Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-conomic bogføring gør jeg selv/ mangler Revisor hjælp til momstal og årsregnskab.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

12.000 kr. om året lyder dyrt, men det er ikke sikket, at det er helt urimeligt, selvom jeg vil medgive, at det lyder voldsomt. Der er en hel række faktorer, som spiller ind, når man skal finde ud af, hvad prisen er. Derfor ville jeg aldrig kunne citere en pris eller udtale mig om timeforbruget pr. kvartal, halvår eller år, uden først at have talt med dig. Spørgsmålene kunne være sådan noget som:

  • Hvor meget tjek har du på bogføringen? Stemmer bankkontoen for eksempel hele tiden eller er der meget afstemningsarbejde, fordi du glemmer posteringer eller springer dem over.
  • Er der lønninger i virksomheden, og i givet fald: Bruger du et lønsystem?
  • Sælger du abonnementer forud, sådan at en del af indtægterne skal flyttes fra det ene regnskabsår til det andet (altså periodiseres), og har du selv styr på den del eller er det en del af arbejdsopgaven? Styrer du evt. abonnementsindtægter via e-conomic eller i et andet system? Og har du styr på de debitorer, der er?
  • Bruger du kreditormodulet eller indtaster du regningerne i e-conomic efterhånden som de bliver betalt? Hvis du bruger kreditormodulet: Stemmer skidtet så eller har vi nogle gamle ting, der skal ryddes op i?

Jeg synes så heller ikke, du alene skal fokusere på prisen. Det er mindst lige så vigtigt, at den bogholder/revisor, du vælger

  • Har erfaring med e-conomic og årsafslutninger/selvangivelse (naturligvis)
  • Taler og agerer på en måde, du finder sympatisk - lav ikke en aftale pr. mails alene, men husk at den endelige aftale meget fint kan skrives i en mail, så I ikke misforstår hinanden.
  • Har tid og overskud til også at hjælpe dig ved at kommentere og diskutere de resultater, I får ud af bogføringen, så personen om muligt skaber værdi sammen med dig ved at påpege ting, du ikke ved eller løser på en for dyr eller uhensigtsmæssig måde
  • Er helt åben omkring det med priserne, så du ikke får en uventet efterregning (et hyppigt diskuteret emne her på Amino) og orienterer dig løbende, hvis der er problemer, der ser ud til at kunne blive dyrere.
  • Og: hvad har du ellers af forventninger? Effektivitet? Hurtig behandling? Særlige rapporter? Er det kun din selvangivelse eller har du en ægtefælle, som "lige skal med i samme omgang".

Jeg synes, du skal vælge et par stykker og tage en god snak med dem i telefonen og først beslutte dig derefter. Personligt tror jeg, at det er en fordel, at man mødes en gang i mellem, selvom det godt kan lade sig gøre at klare det hele ved brug af internettets lyksageligheder, så hvis nogle af de tilbud, du får her eller pr. PM/PB kommer fra en, som jævnligt er i Nordjyllandsområdet, ville jeg give dem en chance også.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt indlæg, Anette! Yes

Jeg er meget enig i dine overvejelser omkring prissætning.

Dog en smule uenig omkring geografien. Det kan godt være en fordel at vælge en lokal leverandør, som man kan mødes med, men i bund og grund, så er bogføring og årsregnskab jo ikke til diskussion, men skal følge de regler som anvises fra SKAT.

Så om man får det gjort i nærområdet eller på distancen gør ikke nogen regnskabsmæssig forskel.

Der kan dog være en psykologisk faktor, som gør, at man gerne vil betale en højere regning for at få regnskabet udarbejdet af en person i lokalområdet.

Det er jo helt op til, hvordan man er som person, og hvor meget man ønsker at betale for at der er styr på regnskabet.

 

Tilmeldt 3. Nov 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for alle de svar jeg har fået.

Jeg bogfører selv og der er ca 300-350 billag årligt.
Jeg bruger e-conomic.dk

Jeg modtager ingen løn men betaler husleje og regninger.
sælger lidt varer men ikke så meget.(PROTEIN PULVER OG BAR)
Mest kontingent til træning.

Mit regnskab er halvårligt.

JEG ØNSKER EN SOM KAN TJEKKE REGNSKAB OG GIVE MOMSTAL, efter jeg selv har bogført. SAMT EN SOM SKAL LAVE ÅRSREGNSKAB.
de MAX 12.000kr som min nuværende revisor har sagt de skal have er incl moms.

Det er privatejet firma/Styrkecenter så det skal nok være en Bogholder/Revisor/Talknuser som har styr på regnskab og kan gøre det billigt.
Så hvis ikke jeg behøver en revisor og det ville kunne gøres 60-80% billigere med en bogholder så vil det være sådan en jeg skal bruge:-)

SKRIV EN PM MED TELEFON NR/Mail. svarer inden for 14 dage:-)

det blir pr 1-1-2011 jeg vil skifte da jeg så har mit 2 års regnskab færdigt.

med venlig hilsen
Thomas

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)