Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cloudbaseret webserver med separat apache-server og separat mysql-server

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer!

 

Faldt over følgende tilbud:
https://secure.dnseurope.net/orderform/firewall_lamp_cloud_server.php

som består af en cloudbaseret high availability webserver med separat apache-server og separat mysql-server til blot 45 pund per måned. Er det ikke næsten for godt til at være sandt?

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg lagt for med at bestille DNSeuropes mindste server -- en Centos 5.5 32bit sag med 0.5 cpu core og 256 ram. Cloudbaseret til 11 pund per måned.

Jeg har lige fået ssh-adgang, og det kører rigtigt fornuftigt so far. Er i gang med at installere LAMP og smider nok en test Wordpress på.

Det, der tiltaler mig meget ved setupet er dels prisen, dels muligheden for at køre med en modulære arkitektur i den prisklasse (altså separat mysql, web content og web server). Og at der kan smides en load balancer på nemt og hurtigt, hvis det behov skulle opstå.

 

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

£45 er det ikke ala DKK 450,- om måneden?Jaja jeg skal nok lige checke med amino's valutakurs ting om lidt :P (Faktisk "kun" 386.29 kr).

Det syntes jeg faktisk er rimelig meget for en hosting deal, især med den kamp der er på hosting markedet.

Jeg spekulerer først på hva site du har der har brug for seperat MySQL og Apache server??

Dernæst hvorfor det bør splittes op, hvis det er en mellem side? Det giver lidt latency også. (slowness).

Ja jeg tror DBA.dk og Jubii.dk har et super cluster setup, men 99.9% af alle de hjemmesider på Amino kunne jeg have hostet på en gammel P3 600Mhz 512Mb ram uden de store problemer. (Har været linux administrator i mange år).

Tror min pointe er at man sagtens kan købe sig fattig i overkill som man aldrig har brug for..?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

@Tom Frank Christensen

Det er dyrt for hosting ja.

Men det er billigt for cloudbaseret hosting med failover til anden server. Det får du ikke engang på de fleste VPS-løsninger, mig bekendt.

Jeg er enig med dig i, at det er de færreste, der har brug for separat MySQL og Apache-server.

Men det behøver man jo heller ikke vælge til.

Det, jeg skal bruge løsningen til, er to sites, der hver genererer 1000-1500 unikke besøg med 5-10 page views per dags, og de er forholdsvis tunge (Wordpress med forskellige plugins, fx trækker related posts en del på mysql-db'en).

Det kunne sikkert godt hostes på en P4 med 512mb ram, men jeg kan ikke skrue op med 512 mb ram mere eller 1 cpu core, hvis der kommer voldsom spidsbelastning af den ene eller den anden årsag. Det kan jeg her. Og jeg kan skrue ned en time, en dag eller en måned efter.

Med i prisen kommer 500gb fri trafik.

Med strøm, netværkstilslutning og backup tror jeg det ville være svært at gøre for 11 pund?

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Den halve cpu-core, jeg får adgang til, er en Intel Xeon 5410 2.33Ghz, hvis nogen skulle være interesseret i hardware-setuppet.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har opsamlet mine første erfaringer og refleksioner i en lille blogpost til dem, der kunne være interesserede i det. Kan læses her: Cloud-baseret webhosting.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)