Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blogindlæg nr. 3 - hvilke webshop-system skal man vælge?

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Køb dit juletræ på nettet, leveret til døren og afhentet efter jul...

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Jeg synes lidt du mangler at nævne den væsentligste feature for en e-handelsløsning. Nemlig muligheden for at e-købmanden selv optimerer sin shop løbende, uden store omkostninger til programmører og designere.

Det er forstået nok, for der er ikke rigtigt nogle systemer andre end vores eget CloudSprout, der tilbyder det. Og vi er lige begyndt at åbne vores beta-periode, så det er forståeligt!

Vores filosofi er at sætte e-købmanden indstand til selv at reagerer på alle de rare informationer man kan trække ud af Google Analytics og de gode råd ens kunder kommer med.

Det gør vi via en drag-n-drop editor og integration til Photoshop, så kun kommer til at handle om salg og kommunikation.

Du kan høre mere om hvordan, det at lade de rettet mennekse udfører det rigtige arbejde føre til bedre sites og shops, i dette interview med Martin Moos.

Du kan se nogle af de sites og shops der er bygget med CloudSprout uden at kode.

Der også lavet nogle video tutorials hvor du kan se hvordan man bygger med CloudSprout.

Vores mål har været at skabe platformen for de mest sælgende shops, og vi synes selv at vi er godt på vej. Det vi primært mangler er A/B split-test indbygget, men det kommer!

Hvis du har lyst til at se vores bud på fremtidens webshop, så smid mig en mail på plu@cloudsprout.dk så sender jeg dig et login.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Han mangler netop ikke din løsning Peter, da du jo ikke er online endnu. Så artiklen er jo super up to date.

Men Peter, lige et spørgsmål. For nu skriver du at e-købmanden selv kan optimere og du nævner både programmører og designere kan springes over....

Jeg har bare hele tiden forstået at det kun var programmøren der springes?

Og endnu et side spørgsmål (kun fordi jeg finder det interessant), hvad udgave af photoshop skal man have, for at kunne bruge Jeres system, og hvad koster det?

Og endnu et spørgsmål: Kommer der til at ligge "standard" designs, som man kan arbejde videre med?

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes nu også at jeg skrev både hvor vi var og at det var foreståeligt at han ikke havde os med.

Men mht. at hvem der skal springes over, så kan vi som sagt springe programmøren over.

Det vi håber vil ske er at e-købmændene er at de køber deres designs med PSD filer, så man skal bruge designer, til at lave det grundlæggende design.

Men det er faktisk en relativt let at versionere de forskellige elementer, ændre deres farver og størrelse etc. Og det er i høj grad disse man ændre på når der splittestes og optimeres.
Så CloudSprout bliver den platform hvor man får flest tests for færrest penge, og det skulle gerne give mest salg.

Men selvfølgeligt hvis man vil lave en radikal ændringer, af sit layout så er der ingen vej uden om at gå til designeren igen.

Det er vigtigt at understrege, at man sagtens kan bruge CloudSprout uden Photoshop. Vi ved at Photoshop integrationen kan på Standard versionen til 6K, og det ser også ud til den kan kører under Elements som koster omkring 600 kr.

Selvom integrationen skulle vise sig ikke at kunne kører under Elements, så gør det ikke det store da man stadig ville kunne rette PSD filerne fra designeren, og oploade grafik stykker m.v. manuelt. Så e-købmanden har stadig kontrollen over sin shop, men det vil ikke gå ligeså hurtigt, som med integrationen.

Der kommer masser af standard designs til CloudSprout, det første ligger allerede på SproutExchange, dog kun i site-versionen, shop-version skulle være på trapperne.
Jeg har bestilt de første 10 designs (hver både i site og shop version), derefter tænker jeg at vi kommer et nyt design hver 14. dag (pågrund af CloudSprouts opbygning er det ekstremt billigt for os at købe flere designs).

Derudover er ideen med SproutExchange, at designerne kan dele deres sites og layout elementer med hinanden, og vi har allerede snakket med nogle designere som har lovet at lave noget og dele det i deres eget navn.

Håber

 

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Et ok indlæg, men du springer let hen over hvorfor der opstår problemer når man vil skifte fra hostet til open-source.

@Lundsby: Den tid hvor hostet løsninger var låst er ved at være ovre.... Nu kommer tiden hvor de er mere åbne og man kan mere selv.

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

jeg har faktisk tidligere snublet over CloudSprout... men det tog mig for lang tid at komme ind til kernen (finde en video, der uden så meget intro direkte viser, hvad CloudSprout gør), så jeg gav op.

Jeg viste det også til en af mine programmører, og vi blev enige om, at det er umuligt at lave kode på vores niveau uden at kunne... ja kode.

Men du er meget velkommen til at prove me wrong :)

Har i en video der i 4x hastighed viser opbygningen af et side fra psd til færdig produkt?

Køb dit juletræ på nettet, leveret til døren og afhentet efter jul...

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Martin Tychsen:

jeg har faktisk tidligere snublet over CloudSprout... men det tog mig for lang tid at komme ind til kernen (finde en video, der uden så meget intro direkte viser, hvad CloudSprout gør), så jeg gav op.

Ja, det er lidt vores store problem, CloudSprout er rettet imod professionelle, så det kræver en del tid at forstå og at mestrer, det er lidt ligesom med Photoshop.
Men vores value-proposition skulle meget gerne fremgå klart.

Martin Tychsen:

Jeg viste det også til en af mine programmører, og vi blev enige om, at det er umuligt at lave kode på vores niveau uden at kunne... ja kode.

Umiddelbart, når jeg lige skimmer dine shops, så ser det ikke ud til at der er noget man ikke vil kunne lave med CloudSprout. Der er et par detaljer, vi ikke gør på helt samme måde, men jo det er muligt at lave noget i samme boldgade og bedre. Men det afhænger selvfølgeligt af designerens evner og ressourcer.
(Reelt set snyder vi, og det der sker er at designeren skriver koden og laver databasen, men han gør det igennem en visual abstraktion istedet for en matematisk, så han opdager det aldrig :-) )

Martin Tychsen:

Hej Peter,

jeg har faktisk tidligere snublet over CloudSprout... men det tog mig for lang tid at komme ind til kernen (finde en video, der uden så meget intro direkte viser, hvad CloudSprout gør), så jeg gav op.

Jeg viste det også til en af mine programmører, og vi blev enige om, at det er umuligt at lave kode på vores niveau uden at kunne... ja kode.

Men du er meget velkommen til at prove me wrong :)

Har i en video der i 4x hastighed viser opbygningen af et side fra psd til færdig produkt?

 

 

Martin Tychsen:

Men du er meget velkommen til at prove me wrong :)

Har i en video der i 4x hastighed viser opbygningen af et side fra psd til færdig produkt?

Den video bedst matcher det du spørger efter er denne her hvor en PSD laves til et CloudSprout website.

Men I CloudSprout regi så det en begynder tutorial, der langt fra viser hvor kraftfuld et værktøj CloudSprout i virkeligheden er. For at fuldt forstå er man nødt til at se alle tutorials og begynde at bruge systemet.

Hvis man meget hurtigt skal få en fornemmelse af hvad CloudSprout kan tror jeg næsten at vores reference liste giver det bedst indtryk.

Selvom CloudSprout kan en masse idag, så er vi kun i beta og vi har rigtigt mange spændende features i støbeskeen. F.eks. A/B splittest som er en killer feature for e-købmænd, separate layouts til iPhone, iPad og forskellige skærmstørrelse, så man kan leverer den optimale oplevelse til kundens hardware. Mulighed for at 3 parts udvikler kan extende CloudSprout med PHP, Ruby, Java og .Net. Vi har mange planer, og det er ikke noget der bliver realiseret imorgen, men det går faktisk overraskende hurtigt.

Hvis du skulle havde lyst til at prøve CloudSprout, så smid mig en mail på plu@cloudsprout.dk

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

@Lundsby: Den tid hvor hostet løsninger var låst er ved at være ovre.... Nu kommer tiden hvor de er mere åbne og man kan mere selv.

Præcist, faktisk har mener de fleste af vores test designere, at de er væsentligt mere frie i CloudSprout end de har været i nogle af de Open Source systemer de har brugt, hvilket f.eks. har været Joomla, Umbraco etc.

 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Taget i betragtning at der ikke er nogle begrænsninger i Joomlas template system - som efter min mening klart er et af de smarteste template systemer der er lavet til web - så kan jeg ikke se hvordan de kan værer friere, når de jo i langt højere grad er begrænset at omfanget af byggeklodser m.v. som i har valgt og programmere til dem.

Bemærk endeligt at der jo ikke kræves en udvikler for at lave en template i Joomla - bare lidt html og css kendskab som alle webdesignere jo kan.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:

Bemærk endeligt at der jo ikke kræves en udvikler for at lave en template i Joomla - bare lidt html og css kendskab som alle webdesignere jo kan.

Antagelsen om at alle webdesignere kan html og css (og de skal egentligt også kunne JavaScript) er helt forkert. Langt størstedelen af dem, hverken kan eller har lyst til at lærer html og css.
De føler at deres tid kan bruges bedre end at rode med browser fejl etc.

Men det må du da vide, du er jo så vidt jeg ved underleverandør til reklamebureauer, på denne ydelse.

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)