Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God SEO, hvad skal det koste og kunne?

Side 1 ud af 7 (68 indlæg)
Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Når man kigger sig rundt i det enorme udbud af SEO, er der stor forskel på prislejet - Er der nogle tommelfinger-regler til at navigere rundt på det marked?

Hvad mener i er en fornuftig pris for godt SEO arbejde og hvad bør det indeholde, hvis målet er at få skudt en webshop godt afsted?

 

 

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

De forskellige firmaer tager forskellige priser, og det er jo klart.
Samme princip med en kaffemaskine - de fleste sælger ikke til samme pris, og det samme med benzin.

Du kan købe hos

Unido
BZR-text
Demib
Rosenstand
Hellerup Madsen
Kristian

m.m

De levere varen til en fair pris.

.

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Valg af SEO-leverandør afhænger nok af hvad man ønsker, hvad man selv kan og ens budget. Mikkel DeMib har lavet en beskrivelse af SEO-firmaer her

Vi har fx kunder, hvor vi står for "hele pakken", men en stor del af kunderne kan lidt selv, og tilkøber så vores pakker til fx linkbuilding.

Før jeg selv startede op i feltet har jeg også været ude og købe SEO-ydelser til kunder, og her kiggede jeg efter referencer og kiggede efter hvad folk skrev her på Amino.

Held og lykke i din jagt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen fast pris på seo, og det er klart at de mange forskellige tilbud og evner der findes har forskellige priser.

Der er dyre eksperter med ekstrem viden. Det er dog langt fra altid nødvendigt at vælge disse da ekstrem viden kun er en fordel ved ekstreme problemer. Som jeg skriver på min profil: Hvorfor flyve en michelin kok hjem fra Frankrig hvis du bare skal have kogt et æg. Det kan dog være du har ekstreme problemer, og i det tilfælde må du æde den store pris til de store eksperter.

Prisen kan desuden varierer meget alt efter om det er dit fuldtids job som du skal leve af, eller om du blot er en freelancer som mig der ikke behøver nogen kunder for at overleve.

Hvad seo skal indeholde er heller ikke et lige til svar, for det kommer helt an på hvad din side har brug for. Der findes mange pakke løsninger, men det er jo lige meget hvis du har brug for under halvdelen af pakken. Og endnu mere ligegyldigt hvis du har problemer som gør du ingen gavn vil have af pakken.

hvis jeg var dig ville jeg tage kontakt til et par stykker og høre hvad de har at sige omkring din side, og ikke hvad de har at sige om deres egne produkter. Få et par tilbud og lav en analyse af hvad der er blevet sagt og hvilke priser som er blevet opgivet.

Sørg for at du forstår hvad du køber inden der betales, og hav en helt klar aftale omkring hvad der skal laves og hvordan.

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SEO Freelancer:
Som jeg skriver på min profil: Hvorfor flyve en michelin kok hjem fra Frankrig hvis du bare skal have kogt et æg. Det kan dog være du har ekstreme problemer, og i det tilfælde må du æde den store pris til de store eksperter.

Problemet er bare, at de mindre erfarne rådgivere i markedet meget ofte slet ikke opdager de alvorlige problemer - eller fejlfortolker dem, og derfor ikke ender med de resultater som både de og kunden forventede. Mange af de kunder jeg gennem tiden har hjulpet har netop været "offer" for dette.

Det er lidt det samme som med sikkerhedssele. Mange bilister gider ikke tage dem på når de bare lige skal køre en kort tur og som resultat af dette sker de fleste alvorlige ulykker uden sele tæt på hjemmet (ifølge de tal jeg hørte for et par år siden).

Pointen er at man ALDRIG er stillet dårligere ved at benytte sig af bedre viden og mere erfarne rådgivere. Det kan man omvendt være, hvis man vælger en rådgiver med mindre erfaring, somrisikoere at overse eller misfortolke vigtige problemer.

Iøvrigt er det en misforståelse at de dygtigste rådgivere altid behøver at være de dyreste. Både mit bureau deMib.com og andre tilsvarende bureauer har services og produkter i mange prisklasser. Vores priser starter der hvor de fleste kan være med - men vi kan så bare også håndtere de noget større og mere komplicerede opgaver for store koncerner, komplekse applikationer, websites med milliarder af sider og mange millioner brugere.

Hvis man har så lille et budget, at man ikke har råd til de billigste af de services jeg og andre tilsvarende bureauer tilbyder, så vil jeg i reglen anbefale, at man holder sig fra rådgivning og i stedet for bruger de begrænsede resurser på en eller flere gode SEO bøger evt. suppleret med en workshop eller SEO-seminar.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes selv det er super svært at finde nogle der kan hjælpe de skal gerne gøre det bedre end mig og har prøvet korte perioder med har set det ikke gav det vilde , for kunne kun set det jeg har lavet gav noget , dog har nogle sagt jeg ikke behøver bruge SEO rådgivning grundet har simpelthen alle første pladser som  man nærmeste kan have.

Dog ville gerne bruge nogle af jer til at rette min side, for i er super dygtige , i hvert fald skal i have rose for de super gode råd man tit læser af jer andre SEO folk for man lære hele tiden noget nyt

Har selvfølgelige læst jeres SEO bøger og bruger løber mere og mere det der står af råd der og lære løbende mere

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:

SEO Freelancer:
Som jeg skriver på min profil: Hvorfor flyve en michelin kok hjem fra Frankrig hvis du bare skal have kogt et æg. Det kan dog være du har ekstreme problemer, og i det tilfælde må du æde den store pris til de store eksperter.

Problemet er bare, at de mindre erfarne rådgivere i markedet meget ofte slet ikke opdager de alvorlige problemer - eller fejlfortolker dem, og derfor ikke ender med de resultater som både de og kunden forventede. Mange af de kunder jeg gennem tiden har hjulpet har netop været "offer" for dette.

Der er ingen tvivl om du er en af de dygtigste, men du er også den absolut dyreste uden sammenligning. Det er klart du skal forsvare dine priser, men alle kan jo ikke benytte dig, og det er bestemt ikke alle der har brug for en som dig.

Jeg er enig i at mange seo folk uden nok viden skaber flere problemer en de fikser, eller i bedste fald ingen effekt har på selve siden. Det ændre dog ikke på at største delen af alt seo arbejde som normale webshop ejere har brug for kan laves af en med langt mindre ekspert viden end dig. Ud over det så er det jo langt fra alle som overhovedet har et problem.

Jeg har før set både dig og andre i samme kategori køre kampagner hvor i nærmest skræmmer folk til at vælge jer, men det holder bare ikke i virkeligheden. Jeg har dog fuld forståelse for din taktik, og at du er nød til at have denne holdning. På samme måde som du er nød til at forstå jeg bliver nød til at have min.

 

Mikkel deMib Svendsen:

Det er lidt det samme som med sikkerhedssele. Mange bilister gider ikke tage dem på når de bare lige skal køre en kort tur og som resultat af dette sker de fleste alvorlige ulykker uden sele tæt på hjemmet (ifølge de tal jeg hørte for et par år siden).

Og jeg kan sige der ikke er nogen grund til at skyde små fugle med en bazooka, og på den måde kan vi kaste ordsprog efter hinanden til jordens ende. Du har branded dig selv som en ekstrem ekspert og du må accepterer at der ikke kun er fordele ved dette.

 

Mikkel deMib Svendsen:

Iøvrigt er det en misforståelse at de dygtigste rådgivere altid behøver at være de dyreste. Både mit bureau deMib.com og andre tilsvarende bureauer har services og produkter i mange prisklasser. Vores priser starter der hvor de fleste kan være med - men vi kan så bare også håndtere de noget større og mere komplicerede opgaver for store koncerner, komplekse applikationer, websites med milliarder af sider og mange millioner brugere.

Det du siger her er efter min mening meget vildledende.

Det kan nemlig få mulige kunder til at tro at de ved at købe dine billige produkter modtager det samme som ved køb af mine top produkter fordi prisen er den samme. Problemet er at produktet ikke er det samme.

Mine top seo produkter har samme effekt på googles resultater som dine top produkter har. Jeg tager bare mindre for den samme ydelse, og du kan derfor ikke sammenligne på denne måde.

Vi er to forskellige personer med to forskellige vinkler, og vi vil uanset hvad have hver vores argumenter som vi aldrig bliver enige om. Det er en konkurrence om kunder og jeg vil gerne have dine kunder lige så meget som du vil have mine. Måske vi bare skulle lade det ligge ved det da jeg ikke ønsker at starte en længere diskussion med dig.

Når nu manden spørger efter råd var det måske også mere på sin plads at give ham dem i stedet for at gå i kamp med lille mig.

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

SEO Freelancer:
Der er ingen tvivl om du er en af de dygtigste, men du er også den absolut dyreste uden sammenligning. Det er klart du skal forsvare dine priser, men alle kan jo ikke benytte dig, og det er bestemt ikke alle der har brug for en som dig

Nu er der jo ingen der siger at det er Mikkel der kommer hvis man bruger deMib.com bureauet. Det kan jo sagtens være en af hans kulier :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du mistforstår en væsentlig ting - bureauer som mit, og andre af samme type, består ikke bare af mig. Det er blot mig der er den faglige leder og den der sikrer det faglige niveau jeg kræver. Det meste af det praktiske arbejde udføres af mine gode og erfarne medarbejdere og dem kan jeg naturligvis sælge til helt andre priser end det jeg personligt tager for rådgivning.

Så du skal ikke sammenligne priserne for min personlige rådgivning med dem en enkeltstående freelancer tilbyder - men med de priser for opgaver som mit bureau tilbyder.

Du kan måske godt finde freelancere, som er ligeså dygtige som nogle af mine folk - forskellen er så, at mine folk sidder i et team sammen med mig og kan derfor trække løbende på den ekspertise jeg og hele teamet har.

SEO Freelancer:
Jeg har før set både dig og andre i samme kategori køre kampagner hvor i nærmest skræmmer folk til at vælge jer ...

Det kan jeg ikke lige genkende, og jeg kan da heller ikke se at du har nogle præciser referencer på den beskylding. Jeg har skam ikke brug for at skræmme nogle - det klarer store dele af markedet helt fint selv :)

Men som jeg har skrevet i mit seneste Amino Ekspert blogindlæg her så har jeg altid brugt meget tid på helt gratis at gøre folk dygtigere for min forretning har gavn af kloge kunder - og ja, hvis de er alt for kloge/dygtige til SEO så skader det nok de mindre erfarne leverandører i markedet til min fordel.

Så den eneste måde jeg kan se jeg "skræmmer" folk er ved at proppe dem med viden om SEO, så de selv kan klare tingene - eller vælge en kompetent leverandør den dag de har brug for det.  

Fra Lyngby
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Er svaret virkeligt, at der ikke er noget svar? At det er rent konsulentarbejde, hvor der ikke kan siges noget om prisen, før der bliver lavet en analyse?

Side 1 ud af 7 (68 indlæg)