Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google og skift af webshop platform

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 9. Nov 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skiftede webshopplatform for 3 mdr siden, efter at have brugt den samme udbyder i knap 6 år. Det havde de varslede grufulde konsekvenser i form af stort set ikke eksisterende google placeringer. Da jeg har brug for en "tælle ned til normalen" kalender vil jeg høre hvornår jeg kan forvente normalitet igen - og ja jeg har en søgeoptimerings ekspert som står for seo.

bedste hilsner Bettina

Med venlig hilsen Bettina www.Styledelux.com

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Bettina-Elisabeth:
Da jeg har brug for en "tælle ned til normalen" kalender vil jeg høre hvornår jeg kan forvente normalitet igen - og ja jeg har en søgeoptimerings ekspert som står for seo.

Hvorfor ikke spørger ham? Han må vel vide hvordan det går med optimeringen.

Derudover så er der vidst ikke nogen der kan lave en nedtælling til at det sker, da Google er så forunderlig, at den løbende ændre parametre for hvem der ligger hvor.

Tilmeldt 9. Nov 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det bare at jeg spørger nogle andre kloge hoveder, for at få en ny vinkel på tingene. Regner med at de eksperter som er på Amino har en erfaring som de forhåbentlig vil dele i forhold til tidsperspektiver.

Med venlig hilsen Bettina www.Styledelux.com

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Bettina-Elisabeth:

Nu er det bare at jeg spørger nogle andre kloge hoveder, for at få en ny vinkel på tingene. Regner med at de eksperter som er på Amino har en erfaring som de forhåbentlig vil dele i forhold til tidsperspektiver.

Men for at folk herinde kan svare dig, bliver du nok nød til at skrive lidt mere. F.eks. Hvilke søgeord du vil findes på, og hvordan lå du før skiftet af platform?

Endeligt så ville det være en god idé at få bekræftet det er denne side omkring tøj det drejer sig om?

Fra Lystrup
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 02:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du kan være overoptimeret, den sidste tid har der være byttet rundt på pladser i Google og det har givet lidt undren hos mig.

Det er kvalitet sider Google vil have frem, det ved vi alle, hvad gør de for at finde det.

Det nye i seo, du skal fokusere på, er din bounce rate den kan du udlæse på Google analytic.

Er den under 40% så er det okay, er den højere vil jeg mene du har, eller får problemer.

Antal besøgende, backlinks er ned prioteret men dem der reelt trækker besøgende til og holder på dem

holder pladserne og de smutter op af listen i dag. 

Det vil sige, små sider som før, ikke kunne konkurrer andre websider med masser af backlinks havde det svært.

Lige nu ser det ud til, vi kan oplevere større og hurtigere variationer på pladserne end vi har været vant til.

Det betyder også, at de mindre små seo trick slår bedre igennem.

De sider med ingen  ”titel”, får nu også lidt hjælp af Google.

Det med ”Duplicate content” har afgjort fået større betydning end før, hvor jeg egentligt tidligere oplevede at Google alligevel

fik tingende på plads alligevel, men kunne da være forstyrrende, men det var det.

 

Det jeg mener med overoptimeret er, at søgeord kan trække mange besøgende ind og har virket fint før, men betyder også at

du kan havet fået  en større bounce rate, som lige nu har fået større betydning.

Den gamle side, havde måske en lav bounce rate og herved vil du have klarer det bedre ligenu med den.

Men din SEO expert, skal nok tilpasse sig den nye algoritme i Google.

Det skal så siges, jeg ikke er Professionel SEO expert, der tilbyder eller udfører dette, men i mine jobs er jeg den der skal lave

værktøjer og analyser, så vi kan måle vurdere os frem til hvordan vi ligger i konkurrencen med andre og lægge udkast til hvor og hvordan

forbedringer opnås, ellers var mit speciale hosting/netværk men det giver jo også en god forståelse hvordan ting virker.

Vi har brugt bounce rate i vores analyser og arbejdet med holde den lav, hvilket vi har lært meget af. Men har dog ikke givet noget specielt før, men sidste måneds tid

Har vi mærket markante forbedringer på vores søge resultater i Google og set disse meget kraftige søgeoptimeret sider falde helt ned.

Det sjove var at, nogle helt udkonkurreret websider kom op i toppen, de var jo væltet af de meget søgeoptimeret websider. 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 03:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Bettina

Long time - no see :-)

Jeg ved ikke, hvem der arbejder for dig i dag, men jeg undrer mig over, at dit skift af platform overhovedet har kostet dig placeringer. Du kører i dag på en shop, der ligger på en Linux server, så intet ville have været nemmere end at 301 redirecte dine gamle adresser fra Scannet shoppen til de nye adresser på din nuværende shop med en .htaccess fil.

Dette er ikke gjort - i stedet er alle dine gamle adresser redirectet til forsiden på din nye shop. Det er en STOR fejl - men ikke for sent at rette lidt op på. Men du har travlt!. For eksempel er denne: styledelux.com/group.asp?group=104 en af dine game produktgruppesider, og den ryger blot direkte til din forside nu.

Prøv denne søgning - klik her

Her ser du, at Google fortsat kender til ca. 1.400 af dine gamle URL. Og det bliver værre endnu:

Hvis jeg tjekker, hvad der sker, hvis jeg prøver at tilgå denne www.styledelux.com/group.asp?group=495, ser jeg (og det kan du også se herunder), at den blot redirecter til samme adresse uden "www". Og den adresse findes ikke - ikke helt. Men så alligevel: Din forside svarer faktisk på den, og det betyder, at du har (teoretisk og desværre delvist også i praksis) op til 1.400 versioner af din forside indekseret i Google. Det er duplicate content. et enkelt eksempel herpå: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache%3Ahttp%3A//styledelux.com/group.asp%3Fgroup%3D495

 

 

#1 Server Response: http://www.styledelux.com/group.asp?group=495
HTTP Status Code: HTTP/1.1 301 Moved Permanently
Date: Sun, 31 Oct 2010 02:01:14 GMT
Server: Apache/1.3.34 (Debian) PHP/4.4.4-8+etch6
X-Powered-By: PHP/4.4.4-8+etch6
Location: http://styledelux.com/group.asp?group=495
Transfer-Encoding: chunked
Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1
Redirect Target: http://styledelux.com/group.asp?group=495

 

Opremsningen af de mange søgeord nederst på hver eneste side på din shop er direkte skadeligt - det er ikke vejen frem.

Du benytter tilsyneladende slet ikke sidebeskrivelser (description tag) - det er også en skidt ide at undlade.

Dine sidetitler er slet ikke udnyttet. Og du har det samme i samtlige dine sidetitler - hvilket også er noget skidt! Se denne søgning på Google - klik her

Du skriver, du har en SEO ekspert på opgaven - er du sikker på, det er en SEO ekspert? Det er nogle meget iøjnefaldende fejl. du er ramt af...

Svaret på dit spørgsmål: Det har lange udsigter, medmindre du får rettet de graverende fejlopsætninger, du er ramt af nu.


Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas - jeg skiftede shop lige inden Bettina gjorde. Samme system, samme seo osv. Vi har fulgtes ad. Nu bliver jeg da lidt nervøs for om der også er noget galt med vores. Kan du se det?

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg må indrømme, at jeg bliver meget overrasket over webshop leverandører, som ikke fast har .301 redirects, som en del af deres produkt, når de leverer en ny webshop.

Alt andet lige burde de rådgive omkring farerne ved ikke at gøre det.

Mvh. Andreas..

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:
Du kører i dag på en shop, der ligger på en Linux server, så intet ville have været nemmere end at 301 redirecte dine gamle adresser fra Scannet shoppen til de nye adresser på din nuværende shop med en .htaccess fil.

Alt hvad der ligger på www.styledelux.com redirecter til styledelux.com med redirect koden 301, hvilket er korrekt.

Shopleverandøren har tilsyneladende valgt en anden server til at redirecte domænet med www. til det AKTIVE domæne der anvendes i shopløsningen, som er styledelux.com (uden www)

Styledelux.com er placeret på en IIS server, hvilket shopløsningen kører på, da den er programmeret i .net, så det kan være der er her hurdlen ligger, det kan være shopleverandøren ikke giver mulighed for at opsætte egne redirect scripts på serveren.

HTTP/1.1 200 OK
Date => Sun, 31 Oct 2010 16:03:45 GMT
Server => Microsoft-IIS/6.0
X-Powered-By => ASP.NET
X-AspNet-Version => 2.0.50727
Set-Cookie => ASP.NET_SessionId=4emdmvbep3l5akmir33ckvrh; path=/; HttpOnly
Cache-Control => private
Content-Type => text/html; charset=utf-8
Content-Length => 83200

Det er et kendt fænomen med mange shopsystemer på markedet, hvor adgang til egne scripts er begrænset.

Med venlig hilsen

René Madsen

 

Online Marketing - online markedsføring - søgemaskineoptimering og Adwords

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et kendt fænomen med mange shopsystemer på markedet, hvor adgang til egne scripts er begrænset.

Med venlig hilsen

René Madsen

Det er rigtigt, René - og lidt dårligt formuleret af mig. Jeg ente at redirects ligger på en Linux. Og det er stadig dårligt håndværk, ikke at redirecte til de respektive nye URL'er men blot til forsiden.

Og det må da kunne lade sig gøre at sætte IIs'en op, så de parametre ikke kommer med i URL'en.

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)