Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cloudbaseret hosting i Danmark -- oversigt over udbydere?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer!

For et par dage siden gik jeg i gang med at teste cloudbaseret webhosting. Amazon har jeg signet op til, og jeg har købt en lille Centosbaseret server hos EuroDNS.net.

Allerhelst -- af seo og latency-hensyn -- vil jeg hoste i Danmark.

Jeg har ledt efter en samlet oversigt over udbydere, der tilbyder webhosting på et cloudbaseret setup, men har ikke kunnet finde nogen.

Så nu vil jeg forsøge at lave én.

Hvem kender du/I, der leverer den slags ydelser. Og gerne hvilke pakker til hvilke priser.

 

På forhånd tak!

Fra København
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er fornylig været en dansk test af div. cloudløsninger i Version2. Der er Exaweb bl.a. nævnt som en af dem der blev testet af. Det kan være du skal kigge på deres løsning og se om de er noget værd.

Der bliver dog kun nævnt at det har været en del af testen. Ikke om det har været godt/skidt... :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick - Meebox:

Der er fornylig været en dansk test af div. cloudløsninger i Version2. Der er Exaweb bl.a. nævnt som en af dem der blev testet af. Det kan være du skal kigge på deres løsning og se om de er noget værd.

Der bliver dog kun nævnt at det har været en del af testen. Ikke om det har været godt/skidt... :-)

Fedt! Tak skal du ha' Patrick! På bloggen har jeg fået et tip om Innocore, dem skal jeg også lige ha' kigget lidt nærmere på.

I har ikke noget i pipelinen på cloudfronten hos Meebox?

Fra København
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det ved jeg ikke noget om.... Angel - Hehe.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan definerer du "cloudbaseret websosting" og specielt hvordan adskiller det sig fra en "almindelig" virtual server?

Jeg ved at Rackspace clound kommer til EU(Vist kun server i england) i loebet af denne maaned, og deres priser virkede rimelige.

 

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin!

Definitionsspørgsmålet er rigtigt godt, synes jeg. For det er mit indtryk at rigtigt mange mennesker -- og rigtigt mange udbydere -- har en ret fluffy definition af begrebet.

Jeg vil mene, at alle processer skal være distribuerede mellem minimum 2 forskellige fysiske servere med et virtualiseringslag ovenpå, for at man kan tale om et ægte cloudbaseret setup, selvom mange VPS-sælgere kalder deres løsninger for cloudbaserede.

Gi'r det mening?

 

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
De mest almindelige kriterier for "cloud" løsninger (den mere teknisk korrekte betegnelse vil være IaaS løsninger - Infrastructure as a Service) er at der er tale om serverinstanser der er virtualiserede med følgende kendetegn:

1) Redundante - uafhængige af en enkelt fysisk maskine og med automatisk failover.
2) Skalerbare - du kan skrue op og ned for ydeevnen efter behov med øjeblikkelig virkning.
3) Automatiserede - ingen behov for manuel indgriben fra udbyderen ved oprettelse, ændring etc.

Der ud over er der oftest tale om forbrugsafregnede løsninger, hvor du ikke binder dig for noget men blot betaler for det forbrug du har og derfor kan afregne dit serverforbrug "as a service" uden at tænke på oprettelsesgebyrer og bindingsperioder.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Formidabelt svar & opsummering, Sune, tak!

Det er en skam, at jeres trafikgrænser er så lave som de er, for I lader til at være superkomeptence hos Activewebs! 

 

 

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Sune Christesen:
De mest almindelige kriterier for "cloud" løsninger (den mere teknisk korrekte betegnelse vil være IaaS løsninger - Infrastructure as a Service) er at der er tale om serverinstanser der er virtualiserede med følgende kendetegn:

1) Redundante - uafhængige af en enkelt fysisk maskine og med automatisk failover.
2) Skalerbare - du kan skrue op og ned for ydeevnen efter behov med øjeblikkelig virkning.
3) Automatiserede - ingen behov for manuel indgriben fra udbyderen ved oprettelse, ændring etc.

Der ud over er der oftest tale om forbrugsafregnede løsninger, hvor du ikke binder dig for noget men blot betaler for det forbrug du har og derfor kan afregne dit serverforbrug "as a service" uden at tænke på oprettelsesgebyrer og bindingsperioder.

Problemet med 1 er at alle clound services jeg har set kun laver fallover hvis selve serveren failer. Hvis deres storage array failer er man lost. Jeg har i hvertfald ikke fundet nogle som beskriver at de spejler deres storage array, og laver automatisk failover paa det, men det kan godt vaere jeg bare ikke har laest nok.

2 og 3 tilbydes vel af stortset af alle som tilbyder virtual hosting.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Du kan prøve at kigge Microsofts Azure løsninger, mener de har et datacenter i Sverige.

Nu bliver der snakket meget i tråden om hvad der er Cloud-computing, og hvad der ikke er.

Da Cloud-computing i høj grad er et markedsføringsbegreb, så er det i sagens natur svært at definerer.

Men hvis man skal prøve, kan man jo se lidt på "promiset" eller visionen bag. En af de faktorer der går Cloud-computing interessant er enorme stordriftsfordele, som f.eks. Amazon, Rackspace, Microsoft og Google. De kan tjene uendeligt lidt per kunde, og stadigvæk scorer kassen.

Det gør desværre og at der er ingen eller meget få danske virksomheder som kan være med i Cloud-gamet. De er simpelthen for små, og på den lidt længere bane vil de blive udkonkurreret.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)