Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sætter man en abe til at lave linkbuilding?

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Forøvrigt, glem ikke at man reélt set bedrager en virksomhed for penge her... Det må da alt andet have en konsekvens?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars:
Ok, der var jeg lige ved at få rødvinen galt i halsen - det der mener du forhåbentlig ikke?

Jo, det mener jeg i den grad - for det ER sådan det er. Faktisk er det et af de spørgsmål som mange dumper på ved jura eksamen i strafferet. Spørgsmålet lyder: Hvad er ulovligt? Svaret er: Det der står i loven man ike må. Meget simpelt. Men sandt.

Som udgangspunkt må man alt - med mindre der er en eller anden paragraf i lovgivningen der forhindrer at man må.

Fra Lyngby
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Hamre:

Jonas:

Du har simpelthen misforstået det jeg skriver, så hermed penslet ud kun til dig: Hvorfor er det rimeligt, at google lægger så stor vægt på "seriøse" blogs, når det der står på en blog ikke i sig selv er et kvalitetsstempel? Selvom det er en"seriøs" blog, så behøver det der bliver skrevet ikke at være seriøst eller af høj kvalitet - men det hele tæller som en stemme på sitet. Det er dybt tåbeligt og abearbejde. Så desto flere aber der bliver sat i gang desto større succes. Dybt tåbeligt!!

Hej Jonas,

Jeg læste nok din overskrift lidt for hurtigt og så det som noget negativt.

Angående blog kommentarer, så har jeg personligt ikke oplevet nogen grund til at tro at diverse blog kommentarer har voldsom stor effekt længere, de fleste er alligevel no-follow. Det er snarere det at mange folk med 'tynde' hjemmesider har svært ved at få gode links og så må man jo tage hvad man kan få. Jeg synes tilgengæld det giver god mening at deltage i debatter på relaterede blogs. Det er jo der ens kunder er.

Jeg bruger da lidt blog kommentarer på egne sider, men det er udvalgt efter kvalitets princippet med høj pagerank og med footprints som jeg ved er dofollow og blogsene finder jeg automatisk. Kort sagt, så kan dette 'abearbejde' faktisk gøres meget effektivt, men kan man ikke det så synes jeg, og nok også flere andre, at der er dårlig ROI på at droppe tilfældige blog kommentarer, hvor det ville være langt bedre at lave gæsteindlæg på samme blogs.

Tak. Jeg beklager, hvis jeg var lidt hård, men jeg følte mig lidt uretfærdigt behandlet af dit indlæg :)

Jeg er enig med dig i dine betragtninger og mener heller ikke, at alt blogging er dårligt - bestemt ikke. Det irriterer mig bare lidt, at mængden af links spiller så stor en rolle.  

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars:

Forøvrigt, glem ikke at man reélt set bedrager en virksomhed for penge her... Det må da alt andet have en konsekvens?

Nej, der er ike tale om bedrageri, fordi man klikker - eller har en maskine, eller aber, til det - på annoncer uden at have nogen som helst intention om at købe noget.

Det KAN være ulovligt, hvis du klikker så meget, at der teknisk set er tale om et DOS attack - for så spærer du vejen for andre. Der kan også være problemer i forhold til Markedsføringsloven, hvis dit klikkeri direkte skader en konkurrent.

Men at klikke på f.eks. bannere her på Amino - eller i Google, er ikke ulovligt. Uanset om du har tænkt dig at købe noget eller ej.

Fra Lyngby
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Lars:
Ok, der var jeg lige ved at få rødvinen galt i halsen - det der mener du forhåbentlig ikke?

Jo, det mener jeg i den grad - for det ER sådan det er. Faktisk er det et af de spørgsmål som mange dumper på ved jura eksamen i strafferet. Spørgsmålet lyder: Hvad er ulovligt? Svaret er: Det der står i loven man ike må. Meget simpelt. Men sandt.

Som udgangspunkt må man alt - med mindre der er en eller anden paragraf i lovgivningen der forhindrer at man må.

 

Jeg er ikke juridisk ekspert. Så vidt jeg husker er jeg jura-drop-out fra uni for mange år siden...

Det jeg dog kan huske er, at dit udsagn er rigtigt efter dansk lovgivning. Så vidt jeg ved, er det omvendt med svensk lovgivning - der er alt ulovligt, som ikke står beskrevet som lovligt.

Jeg vil, igen uden at være juridisk ekspert, mene at der er tale om bedrageri og ond tro. Det er meget muligt de skriver, at de ikke kan retsforfølges efter amerikansk lov, men det kan dem der bor i USA. Hvis du benytter dem og du har bopæl i Danmark, så er du underlagt dansk lovgivning og jeg vil være meget overrasket, hvis ikke det fører til domsfæstelse efter dansk ret.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:
Hvis du benytter dem og du har bopæl i Danmark, så er du underlagt dansk lovgivning og jeg vil være meget overrasket, hvis ikke det fører til domsfæstelse efter dansk ret.

Der er du så bare uenig med både mig og alle de jurister der har med parterne at gøre. Det er ikke et nyt emne - det har været diskuteret i 10 år, men selv Google er åbenlyst enige i, at der er ikke er en sag - for så havde de kørt mange af em, og det har de ikke.

Det ville også være absurd, hvis man kune forbyde folk at klikke på links på Nettet, hvordan eller hvor meget.

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Lars:

Forøvrigt, glem ikke at man reélt set bedrager en virksomhed for penge her... Det må da alt andet have en konsekvens?

Nej, der er ike tale om bedrageri, fordi man klikker - eller har en maskine, eller aber, til det - på annoncer uden at have nogen som helst intention om at købe noget.

Det KAN være ulovligt, hvis du klikker så meget, at der teknisk set er tale om et DOS attack - for så spærer du vejen for andre. Der kan også være problemer i forhold til Markedsføringsloven, hvis dit klikkeri direkte skader en konkurrent.

Men at klikke på f.eks. bannere her på Amino - eller i Google, er ikke ulovligt. Uanset om du har tænkt dig at købe noget eller ej.

Vi er helt enige om at det ikke er ulovligt at klikke på bannere, uanset om man har en abe eller en maskine til at gøre det.

Men spørgsmålet er om det ikke kan fortolkes som bedrag hvis man sætter reklamer op på sit website, bestiller en robot til at klikke en million gange på det for at skaffe sig en økonomisk gevinst. Dvs. vi i det her tilfælde (jf. Culpa-reglen) har en skadesforvoldt (annoncøren / formidleren af annoncer), og man har handlet culpøst. 

Jeg er udemærket med på at der ikke er en decideret lov der gør det ulovligt, men er det brug for det? Bedrag er og bliver bedrag - uanset at metoden ikke er prøvet i en domstol endnu.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars:

Forøvrigt, glem ikke at man reélt set bedrager en virksomhed for penge her... Det må da alt andet have en konsekvens?

Det hjælper hvis du forstår indholdet af følgende:

§ 279. For bedrageri straffes den, som, for derigennem at skaffe sig eller andre uberettiget vinding, ved retsstridigt at fremkalde, bestyrke eller udnytte en vildfarelse bestemmer en anden til en handling eller undladelse, hvorved der påføres denne eller nogen, for hvem handlingen eller undladelsen bliver afgørende, et formuetab.

som er den paragraf du henviser til.

Bemærk: ved retsstridigt at fremkalde

Det er ikke retstridigt i henhold til gældende lov at få folk i sit netværk eller andre til at foretage klik på et site der giver penge for det. Så må de lade være med at køre kampagnen. Iøvrigt må dem der formidler kampagnen blot opsætte nogle betingelser, men den måde hvorpå clickmonkeys.com fungerer, så vil der næppe være noget der gør at det er beviseligt at betingelserne overskrides. Bemærk at det er betingelser og ikke lov.

Den, forudrettigede (den der så ikke får betaling for de faktiske click) kan så i sindsro anlægge sag anden for den manglende betaling, da det ikke er op til ham at bevise sin uskyld, men op til dem der vil tilbageholde betaling at påvise skylden.

I kan lede og fortolke alt det I ønsker, men I finder intet i dansk lovgivning der kan medføre domsfældelse for anvendelse af ydelser leveret af clickmonkeys.com. Der findes, mig bekendt heller ingen EU regulativer omkring dette. Domme er der selvfølgelig ingen af.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars:

Men spørgsmålet er om det ikke kan fortolkes som bedrag hvis man sætter reklamer op på sit website, bestiller en robot til at klikke en million gange på det for at skaffe sig en økonomisk gevinst. Dvs. vi i det her tilfælde (jf. Culpa-reglen) har en skadesforvoldt (annoncøren / formidleren af annoncer), og man har handlet culpøst. 

Jeg er udemærket med på at der ikke er en decideret lov der gør det ulovligt, men er det brug for det? Bedrag er og bliver bedrag - uanset at metoden ikke er prøvet i en domstol endnu.

Man kan kun tale culpa såfremt der foretages en retstridig handling.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skal lige huske det der hedder et cirkulære. Det er et tillæg til loven, som ikke står i loven. Man kan derfor ikke kun regne med hvad der står i loven.

Men det ændrer nu ikke på at der intet ulovligt er i clcikmonkeys. - Selv om det er lidt ufint at opbruge sine konkurrenters adwords på 2 min hver dag...

xxx

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)