Nu er jeg ikke registreret, så mit spørgsmål er - når jeg har faktureret ud for feks 500kr - skal jeg så indberette de 500kr som indtjening, selvom jeg har udgifter i samme forbindelse for feks 200kr?
Og noget helt andet - hvad med kørsel? Er det for egen regning, eller kan skrive km-penge på?
Jeg beklager hvis mine spørgsmål er lidt dumme, men altså.. man skal jo starte et sted ik
Hvis en kunde har betalt feks 500kr for en ansigtsbehandling, men jeg har haft udgifter for feks 200kr, for at kunne udføre ansigtsbehandlingen - skal jeg så indberette 500kr eller 300kr til b-skat?
Hvis en kunde har betalt feks 500kr for en ansigtsbehandling, men jeg har haft udgifter for feks 200kr, for at kunne udføre ansigtsbehandlingen - skal jeg så indberette 500kr eller 300kr til b-skat?
Så skal du indberette de 300 kr. men udgifterne skal gemmes til dit regnskab, så evt. SKAT kan se der ikke bliver snydt.
Ok tusind tak for svaret.. Lige et tillægspørgsmål - gælder det genrelt alle udgifter i forbindelse med firmaet? PR, indkøb af kontorartikler osv - eller er det kun de udgifter man har direkte i forbindelse med et salg?
Ok tusind tak for svaret.. Lige et tillægspørgsmål - gælder det genrelt alle udgifter i forbindelse med firmaet? PR, indkøb af kontorartikler osv - eller er det kun de udgifter man har direkte i forbindelse med et salg?
Mvh spørgejørgen
Jeg er ikke helt sikker, men jeg mener det er ALLE udgifter du har i forbindelse med dit firma.
Ok tusind tak for svaret.. Lige et tillægspørgsmål - gælder det genrelt alle udgifter i forbindelse med firmaet? PR, indkøb af kontorartikler osv - eller er det kun de udgifter man har direkte i forbindelse med et salg?
Mvh spørgejørgen
Nu ved jeg slet ikke om det er noget branchebestemt, men det er kun et overskud der er skattepligtigt. Så jeg vil forslå du lavet et simpelt excel med 2 kolonner, 1 til udgifter i forbindelse med virksomheden og 1 til indtægter (begge skal du kunne dokumentere via kvitteringer m.v.)og summen af de 2 giver enten et plus el. minus til kontoen.
Det er et meget stort spørgsmål du stiller her, der er skrevet tykke bøger om det emne. Men den meget korte version af hovedreglen er, at udgifter, som er nødvendige for at erhverve, sikre eller vedligeholde indkomsten, er fradragsberettigede. Det gælder både de udgifter, der er nødvendige for den enkelte behandling, f.eks. cremer mv. og mere generelle udgifter til administration f.kes. indkøb af papirvarer, porto mv. Men det er en forudsætning for fradraget at de faktisk anvendes i virksomheden.
Udover hovedreglen er der et hav af undtagelser, hvis du kommer i tvivl kan du evt. kontakte Skat, med konkrete spørgsmål.