Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken mail server software?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg vil have flyttet mine mail kontoer hjem på den server jeg har til mine hjemmesider, men hvilken software er at anbefale?

Jeg har kigget lidt på Exchange men tror den vil være overkill for mig?

Jeg skal bruge ca. 10 kontoer med forskellige domæner..

Nogen der kan anbefale noget software til dette?

Har pt. en server med Win 2003 Server.

Fortsat god dag!

De bedste hilsner
Jesper Thorup

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Puha! Det er en hård omgang at kører mail server selv, der skal vedligeholdelse patches osv. Og hvis serveren ikke svare et sekund, skal du huske at have en ekstra mail server (MX Backup), så der ikke er mails der forsvinder ud i det blå.

Hvis jeg ikke kan overtale dig til en hosted løsning så er HMailserver et alternativ og ikke mindst gratis - har dog ikke brugt det, i et års tid, men før det var det et fint alternativ. Husk daglige database backup af hmailserverens database, i tilfælde af at den crasher - kender mennesker, det er er sket for!

Hosted løsninger vil jeg klart anbefale dig Googles. Google.com/a

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brugt hmailserver i en 2-3 år og den kører upåklageligt. Jeg er dog på vej væk fra den da jeg vil etablere min mail server på debian istedet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tidligere haft hostede løsninger og savner absolut ikke at skulle administrere, opdatere, spamsikre, efter jeg er gået over til Google Apps. Det kunne måske også være en løsning for dig?

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej JTP,

Ud over de nævnte kan du prøve at kigge på Kerios Mailserver, (Kerio Connect), den opfylder dine krav.

Alternativt kan du også kigge på MailEnable - den kan også løse opgaven

Håber det hjælper
/Brian 

Fra Bjert
Tilmeldt 11. Apr 10
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har prøvet egen mail server, og gik for noget tid siden over til Google Apps. Jeg kan klart anbefale en hostet løsning. Opsætning, administration osv. er bare meget nemmere. Microsoft har faktisk også hostede Exchange løsninger på vej: link

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Har igennem mange år brugt linux mail servers så jeg skal ikke ind og råde i noget med Windows. Jeg er enig at Exchange er lige rigelig overkill for dig. Men er der ikke en trial man kan få som kun tillader 2 mailboxe eller sådan noget? hvor det rent faktisk er free.

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 06:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg hælder dog også mest til en hosted løsning, men jeg skulle gerne bruge mit domæne på min egen server.

Men er det muligt at sende alt hvad der har med post at gøre til et mail hotel også alt andet til min server?

Jeg har mit domæne hos gratisdns.dk

De bedste hilsner
Jesper Thorup

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 06:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

JTP:

Men er det muligt at sende alt hvad der har med post at gøre til et mail hotel også alt andet til min server?

Det korte svar er: JA! Skype-Smile

Hos GratisDNS opretter du en MX record (og A record til eksempelvis mail.ditdomæne.dk) op til at pege på IP-adressen til den mail udbyder, du måtte vælge.
Samtidigt opretter du en A record til ditdomæne. dk og en A record til *. ditdomæne .dk som peger på din egen server.

Så bliver alt trafik til dit domæne som standard sendt ét sted hen (din egen server), og mail til et andet sted (eksempelvis en mail udbyder).

Håber du kan bruge det.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:

Hos GratisDNS opretter du en MX record (og A record til eksempelvis mail.ditdomæne.dk) op til at pege på IP-adressen til den mail udbyder, du måtte vælge.

De nøjagtige vejledninger vil du helt sikker få fra den hostingudbyder du vælger som leverandør, men jeg vil lige præcisere omkring MX-record. Du må ikke lave MX-Record der peger på en ip-adresse, den skal altid laves mod en A-record.

Normalt laver man en A-record der peger på serverens IP-adresse (eks. mail.domain.tld) og så laver man MX-record der peger mod mail.domain.tld.

Men som sagt, det vil din udbyder sikkert fortælle dig hvordan du gør :-)

Stor hilsen
/Brian

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)