Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God SEO, hvad skal det koste og kunne?

Side 5 ud af 7 (68 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

PJEDSTED:

Jeg betaler 4000 pr. måned til en stor SEO virksomhed. Det eneste jeg får er et par råd til hvad der skal ændres i shoppen samt et par links på et site med en høj pagerank. Det kunne jeg selv have gjort ved at bruge et par timer. Se dig for. De fleste er ikke pengene værd.!

Yes Nemlig

 

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Marcel Fuursted:

Og dér kom Mikkel så samtidig med bil-analogien LOL

Syntes egentlig ikke du skulle hoverer så meget når vi allerede har fundet ud af jeg har arbejdet med Internet i længere tid end dig.

Og det er meget muligt du kalder det at skaffe trafik til en angelfire side for 12 år siden seo, men så har jeg lavet seo siden før du fik Internet.

 

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi All

Jeg fandt ud af for et stykke tid siden at nor man bestiller SEO er man faktisk "stavnsbundet" til det firma man bestiller det ved, idet man faktisk betaler også efter at kontrakten er afsluttet, det overraskede mig rigtig meget må jeg sige, og det var faktisk rigtig mange penge hvis altså jeg forstod forklaringen rigtig.

Best regards

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

I denne lange diskussion om hvem som kan pisse længst, så er det mindst ligeså vigtig at have en samarbejdspartner man kan arbejde sammen med, stole på og som sigter efter samme mål..

Jeg vil anbefale at få referencer fra folk man stoler på og som er nok inde i sagerne til kunne give en kvalificeret anbefaling - Dermed ikke sagt, at det nemt!

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Boldig:

Jeg fandt ud af for et stykke tid siden at nor man bestiller SEO er man faktisk "stavnsbundet" til det firma man bestiller det ved, idet man faktisk betaler også efter at kontrakten er afsluttet, det overraskede mig rigtig meget må jeg sige, og det var faktisk rigtig mange penge hvis altså jeg forstod forklaringen rigtig.

Det lyder som om du har fået rodet dig ud i en meget uheldig aftale. Jeg kender ikke nogle anstændige SEO-leverandører der stavnsbinder ders kunder udover de rammer, produkter og services der er aftalt.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Marcel Fuursted:

Og dér kom Mikkel så samtidig med bil-analogien LOL

Syntes egentlig ikke du skulle hoverer så meget når vi allerede har fundet ud af jeg har arbejdet med Internet i længere tid end dig.

Og det er meget muligt du kalder det at skaffe trafik til en angelfire side for 12 år siden seo, men så har jeg lavet seo siden før du fik Internet.

At skaffe trafik fra søgemaskiner (på det tidspunkt Altavista) til en hjemmeside er altså ikke søgemaskineoptimering? Okay... Er glad for du kunne belære mig om det :)

Én ting er at du ikke læser hvad andre skriver (hvor i alverden får du fra at jeg hoverer?!?!) - men følg da med i hvad du selv skriver!

SEO Freelancer:
Jeg har ikke 12 års erfaring med seo, og jeg tvivler på du har arbejdet med seo siden du var 16. Jeg lavede min første hjemmeside for 16 år siden så har en del erfaring med online medier. Jeg startede dog først med seo da amino kom, men det er også 5 år siden.

Har du mere eller mindre erfaring end os andre? Nu må du altså beslutte dig! Smile

Desuden har du en del gange skrevet, at du stopper diskussionen først efter du har kaldt Rosenstand arrogant og nu efter du efter du beskyder mig for at hovere... Du er altså ikke ret god til at afslutte diskussioner.

Jeg kan nu se, at du blot er en troll som ikke ønsker afklaring og stopper derfor selv yderligere "snak" med dig i denne tråd, takker for kampen og håber trådstarter fik lidt kød at arbejde med :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SEO Freelancer:
Det er tydeligt at denne del af dit svar er en direkte henvisning til mig, ...

Nej, jeg henvender mig normalt kun direkte til folk jeg ved hvem er. Og du har valgt at optræde helt annonymt her på Amino, så derfor bliver diskussionen om de ting du siger også tilsvarende annonym og generel. At du så tager det meget personligt kan jeg ikke gøre så meget ved.

Smid masken og stå ved de ting du siger, hvis du virkelig ønsker en mere direkte diskussion :)

Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene alle sammen - Det billede der tegner sig i denne tråd afspejler ret godt hvor forvirrende det er som begynder at skulle kaste sig ud i SEO-junglen.

Som andre også har nævnt her, er det svært at gennemskue hvad det egenligt er man har brug for og bør betale for og hvornår det evt. er overkill, rent prismæssigt.

Jeg har set SEO start-pakker fra ca. 10.000kr og op til ca. 70.000kr for at komme i gang og der stilles ingen garantier for hvad man kan være sikker på at få for de penge -  Umiddelbart virker det meget som en tillidssag:

"Hej, jeg ved ikke helt hvad du laver, du kan heller ikke helt forklare mig det på forhånd eller garantere noget, men jeg ved jeg har brug for det, så her er XX tusinde kroner og så krydser jeg fingrerne..."

Worst case er som PJESTED skriver at pumpe penge ud på ingenting (eller alt for meget for alt for lidt), men det er måske bare et spørgsmål om at tjekke referencer på forhånd?

 

 

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob R:
"Hej, jeg ved ikke helt hvad du laver, du kan heller ikke helt forklare mig det på forhånd eller garantere noget, men jeg ved jeg har brug for det, så her er XX tusinde kroner og så krydser jeg fingrerne...

Den er kun den sidste del - om en garanti - som passer for min egen og de fleste andre gode SEO-virksomheder jeg kender til.

Jeg har altid brugt meget energi på at forklare kunderne præcist hvad det er vi laver og hvad det er de betaler for. Og det er noget jeg hele tiden arbejder på at forbedre. For som jeg skrev i mit sidste blogindlæg gavner det faktisk min forretning at kunderne er så velinformerede som muligt.

Men jeg indrømmer da blankt at det ikke altid lykkedes til fulde. Nogle gange køber kunder noget af mig, som jeg ellers var helt sikre på, at de forstod, for så senere at konstatere, at de helt havde misforstået det. Den slags er død-ærgeligt, men det sker heldigvis sjældent.

Jeg kan ikke anbefale at man vælger "black box" leverandører i markedet, der som du siger ikke vil fortælle hvad de har tænkt sig at lave for dine penge. Jeg mener du har et rimeligt krav på at forstå det.

Men garantier, det kan ingen give dig - selvom vi gerne ville. Man kan godt tilbyde performanceafhængig afregning - i forskellkige varianter, men som jeg tidligere skrev er det heller ikke uden problemer - og langt fra alle virksomheder egner sig til denne afregningsform.

Så ja, der er helt bestemt en masse der gør alt hvad de kan for at skabe fovirring i markedet - måske fordi de har mere glæde af de "dumme" eller fovirrede kundetyper. Men når du skraber al støjen væk så synes jeg faktisk der tilbage står en branche, som er meget villig til at forklare dig hvad du får og som leverer ærlige og fornuftige ydelser.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob R:

Tak for svarene alle sammen - Det billede der tegner sig i denne tråd afspejler ret godt hvor forvirrende det er som begynder at skulle kaste sig ud i SEO-junglen.

Som andre også har nævnt her, er det svært at gennemskue hvad det egenligt er man har brug for og bør betale for og hvornår det evt. er overkill, rent prismæssigt.

Jeg har set SEO start-pakker fra ca. 10.000kr og op til ca. 70.000kr for at komme i gang og der stilles ingen garantier for hvad man kan være sikker på at få for de penge -  Umiddelbart virker det meget som en tillidssag:

"Hej, jeg ved ikke helt hvad du laver, du kan heller ikke helt forklare mig det på forhånd eller garantere noget, men jeg ved jeg har brug for det, så her er XX tusinde kroner og så krydser jeg fingrerne..."

Worst case er som PJESTED skriver at pumpe penge ud på ingenting (eller alt for meget for alt for lidt), men det er måske bare et spørgsmål om at tjekke referencer på forhånd?

Hej, Jacob R

Jeg er meget ked af du har fået det indtryk udfra de ting vi har skrevet... Det betyder desværre nok, at vi har skabt for meget støj i form af diskussion fremfor at svare ordentligt på dit spørgsmål:

Hos seriøse SEO firmaer vil du altid få at vide hvem du arbejder med, hvad vi laver for dig, hvad det vil koste og hvad du kan forvente - men vi kan ikke give garantier... Det er sådan set det mest negative ved at tale SEO! Vi ved hver især hvor dygtige vi er, men vi er bare ikke herrer over hvad Google pludselig ændrer eller hvad konkurrenterne gør.

Hvis garanti er det vigtigste for dig uanset pris, så tag fat i dem (som os selv og vist også deMib.com) som tilbyder no cure no pay - men det ER dyrere på sigt, så derfor kræver de fleste, der udbyder denne løsning naturligvis også, der stilles garanti :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Side 5 ud af 7 (68 indlæg)