Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God SEO, hvad skal det koste og kunne?

Side 2 ud af 7 (68 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:

Er svaret virkeligt, at der ikke er noget svar? At det er rent konsulentarbejde, hvor der ikke kan siges noget om prisen, før der bliver lavet en analyse?

Både og. Der findes som sagt standardløsninger på nogle typer af udfordringer, hvor du godt kan få en fast pris for en bestemt ydelse.

Der findes også muligheder for hel eller delvis betaling for performance i markedet. Det er bare sjældent at performance baseret SEO (SEO CPA) er den rette løsning.

Men ja, meget SEO-arbejde kræver at man først analyserer websitet, brugernes søgevaner, markedet og konkurrenterne for at man kan finde ud af hvad der helt præcist bør gøres og hvor omfattende det arbejde så bliver.

En mekaniker kan heller ikke gætte sig til, hvor meget der skal laves på din bil uden at stikke hovedet ned i motorrummet :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Jonas:

Er svaret virkeligt, at der ikke er noget svar? At det er rent konsulentarbejde, hvor der ikke kan siges noget om prisen, før der bliver lavet en analyse?

 

Både og. Der findes som sagt standardløsninger på nogle typer af udfordringer, hvor du godt kan få en fast pris for en bestemt ydelse.

Der findes også muligheder for hel eller delvis betaling for performance i markedet. Det er bare sjældent at performance baseret SEO (SEO CPA) er den rette løsning.

Men ja, meget SEO-arbejde kræver at man først analyserer websitet, brugernes søgevaner, markedet og konkurrenterne for at man kan finde ud af hvad der helt præcist bør gøres og hvor omfattende det arbejde så bliver.

En mekaniker kan heller ikke gætte sig til, hvor meget der skal laves på din bil uden at stikke hovedet ned i motorrummet :)

Hej Mikkel

Tak for et godt svar. Fik lige læst flere af dine artikler.

Hvis vi tager et eksempel. Et engelsksproget site, som har 400 artikler (flere kommer til).  Artiklerne er bedst muligt keywordoptimerede og vi har afdækket de cirka 500 keywords, som er mest søgte. Den tekniske løsning er opbygget på Drupal med e-handelsmodel og cross-selling. Det er et meget konkurrencebetonet markede, hvor der er to typer af konkurrenter: Etablerede spillere, der har store forkromede sites, som typisk ikke er SEO-optimerede (de har stærke brands og kæmpe marketingbudgetter) og dårlige sites der er SEO-optimeret til bristepunktet.

Vi er ikke gået i luften endnu. Der er et udviklingshus på og planen (som ser ud til at holde) er, at der om to uger skal testes og så skal content lægges op. Så cirka 4 uger fra nu af.

Hvad skal vi forvente, hvis vi vælger at benytte os af et konsulentfirma til SEO-optimering?

/Jonas

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skal starte ud i et sådan marked ville jeg nok anbefale, at starte med at kaste en del resurser i at udvikle en effektiv strategi.

En klassisk konfronterende angrebsstrategi kan godt blive meget dyr og langvarrig, og derfor vil der typisk i markeder som dette være brug for at finde flanker, hvor I kan starte med at kile jer ind - flanker hvor konkurencen er mindre eller konkurrenterne mere sårbare.

Et element som der med garanti vil bliver særligt meget brug for i et sådan marked er links. Massser af links! Gode links, brede links, alle links. Måske 10-tusindvis om måneden. Det er nok her den største omkostning og udfordring ligger.

Så det er de to ting jeg i første omgang ville få hjælp til når du skal ind i et meget konkurrencepræget internationalt marked.

Fra Lyngby
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener selv, at der er et hul i markedet. Der er to typer konkurrenter, som jeg skrev om. Vi kommer til at få en løsning, der matcher de store firmaer, men samtidig have indhold, som er søgemaskineoptimeret. Det har de store og seriøse firmaer ikke.

Jeg ved, der er et marked. Sidste sommer fik jeg en "ven" til at ændre sit site fra affiliate til det her. På et halvt år gik han fra 2k i omsætning til 40k i omsætning per måned. Hans tekster er ikke engang unikke og løsningen er oldnordisk i forhold til vores. Hans system er heller ikke skalerbart, som vores er det. Vi kan koble tilsvarende forretningsområder på, som hver især repræsenterer 400-600 artikler.

Derudover kommer vi til at lave en løsning, som er baseret på flere tilbud (hvert tilbud bliver publiseret på vores site) af 3-5 leverandører. Dermed optimerer vi sandsynligheden for at salget havner hos os, da virksomhederne er i konkurrence og vi får masser af content. Vi tager så et cut hver gang, der kommer et salg ud af det. Hvert salg repræsenterer cirka 1.000 kr. for os i formidlingshonorar.

Så jeg tvivler ikke på vores berettigelse i markedet.

Jeg ved bare ikke, hvilken omkostning vi skal forberede os på, hvis vi vælger at få et eksternt SEO-firma til at hjælpe os......

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:

Jeg ved bare ikke, hvilken omkostning vi skal forberede os på, hvis vi vælger at få et eksternt SEO-firma til at hjælpe os......

Det er der som sagt ingen der kan give dig et mere præcist bud på uden at lave de omtalte analyser af markedet først. Er der SEO-huller i markedet, der kan udnyttes? Skal der 1.000 eller 10.000 links til om måneden for at opnå noget? Osv.

Du bliver nødt til at tage projektet i etaper.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 02:52
Hvor mange stjerner giver du? :

@SEO Freelancer: Det er helt galt at vurdere en pris baseret på tal - den skal vurderes på basis af udbytte! http://www.thomas-rosenstand.dk/glem-prisen-tjek-udbyttet

Du har ganske ret i, at der er projekter, der ikke kræver det store. Sagen er bare, at den slags projekter ikke tager mange timer for gamle rotter som Mikkel eller mig - og at vi jo ikke kan lade være med at bruge den viden, vi har akkumuleret gennem 11-12 år om SEO også på de små projekter.

Jeg tror, at virksomheder som Mikkel, min og mange andre gamle kan håndtere de fleste små opgaver (det gør vi jo hver dag). V kan så også håndtere de meget store - og det gør vi også. Det er ikke et enten eller - det er et både og.

Og ja - masser af SEO opgaver kan løses udmærket af folk med ikke så meget erfaring. Og hvis "udmærket" er godt nok, er det jo fint. For en del er "udmærket" bare ikke nok til at få det forspring og den dominans, der sikrer mere end overlevelse - men også vækst.

Lad os være glade for, at markedet er enormt og at der er en behagelig underkapacitet af SEO'ere på markedet. Det giver lidt ventetid for kunderne - bevares. Men ikke mere end at det går endda.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 6 person

Thomas Rosenstand:

Jeg tror, at virksomheder som Mikkel, min og mange andre gamle kan håndtere de fleste små opgaver (det gør vi jo hver dag). V kan så også håndtere de meget store - og det gør vi også. Det er ikke et enten eller - det er et både og.

Ja selvfølgelig kan i tage de små opgave, men der er absolut ingen grund til at en kunde skal betale 3-5 gange så meget i timen for at få den lavet, når nu en freelancer eller en med mindre erfaring kan løse den lige så godt.

 

Thomas Rosenstand:

Og ja - masser af SEO opgaver kan løses udmærket af folk med ikke så meget erfaring. Og hvis "udmærket" er godt nok, er det jo fint. For en del er "udmærket" bare ikke nok til at få det forspring og den dominans, der sikrer mere end overlevelse - men også vækst.

Det du siger der er simpelthen en stor gang sludder og ren propaganda der bare ikke holder i retten. Det er muligt du har sagt det så længe at du rent faktisk tror på det, men det holder bare ikke.

I øvrigt ret arrogant at komme med en udmelding hvor du stempler dig selv som den bedste og eneste der er i stand til at lave opgaver ordenligt.

Jeg og mange andre er fuldt ud kompetente til at lave opgaver på lige fod med dig, og så skal vi lige være enige om at et link har samme værdi uanset om det er mig der laver det, eller om det er dig der laver det.

Det er muligt du har været i branchen i 10, men efter min mening er det også tom luft, for søgemaskinerne skifter så ofte på hvad der virker at det som galt for bare 3 år siden er helt uden værdi i dag. Det hjælper jo heller ikke at komme og sige du har repareret hestevogne i 30 år når nu alle folk kører i bil.

Der er ingen tvivl om du ved mere end mig. Min point er at det langt fra i alle tilfælde er nødvendigt. Som jeg skriver i min profil. "ingen grund til at flyve en michelin kok hjem fra Frankrig for at få kogt et æg" Jeg kender mine grænser og holder mig til dem, men på det plan kan jeg det samme som dig.

Nu har jeg været på amino siden dag 1 altså i 5 år. Jeg har læst samtlige seo tråde skrevet på amino, og fulgt med rigitg mange andre steder. Jeg har indtil nu kun lavet seo på egne sider, men er nået til et punkt hvor jeg er fuldt ud kompetent til at lave seo på bestemte sider som freelancer, og jeg bliver faktisk ret fornærmet når du kommer og siger som du gør da det på ingen måde er berettiget.

Jeg har opnået mange 1 pladser på Google med mange sider, og med ord hvor konkurrencen er stærk, og det er vel udelukkende det som er tæller, og så længe jeg kan opnå disse placeringer så har du absolut intet grundlag for at sige som du gør. Måske der snart skulle laves en dansk seo konkurrence som kan fjerne fakta fra fantasi, men er sikker på både dig og demib vil have alt for travlt til den slags når nu i kun har noget at miste.

Det er ren skræk kampagne hvor dig og mikkel kører på folks frygt for at modtage et dårligt produkt. Jeg kan godt forstå i beskytter jeres dominerende plads på det danske marked, men lad os lige holde os til fakta.

Ud over det så syntes jeg det er rigtig dårlig stil at kapre en tråd til at pisse territorier af, når nu ham der startede den spurgte om hjælp, og for at være ærlig så gider jeg ikke bruge min tid på at have denne diskussion med dig. Så lad os bare blive enige om vi er uenige.

 

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

SEO Freelancer:
Jeg og mange andre er fuldt ud kompetente til at lave opgaver på lige fod med dig, ...

Hurrar for ø-lejr teorien - vi er alle lige, ingen er bedre end andre, og erfaring... ja, erfaring, det betyder skam intet ... Jeg har ellers ikke hørt den teori ret meget siden jeg var i Thylejren i 73 :)

SEO Freelancer:
Det er muligt du har været i branchen i 10, men efter min mening er det også tom luft, for søgemaskinerne skifter så ofte på hvad der virker at det som galt for bare 3 år siden er helt uden værdi i dag....

Jeg går ud fra ovenstående må være en skrivefejl - eller tanketorsk, fra din side. For ellers er det da i sandhed et af de bedste argumenter i denne tråd for netop IKKE at vælge en lidt mindre erfaren freelancer. For din analyse af SEO er ganske enkelt ikke korrekt. Og det er jo netop denne totale fejlopfattelse af søgemaskiner og SEO som folk får med, når de køber services fra mindre erfarne folk. Og det kan skam være til stor skade - eller bare spild af tid, hvis man arbejder ud fra sådanne fejlfortolkninger.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel deMib Svendsen:

SEO Freelancer:
Jeg og mange andre er fuldt ud kompetente til at lave opgaver på lige fod med dig, ...

Hurrar for ø-lejr teorien - vi er alle lige, ingen er bedre end andre, og erfaring... ja, erfaring, det betyder skam intet ... Jeg har ellers ikke hørt den teori ret meget siden jeg var i Thylejren i 73 :)

Det er jo taget totalt ud af sammenhæng, og du lægger ord i munden på mig.

Det jeg sagde var at de små/mindre opgaver hvor der ikke er brug for en ekspert kan jeg løse på lige fod med dig eller thomas, og er fuldt ud kompetent til at lave dem på lige fod med jer.

Jeg har på intet tidspunkt sagt at jeg er lige så dygtig som nogen af jer, og skriver det også direkte i min tidligere svar. Men hvis du igen kigger på fakta så er der ingen forskel på et link du har lavet og et jeg har lavet. Så på det område er alle lige, og handler bare om hvem der har adgang til de bedste steder, og ikke om evner.

Kommer der seriøse problemer, så har du brug for en seriøs ekspert, og i det tilfælde vil jeg til hver en tid råde folk til at kontakte dig eller thomas hvilket jeg tidligere har gjort. Det er bare ikke altid jeres ekspert viden er nødvendig, og det er langt mere normalt at seo opgaver kan løses af en med langt mindre viden uden at resultatet bliver et andet.

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg går ud fra ovenstående må være en skrivefejl - eller tanketorsk, fra din side. For ellers er det da i sandhed et af de bedste argumenter i denne tråd for netop IKKE at vælge en lidt mindre erfaren freelancer. For din analyse af SEO er ganske enkelt ikke korrekt. Og det er jo netop denne totale fejlopfattelse af søgemaskiner og SEO som folk får med, når de køber services fra mindre erfarne folk. Og det kan skam være til stor skade - eller bare spild af tid, hvis man arbejder ud fra sådanne fejlfortolkninger.

Det er sjovt hvordan både dig og thomas kan vende jeres udtalelser 180 grader alt efter om det er til jeres fordel eller ej. Jeg har samlet et hav af citater fra jer begge hvor i direkte modsiger jer selv alt efter om det er til jeres fordel eller ej. Når man ud over det har set dig benytte copyright beskyttet indhold taget fra andre sider uden tilladelse til at skabe indhold hos dig selv (har screenshot) og yde en service hvor man ikke modtager noget svar eller respons selv om man flere gange via din side fortæller man har et budget på 100.000 og gerne vi kontaktes,  ja så er du sku nok ikke altid den bedste at bruge selv om du har viden ikke mange andre har. Måske det bedste bare var at du ikke udtaler dig om mit arbejde, og jeg ikke udtaler mig om dit, og vi bliver enige om at der er plads til alle.

Kan udemærket forstå du angriber mig og alle andre der nogensinde er kommet med de samme argumenter. Jeg siger direkte at det kun er nødvendigt at benytte jer hvis man har seriøse problemer, og det mener jeg. Der findes rigtig mange folk med langt mindre erfaring, og langt mindre priser som kan løse opgaver mindst lige så godt som jer. Det er en svaghed i det ekspert brand i har opbygget. til gengæld står i super solidt på toppen af bakken når der er tale om seriøse eller indviklede problemer. Det er sådan verden er skruet sammen så accepter det.

 

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

SEO Freelancer:

Thomas Rosenstand:

Jeg tror, at virksomheder som Mikkel, min og mange andre gamle kan håndtere de fleste små opgaver (det gør vi jo hver dag). V kan så også håndtere de meget store - og det gør vi også. Det er ikke et enten eller - det er et både og.

Ja selvfølgelig kan i tage de små opgave, men der er absolut ingen grund til at en kunde skal betale 3-5 gange så meget i timen for at få den lavet, når nu en freelancer eller en med mindre erfaring kan løse den lige så godt.

Kender du priserne? Hvad er niveauet mellem bureauet der har brugt 10 år på SEO og freelanceren der har brugt 2 år på SEO? 

Du må også regne med at der er mange penge i klemme hos kunden hvis SEO'en bliver gjort forkert fordi freelanceren ikke lige havde erfaring med dén del.

Jeg laver selv SEO som freelancer og har lavet mine fejl og hvis der kom nogle og sagde at de skulle have noget som vil være 100% perfekt, så vil jeg ikke tøve med at sende dem videre i systemet til dem med mere erfaring netop fordi jeg ikke har den erfaring til at kunne garantere 100%.

Det gælder som konsulent at sætte sig i kundens sted og TÆNKE som kunden og ikke som en der skal have solgt en service til en kunde. 

100 kr tjent med god smag i munden er bedre end 1000 kr tjent med dårlig samvittighed.

Side 2 ud af 7 (68 indlæg)