig selv gået og overvejet frem og tilbage, men er kommet frem til, så længe jeg ikke har flere kunder, så er der ingen grund til, at blive registreret.

På den anden side, ligger der vel også en målsætning og vilje til at komme frem, gemt i det emne, om hvorvidt man lader sig registrere..

 

Men kom med din mening - jeg er nysgerring!

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

vi startede selv ud med at skulle indberette vores indkomst til skat. Men der er faktisk mange spørgsmål om hva må man trække fra og hva må man ikke. Vi havde en del problemer for selv skat kan reglerne.

Vi valgte så at blive momsregistreret. selvom vi ikke lige tjenste de 50k.

Ved moms angivelse kan man jo bare skrive 0 hvis man ikke har haft nogen indtægt.

Det er jo tilladt at havde arbejde ved siden af man er momsregistret.

Men selvfølgelig vil der er være noget arbejde ved det. men det er da jo også når man skal indberette b-skat.

 

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Den primære fordel må vel være, at moms af indkøb relateret til virksomheden kan trækkes

fra.

Denne fordel skal så holdes op mod kunder(b2b or b2c)og merarbejdet ved momsregistrering.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 27. Jun 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input!

Jeg forbliver ikke-registreret, indtil jeg er sikker på, at der er basis for, min virksomhed kan løbe rundt.. Jeg føler jeg har bedre fodfæste på denne måde. Selvom mine ambitioner er, at kunne leve af det en dag Smile

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)