Fik jeg din opmærksomhed? Godt :) Som jeg ser det, er der fire typer af linkbuilding: 1. Den seriøse: her får man samarbejdspartnere og kunder til at linke til en 2. Snebolden: her linker folk automatisk til dig, fordi de synes, du har gjort det godt 3. Software: her får man software til at levere samme budskab på en lang række sites. 4. Gråzonen: her blogger man, laver artikler og svarer på indlæg hvilket alt sammen giver et indgående link De to første synes jeg, at jeg har rimeligt godt styr på. Software vil jeg aldrig benytte mig af. Det grå marked, kan jeg godt se idéen i, da det kan levere en lang række links. Men... Jeg gider bare ikke bruge min tid på det... At sidde på alle mulige åndsvage sites og skrive stupide ting for at få et indgående link *GAB*. Det gør intet for min forretning. Så konklusionen må være, at en del af linkbuilding sætter man en abe til? |
Nu er jeg ikke SEO kyndig, men jeg forstår ikke hvorfor du kalder nr. 4 for "gråzonen". Er der en pointe med det?
Ellers vil jeg jo mene, at det er netop nr. 4, der gør at du kan få nr. 2. Eller aner folk jo ikke du eksistere.