Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man indberette overskud, eller indtjening?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 27. Jun 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle...

Nu er jeg ikke registreret, så mit spørgsmål er - når jeg har faktureret ud for feks 500kr - skal jeg så indberette de 500kr som indtjening, selvom jeg har udgifter i samme forbindelse for feks 200kr?

Og noget helt andet - hvad med kørsel? Er det for egen regning, eller kan skrive km-penge på?

Jeg beklager hvis mine spørgsmål er lidt dumme, men altså.. man skal jo starte et sted ik Embarrassed

 

Christina

Tilmeldt 8. Nov 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christina!

Er det i forbindelse med moms eller hvad er det du vil indberette?

Tilmeldt 27. Jun 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er b-skat.

Hvis en kunde har betalt feks 500kr for en ansigtsbehandling, men jeg har haft udgifter for feks 200kr, for at kunne udføre ansigtsbehandlingen - skal jeg så indberette 500kr eller 300kr til b-skat? Smile

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Christina:

Det er b-skat.

Hvis en kunde har betalt feks 500kr for en ansigtsbehandling, men jeg har haft udgifter for feks 200kr, for at kunne udføre ansigtsbehandlingen - skal jeg så indberette 500kr eller 300kr til b-skat? Smile

Så skal du indberette de 300 kr. men udgifterne skal gemmes til dit regnskab, så evt. SKAT kan se der ikke bliver snydt.

 

K

Tilmeldt 27. Jun 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok tusind tak for svaret..  Lige et tillægspørgsmål - gælder det genrelt alle udgifter i forbindelse med firmaet? PR, indkøb af kontorartikler osv - eller er det kun de udgifter man har direkte i forbindelse med et salg?

 

Mvh spørgejørgen

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Christina:

Ok tusind tak for svaret..  Lige et tillægspørgsmål - gælder det genrelt alle udgifter i forbindelse med firmaet? PR, indkøb af kontorartikler osv - eller er det kun de udgifter man har direkte i forbindelse med et salg?

 

Mvh spørgejørgen

Jeg er ikke helt sikker, men jeg mener det er ALLE udgifter du har i forbindelse med dit firma.

K

Tilmeldt 27. Jun 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da i hvert fald også det, der ville være mest fair Smile

Måske jeg sku gi Skat et lille opkald.

 

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Christina:

Ok tusind tak for svaret..  Lige et tillægspørgsmål - gælder det genrelt alle udgifter i forbindelse med firmaet? PR, indkøb af kontorartikler osv - eller er det kun de udgifter man har direkte i forbindelse med et salg?

 

Mvh spørgejørgen

Nu ved jeg slet ikke om det er noget branchebestemt, men det er kun et overskud der er skattepligtigt. Så jeg vil forslå du lavet et simpelt excel med 2 kolonner, 1 til udgifter i forbindelse med virksomheden og 1 til indtægter (begge skal du kunne dokumentere via kvitteringer m.v.)og summen af de 2 giver enten et plus el. minus til kontoen.

Tilmeldt 27. Jun 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Anette Smile

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 193
Fra  Rådgivningsfirmaet Esben Christensen Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Christina

Det er et meget stort spørgsmål du stiller her, der er skrevet tykke bøger om det emne. Men den meget korte version af hovedreglen er, at udgifter, som er nødvendige for at erhverve, sikre eller vedligeholde indkomsten, er fradragsberettigede. Det gælder både de udgifter, der er nødvendige for den enkelte behandling, f.eks. cremer mv. og mere generelle udgifter til administration f.kes. indkøb af papirvarer, porto mv. Men det er en forudsætning for fradraget at de faktisk anvendes i virksomheden.

Udover hovedreglen er der et hav af undtagelser, hvis du kommer i tvivl kan du evt. kontakte Skat, med konkrete spørgsmål.

Med venlig hilsen

Esben Christensen
www.esbenchristensen.dk

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)